ramazan
ramazan

داغ ترین خبرهای ورزشی (1)

مجموعه : اخبار ورزشی
داغ ترین خبرهای ورزشی (1)

داغ ترین خبرهای ورزشی (1)

 

محتویات:
1- المپیکی شدن ملی پوش 17 ساله کشور
2- انتخاب بهترین دروازه بان یورو 2016
3- اشک اسطوره ها در تابستان
4- واکنش جدی مادر کریستیانو رونالدو به خطای بازیکن فرانسه
5- میزان آسیب دیدگی جدی رونالدو همه را نگران کرد

1- ملی پوش 17 ساله کشور المپیکی شد
به دنبال اختصاص یک سهمیه حضور در المپیک به شناگران ایران، فدراسیون جهانی شنا از آریا نسیمی شاد ملی پوش ۱۷ ساله کشورمان به صورت رسمی برای حضور در این رقابت‌ها دعوت کرد. آریا نسیمی شاد سهمیه حضور در ماده ۲۰۰ متر قورباغه المپیک را با حد نصاب زمان ورودی ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه و ۲۲ صدم ثانیه کسب کرد.

نسیمی شاد که جوانترین عضو کاروان ایران در بازی های آسیایی اینچئون بود، پیش از این در مسابقات شنای جوانان جهان و مسابقات جهانی کازان نیز حضور داشت و به همین دلیل اولویت اصلی فدراسیون جهانی برای اختصاص سهمیه اعطایی به شمار می رفت.

آریا نسیمی شاد پیش از این رکورد ملی ماده ۲۰۰ متر قورباغه بزرگسالان را با زمان ۲ دقیقه و ۱۸ ثانیه و ۸۸ صدم ثانیه به نام خود ثبت کرده است.

2- انتخاب بهترین دروازه بان یورو 2016
تیم ملی پرتغال با کسب پیروزی در بازی برابر فرانسه و قهرمانی در یورو ۲۰۱۶، به اولین عنوان تاریخش در فوتبال دست پیدا کرد. کارشناسان یوفا بعد از بررسی های خود دیمیتری پایت(Dimitri Payet) را به عنوان ارزشمندترین بازیکن این دوره از رقابت ها اعلام کردند. او بالاتر از هم وطن خود آنتوان گریزمان(Antoine Griezmann) و گرت بیل(Gareth Bale) به این مهم رسید. به این ترتیب پایت ستاره وستهام(West Ham United) در لیگ برتر انگلیس به این افتخار مهم دست یافت و ارزشمندترین بازیکن یورو شد.

همچنین روی پاتریسیو(Rui Patrício) نیز بالاتر از مانوئل نویر(Manuel Neuer) به عنوان بهترین دروازه بان یورو 2016 انتخاب شد. این دروازه بان در طول جام خصوصا در بازی برابر فرانسه درخشش خوبی داشت.

 

3- اشک اسطوره ها در تابستان:

اشک های کریستیانو رونالدو(Cristiano Ronaldo) هنگام ترک زمین، داستانی تکراری بود که برای بازیکنان بزرگ در این تابستان رخ داده است. بازیکنانی که هیچ کس صرف نظر از بحث حمایت های تیمی دوست ندارند اشک های آنها را ببینند.

بعد از شب تلخ مسی(Lionel Messi) برابر شیلی و بازنشستگی او از تیم ملی، نوبت به جان لوئیجی بوفون(Gianluigi Buffon) رسید تا او نیز در بازی با آلمان با روی تلخ فوتبال روبرو شود و با اشک یورو را ترک کند.

در نهایت بعد از این دو نوبت به کریستیانو رونالدو رسید که با تعصب زیاد می‌خواست هر طور که هست برای تیمش بازی کند ولی مصدومیت اجازه نداد تا رونالدو نیز با اشک یورو را ترک کند. هرچند در ادامه این اشک ها به اشک شوق تبدیل شدند و رونالدو توانست جام قهرمانی یورو 2016 را بالای سر ببرد.

4- واکنش جدی مادر کریستیانو رونالدو به خطای بازیکن فرانسه:

پرتغال توانست با برتری یک بر صفر برابر فرانسه قهرمان یورو 2016 شد. در این دیدار دیمیتری پایت(Dimitri Payet) روی رونالدو(Cristiano Ronaldo) خطای شدیدی کرد که از چشم داور مسابقه دور ماند.

‘آویرو’ مادر رونالدو در واکنش به این صحنه گفت: فوتبال یعنی ضربه زدن به توپ نه به بازیکن حریف. پایت باید بداند که نباید به بازیکن حریف ضربه وارد کند. خیلی نگران وضعیت فرزندم هستم و امیدوارم او را خوب در زمین ببینم.

 

5- میزان آسیب دیدگی جدی رونالدو همه را نگران کرد
کریستیانو رونالدو(Cristiano Ronaldo) در دیدار تیم ملی فوتبال پرتغال برابر فرانسه در فینال یورو 2016 با آسیب دیدگی مواجه شد و در همان نیمه نخست از بازی تعویض شد. آسیب دیدگی رونالدو حسابی هواداران این بازیکن بزرگ را نگران کرد. بعد از آسیب دیدگی این بازیکن گمانه زنی های زیادی به گوش رسید و بعضی از پارگی رباط صلیبی او سخن به میان آوردند، اما کادر پزشکی پرتغال چنین چیزی را رد کرد.

کادر پزشکی پرتغال بعد از بازی اعلام کرد، رونالدو از ناحیه رباط صلیبی دچار کشیدکی شده است و به احتمال خیلی زیاد تا پنج هفته نمی تواند به میدان برود. به این ترتیب این بازیکن سرشناس پرتغالی دیدار سوپر جام اروپا برابر سویا(Sevilla) را از دست داد.

تیم ملی فوتبال پرتغال با پیروزی یک بر صفر برابر فرانسه میزبان برای نخستین بار جام قهرمانی در یورو را بالای سر برد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان