ramazan
ramazan

بازی call of duty (کال آف دیوتی) جدید

بازی call of duty (کال آف دیوتی) جدید

آخرین نسخه بازی call of duty کال آف دیوتی

بازی کال آف دیوتی یکی از بازی های زیبا و مهیج سال های اخیر می باشد.کمتر گیمر حرفه ای پیدا میشود که حداقل یک نسخه از این بازی را انجام نداده باشد .کال اف دیوتی 4 یکی از معروف ترین ورژن های این بازی هست که جزء برترین بازیهای سال 2012 بود .نسخه های جدید این بازی در فضایی دور از واقعیت وبا آینده نگری و جنگ های رباتیک دنبال شده است .

 

این روزها شاید لقب منفورترین بازی ویدیویی فقط و فقط مختص به Call of Duty: infinite Warfare باشد. اما به نظر می‌رسد در هنگام انتشار، استودیو اینفینیتی وارد نظرمان را در این مورد عوض خواهد کرد.

 

 

بازی call of duty (کال آف دیوتی) جدید

 

 

هنگامی که استودیو اینفینیتی وارد جدیدترین قسمت از سری بازی‌های Call of Duty را معرفی کرد، خیلی‌ها یاد دو قسمت اخیر این سری به نام‌های Advanced Warfare و Black Ops III افتادند. طی این سال‌ها کمپانی اکتیویژن منبع پول را در بازی‌هایی که در آینده رخ می‌دهند می‌بیند. اما به نظر می‌رسد Call of Duty Infinite Warfare قرار است بیشتر از شماره‌های قبل پا به آینده بگذارد و با محیط‌های جدید، سفینه‌های فضایی و سربازهای رباتیک ما را به آینده‌ای دورتر ببرد. هنگامی که این بازی با یک تریلر معرفی شد، بازخوردهای بسیار منفی از سوی گیمرهای سرتاسر دنیا دریافت کرد. همچنین بیشترین بازخورد منفی در یوتوب نیز از دیگر رکوردهای جدید اکتیویژن و Call of Duty محسوب می‌شود.

 

البته این بازخوردهای منفی و همچنین مخالفان سری ندای وظیفه چیز جدیدی نیستند، اما در همین هنگام که استودیو دایس بازی جدید خود یعنی Battlefield 1 را معرفی کرد، به بازخوردهای هر چه بیشتر Call of Duty: Infinite Warfare دامن زد. مردم دل‌شان جنگ جهانی می‌خواست، اما باز هم اکتیویژن اهمیتی نداد و آینده را انتخاب کرد. اما این وسط یک ادعا از سوی استودیو اینفینیتی وارد وجود دارد؛ به گفته آن‌ها، این قسمت از بازی Call of Duty قرار است با دیگر قسمت‌های این سری تفاوت زیادی داشته باشد و در عین این که حس جدیدی دارد، اما به ریشه‌های خود بازگشته است.

 

حال برای اینکه ببینیم چقدر این ادعا درست است و چقدر این بازی متفاوت با دیگر بازی‌های این سری است، سایت گیم‌ اینفورمر سری به استودیو اینفینیتی وارد زده و نگاهی به این بازی انداخته است. در بازی Call of Duty Infinite Warfare با قابلیت‌های جدیدی در گیم‌پلی رو به رو می‌شویم که در دیگر قسمت‌ها تا به حال تجربه نکرده بودیم. مبارزه در محیط‌هایی با جاذبه صفر، پرواز در کهکشان و مبارزات هوایی بین سفینه‌های فضایی. به قول سازنده این بازی، Infinite Warfare با الهام گیری از محصولاتی چون Band of Brothers، Black Hawk Down و Saving Private Rayan ساخته شده است. البته با تمام این موارد به نظر می‌رسد که قرار نیست روح اصلی این سری از بین برود.

 

بازی call of duty (کال آف دیوتی) جدید

 

رِیِ، کارکتر اصلی بازی

 
یک شروع خونین

Infinite Warfare در آینده‌ای محتمل و باورکردنی رخ می‌دهد که در حال حاضر تاریخ دقیقی از این آینده مشخص نیست. منابع زمین رفته رفته رو به اتمام هستند و به زودی چیزی از آن‌ها باقی نخواهد ماند. حال دولت و دیگر کمپانی‌های بزرگ سعی دارند به دنبال منابع، سوخت و هر چیز جدیدی در کهکشان باشند. به قول نویسنده این بازی، استودیو سازنده عقیده دارد که چنین موضوعی دیر یا زود در دنیای واقعی رخ خواهد داد. سوخت، فلزهای مختلف و دیگر منابعی مانند آب از جمله چیزهایی هستند که به اتمام خواهند رسید. حال انسان‌ها تنها راه دست‌یابی به منابع جدید را ماه، ستاره‌ها و سیاره‌هایی می‌دانند که دور تا دور کره زمین در حال حرکت هستند منابع ارزشمند را در خود جا داده‌اند.

 

در بازی Infinite Warfare هنوز منابعی در کره زمین وجود دارند که ملت‌های مختلف بر سر تصرف و کنترل آن‌ها با یکدیگر در ستیز و کشمکش هستند. در این میان ارگان بزرگی به نام UNSA مبادلات و سفرهای فضایی را تحت کنترل خود قرار داده است. در یکی از روزها که مراسمی به نام Peace-Week در حال برگذاری است، ارگان منفی و تشنه به قدرت که در این بازی به نام SDF شناخته می‌شود به این مراسم حمله می‌کند و آغازی بر نابسامانی دنیا می‌شود. تنها هدف آن‌ها نیز تحت کنترف گرفتن کل کهکشان و منابع موجود روی کره زمین است.

 

بازی call of duty (کال آف دیوتی) جدید

 

این ارگان با حمله ناگهانی و هم‌زمان بر ناوگان‌های فضایی و حمله‌های زمینی کنترل زمین و زمان را در دست گرفت. ما، به عنوان بازیکن، تمام این وقایع را از نگاه شخصی به نام ستوان رِیِس شاهد هستیم. در همان مرحله اول ریس با سلاح‌های آشنایی مانند ساب ماشین و اسنایپر به دل این آشوب می‌زند. اسلحه‌ها کاملا آشنا هستند و با چیزهایی عجیب و غریب رو به رو نخواهید شد، اما در عین حال ظاهری کاملا پیشرفته به خود گرفته‌اند. به طور مثال در بعضی از اسلحه‌ها خبری از مهمات نیست و به جای آن، انرژی‌های مختلف جای آن‌ها را گرفته‌اند. البته به غیر از این سلاح آشنا، تسلیحات نظامی کاملا پیشرفته را نیز شاهد هستیم. نارنجک‌های دنبال کننده، ربات‌ها و سفینه‌های فضایی از جمله این تسلیحات هستند.

 

اما اکشن‌های بازی درست همان Call of Dutyهای گذشته هستند. انفجارها، سرعت بالا و خرابی‌هایی که در تمامی بازی‌های این سری دیده بودیم، در Infinite Warfare نیز وجود دارند. اما از طرفی بعضی چیزها نیز غایب هستند. همکاری‌های چند نفره بازی و محیط‌های وسیع و آزادانه که در بازی‌های جدید این سری دیده بودیم در این قسمت غایب هستند و به نظر می‌رسد که برخی عناصر از سری‌های گذشته مانند Modern Warfare به این بازی بازخواهند گشت. بعد از آشوبی که در مرحله اول پشت‌سر گذاشتیم، ریس به درجه کاپیتان ارتقا یافت و در سفینه فضایی بزرگی به نام Retribution حال او تنها فرمانده‌ای است که می‌‎تواند دنیا را از شر ارگان SDF نجات دهد.

 

البته با این که خبری از همکاری چهارنفره آنلاین در این بازی نیست، اما تیم اصلی متشکل از کارکترهای مختلف در بازی، در کنار شما نقش مهمی را ایفا خواهند کرد. علاوه بر ریس که حالا به یک کاپیتان مهم تبدیل شده است، دوست قدیمی او به نام رینِس، ستوان سالتر، گروهبان اُمار و ایتن که یک ربات است، شخصیت‌های مهم در کنار کارکتر اصلی این بازی را تشکیل داده‌اند.

 

بازی call of duty (کال آف دیوتی) جدید

 

 

دشمن خود را بشناس

درست است که ارگان SDF با یک حمله ناگهانی تبدیل به دشمن شیطان صفت این بازی شد. اما آن‌ها از آن دست دشمنانی هستند که به عقیده خود کارهای آن‌ها تنها برای نجات دنیا انجام می‌شود. به قول سازنده بازی، آن‌ها خود را وارث واقعی حاکمیت کهکشان می‌دانند. آن‌ها بر این باور هستند که راه و روش آن‌ها به نفع سیاره زمین و کهکشان است. این موضوع نیز در طول بازی و حوادثی که رخ می‌دهد کاملا مشهود هستند. به طور مثال اگر گروهی از سربازان آن‌ها را بکشید و اسلحه‌های آن‌ها را بردارید، متوجه جنس ابزار آن‌ها خواهید شد. آن‌ها سعی کرده‌اند تا با بازیافت فلزات و پلاستیک‌های مصرف شده، از آن‌ها دوباره استفاده کنند.

 

از سفینه‌های فضایی گرفته تا اسلحه‌ و ابزار، ارگان SDF سعی کرده هیچ چیز را هدر ندهد. آن‌ها سعی دارند تا با این روند دنیا را نجات دهند. هر انسان یا هر چیز دیگری که سر راه رسیدن به اهداف آن‌ها باشد کشته خواهد شد. با اینکه اکثر ارگان SDF را سربازان، سفینه‌ها و پهپادهای نظامی تشکیل داده‌اند، اما در بین این ارگان چهره‌های خاصی را نیز خواهیم دید. یکی از آن‌ها ریاه نام دارد، شخصی که در یک گروه مخفی که سال‌ها در حال آمادگی برای آغاز این شورش بوده است.

 

البته به نظر می‌رسد که اصلی‌ترین دشمن در بازی فرمانده سالِن کُچ باشد. او عالی‌ترین رتبه را دارد و رهبر ارگان SDF است. جالب است بدانید که نقش این شخصیت را کیت هرینگتون بازیگر نقش جان اسنو در سریال بازی تاج و تخت ایفا خواهد کرد. همانطور که ریس سفینه فضایی ریتربیوشن را هدایت می‌کند، کُچ نیز رهبر اُلیمپوس مونز است. اُلیمپوس یک کشتی فضایی است که چیزی حدود دو برابر ریتربیوشن عظمت دارد. این سفینه ابزار جنگی بسیار خطرناکی نیز در خود گنجانده است. یکی از این ابزار که الهه انتقام نام دارد، شبیه به یک غارتگر یا شکارچی عمل می‌کند. دنبال نیروهای شما می‌آید و آن‌ها را نابود می‌کند. پس فکر نکنید که از سفینه فضایی ریتربیوشن چیزی قوی‌تر وجود ندارد. اُلیمپوس بلای جان فرمانده ریس و نیروهایش خواهد بود.

 

بازی call of duty (کال آف دیوتی) جدید

 

استودیو اینفینیتی وارد با چهره‌ای جدید

از سال ۲۰۱۳ و انتشار بازی Call of Duty: Ghost، استودیو اینفینیتی وارد چندین کارمند با استعداد را به خدمت گرفته است. اعضایی از استودیو نِورسافت «Neversoft» سازنده بازی‌هایی چون Tony Hawk Pro و Guitar Hero، و همچنین استخدام اعضایی از استودیو مشهور ناتی داگ مانند کارگردان داستان‌سرایی بازی، تیلور کورُساکی و کارگردان طراح جیکوب مینکوف از جمله اعضایی هستند که حال در استودیو اینفینیتی وارد مشغول به کار هستند.

 

رییس استودیو اینفینیتی وارد می‌گوید: «این استودیو تاریخ بلندی دارد و به نوعی شما انگار با یک استودیو تازه نفس رو به رو شده‌اید. ریشه استودیو ما با ریشه‌های سری Call of Duty پیچیده شده است و همچنین ورود بسیاری از کارمندان جدید از استودیوهای دیگر به بزرگ شدن اینفینیتی وارد کمک کرده است. این استودیو کلکسیونی از سازندگان بسیار باتجربه است و البته افراد جدیدی هم هستند که برای اولین بار در این استودیو مشغول به کار هستند.»

 

با ورود چنین افراد جدیدی به استودیو و البته تجربه بسیار زیاد اینفینیتی وارد در نسخه‌های موفق سری Call of Duty باعث شده تا به بازی Infinite Warfare امیدوار باشیم.

 

بازی call of duty (کال آف دیوتی) جدید

 

گوشه‌ای از کشتی فضایی ریتربیوشن

 
خداحافظ زمین، سلام سفینه

همان‌طور که می‌دانید، شما فرمانده سفینه ریتربیوشن هستید. این سفینه پایگاه اصلی نظامی شما خواهد بود. می‌توانید در آن به گشت و گذار بپردازید و سپس وارد مراحل اصلی شوید. اتفاقات در این سفینه پویا طراحی شده‌اند. شنیدن اخبار مختلف، گوش دادن به صحبت خدمه، تنظیمات اسلحه و انتخاب آن‌ها و بسیاری از دیگر مسائل در این سفینه قابل انجام هستند. این سفینه هسته اصلی بازی است. از طریق آن ماموریت‌های خود را خواهید دید و به انجام آن‌ها خواهید پرداخت. همچنین ماموریت‌های جانبی نیز در این سفینه وجو دارند. با انجام دادن این ماموریت‌های جانبی می‌توانید به آپگریدهای جدید، اسلحه‌های جدید و دارایی‌های جدید برسید و به این ترتیب در ماموریت‌های اصلی نسبت به دشمن برتری داشته باشید.

 

همچنین چهره و رفتار افراد روی سفینه نیز بر اساس ماموریت‌ها و موقعیت‌هایی که در آن قرار دارید تغییر خواهد کرد . مایوس، ناامید و یا حتی اعتماد به نفس بالا از جمله رفتارهایی است که از آن‌ها سرخواهد زد. با این که این سفینه فضایی از نمای خارجی شبیه به سفینه‌های فضایی دنیای Star Wars است، اما سعی شده داخل این سفینه تماما حس و حال فضایی شبیه به ناسا و نیروهای دریایی داشته باشد. سازنده بازی سعی کرده تا شرایط این سفینه نسبت به هر ماموریت و هر موقعیت شرایطی خاص به خود بگیرد. البته با چنین موضوعی فکر نکنید که واقعا با زمین خداحافظی کرده‌ایم. نه، اما استودیو اینفینیتی وارد تمرکز زیادی روی این بخش از محیط بازی صرف کرده است.

 

بازی call of duty (کال آف دیوتی) جدید

 

جنگاوری فضایی بدون توقف

در بازی Infinite Warfare سه حالت متمایز در نبردها وجود دارد. در طول مراحل و انجام ماموریت‌ها، بازیکنان احتمال دارد وارد هر سه نوع این نبردها شوند که به یک درگیری بدون توقف و هیجان‌انگیز تبدیل خواهد شد. اصلی‌ترین نوع نبردها مربوط به درگیری‌ها روی زمین است. حال این درگیری ممکن است روی سیاره زمین رخ دهد یا درون سفینه دشمن. دو نوع مبارزه دیگر مربوط به شرایط فضایی بازی می‌شوند. یکی از این نبردها مربوط به مبارزات در جاذبه صفر درجه است. در محیط کهکشان یا روی سفینه‌های فضایی این نبردها رخ خواهد داد. نبرد دیگر نیز مربوط به جنگ‌های فضایی بین سفینه‌ها خواهد شد.

مثلا مواقعی که قصد دارید یکی از سفینه‌های بزرگ دشمن را منهدم کنید، به احتمال زیاد با هر سه نوع این مبارزات رو به رو خواهید شد. ابتدا سوار بر سفینه جنگی به سمت کشتی دشمن پرواز خواهید کرد و در نبردهای هوایی ابتدا نیروهای دشمن را از بین خواهید برد. سپس باید روی کشتی فرود بیایید و از سفینه خود خارج شوید. اینجا نیز همان مبارزات در جاذبه صفر رخ خواهد داد. سپس باید وارد خود کشتی اصلی شوید و مبارزات اصلی را در آن انجام دهید. سپس با منهدم کردن آن به بیرون فرار کنید و با سفینه خود به کشتی اصلی بازگردید.

 

بازی call of duty (کال آف دیوتی) جدید

 

 

اسلحه‌هایی از جنس آینده

تعداد اسلحه‌هایی که در Infinite Warfare وجود دارند بیشتر از دیگر بازی‌های سری Call of Duty هستند. با اینکه بازی در آینده رخ می‌دهد، اما اسلحه‌ها غریبه نیستند و شکل و شمایل آن‌ها آشنا هستند. این اسلحه‌های آشنا شامل ساب‌ ماشین‌ها، رایفل‌ها، اسنایپرها، شات‌گان‌ها و بسیاری از اسلحه‌هایی که بازیکنان با آن‌ها آشنایی دارند تشکیل شده است. البته آن‌ها پیراهنی با ظاهر آینده برتن کرده‌اند و کمی شلیک با آن‌ها متفاوت است. این اسلحه‌ها ترکیبی از شلیک کننده‌های انرژی و اسلحه‌های معمولی با شلیک تیر هستند.

 

سازنده بازی قصد داشته تا طراحی این اسلحه‌ها باورپذیر و واقعی باشند. اما کل اسلحه‌های بازی زیر مجموعه چندین نوع اسلحه هستند. Kendall Ballisticها که با آن‌ها در سری‌های گذشته Call of Duty آشنا هستید. Mashimoها که اسلحه‌هایی از کمپانی‌های ژاپنی هستند و سرعت بالایی در تیراندازی دارند. Fujiwaraها نیز اسلحه‌هایی با شلیک انرژی هستند. Ediها اسلحه‌های بسیار با کیفیت و قوی همراه با شلیک تیرهای انرژی هستند. Atomic Dynamicها نیز اسلحه‌های قدرتمندی هستند که پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها در آن‌ها به کار رفته است.

 

بازی call of duty (کال آف دیوتی) جدید

 

 

محیط‌هایی جدید، اتفاقاتی هیجان‌انگیز

بخش داستانی بازی Call of Duty همیشه پر شور و حرارت بوده است. شاید دو نسخه اخیر چنگی به دل نزد، اما به نظر می‌رسد اینفینیتی وارد قصد دارد تا آن جذابیت گذشته را به این بازی بازگرداند. انفجارهای گاه و بی‌گاه، درگیری‌های هیجان‌انگیز و بسیاری دیگر در Infinite Warfare وجود خواهند داشت و حتی با وجود المان‌های جدید که بازی در آینده قرار دارد، این موارد پررنگ‌تر نیز خواهند شد. همچنین اتفاقات سینمایی عجیب غریبی نیز در این بازی رخ خواهد داد. اتفاقاتی گاه ترسناک، گاه شوکه کننده و گاه هیجان‌انگیز. به نظر می‌رسد طراحی مراحل بازی همانند گذشته جذاب باشند و مبارزت بدون وقفه‌ای را شاهد باشیم. لحظه‌ای در حال پرواز، لحظه‌ای در حال دویدن و لحظه‌ای شناور در جاذبه صفر.

 

خیلی وقت است که سری Call of Duty به تکرار مکررات محکوم شده است. اما استودیو اینفینیتی وارد سعی کرده تا با ادغام عناصر جدید با قدیمی، فرمولی جدید را خلق کند. با ترکیب ریشه‌های گذشته سری Call of Duty با تکنولوژی‌های جدید و جذاب مانند مبارزات فضایی، نبرد در جاذبه صفر و بسیاری دیگر، به نظر می‌رسد که سعی شده تا بالاخره با فرمول خسته کننده و کهنه سری Call of Duty خداحافظی کنیم.

 

البته بازی Infinite Warfare با حالت‌های چند نفره و زامبی نیز عرضه خواهد شد که باید منتظر اطلاعات بیشتری از آن‌ها باشیم. حال باید صبر کرد و دید آیا این نسخه جدید از بازی که استودیویی آن را خلق می‌کند که نسخه‌های موفق این سری را عرضه کرده، موفق خواهد شد یا خیر. شما چه فکر می‌کنید؟ باز هم یک بازی تکراری و خسته کننده؟ یا بازگشت به ریشه‌ها؟


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان