ramazan
ramazan

آشنایی با کدهای مخفی آیفون

آشنایی با کدهای مخفی آیفون

در این بخش به معرفی کدهای پنهان آیفون می پردازیم …

 

 

اسراری در دل آیفون شما پنهان شده اند. هر آی‌فون دارای یک حالت آزمایش میدانی است که جزئیاتی مفید مانند قدرت سیگنال دستگاه و شناسه های منحصر به فرد مانند شماره IMEI را نشان می دهد. این موارد ویژگی هایی عادی نیستند که کاربر بتواند در منو تنظیمات خود به آنها دسترسی داشته باشد و برای نمایش آنها کدهایی پنهان باید بکار گرفته شوند.

 

البته حالت آزمایش میدانی منحصر به محصولات اپل نیست. بسیاری از دستگاه های تلفن همراه دارای منوی پنهان داخلی هستند. بسیاری از این کدها برای سال ها مورد استفاده بوده اند و حتی در اندروید نیز کار می کنند در شرایطی که برخی دیگر با توجه به شبکه و دستگاه متفاوت هستند. در ادامه با برخی کدهای پنهان آی‌فون آشنا می شویم.

 

 

1. نمایش قدرت سیگنال آی‌فون
مشاهده قدرت سیگنال آی‌فون در بسیاری از موارد می تواند مفید باشد. تنها کافی است تا کد *3001#12345#* را با استفاده از صفحه کلید دستگاه خود تایپ کرده و سپس دکمه سبز برقراری تماس را لمس کنید.

 

مشاهده قدرت سیگنال آی‌فون با استفاده از کد

دکمه پاور آی‌فون را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که صفحه Slide to power off نمایش داده شود. سپس، دکمه خانه را فشار داده و نگه دارید. اگر به گوشه سمت چپ تلفن همراه خود نگاه کنید متوجه می شوید که به جای یک سری نقطه، یک عدد دیده می شود. هرچه این عدد به صفر نزدیک‌تر باشد بهتر است اما هر رقمی بین -40 و -80 به معنای قدرت سیگنال خوب است. اگر این عدد در محدوده -140 باشد به معنای آن است که هیچ سیگنالی ندارید.

 

 

2. یافتن شماره IMEI آی‌فون
هر تلفن همراه دارای یک شناسه 15 رقمی منحصر به فرد است که به نام شماره IMEI شناخته می شود. هنگامی که قصد خرید یک آی‌فون جدید را دارید برای این که از اصل و نو بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید می توانید در صفحه وضعیت فعال سازی قفل وب سایت اپل شماره IMEI دستگاه را وارد کرده و این مساله را بررسی کنید. برای مشاهده شماره IMEI می توانید کد *#06# را شماره گیری کنید. پس از شماره گیری این کد شماره IMEI دستگاه نمایش داده خواهد شد.

 

 

3. پنهان سازی شماره تماس گیرنده
برای آن که از نمایش شماره تلفن خود در دستگاه فردی که با وی تماس گرفته اید جلوگیری کنید کد #31# را در ادامه شماره تلفن مخاطب شماره گیری کنید.

در برخی اپراتورهای تلفن همراه می توان پیش از وارد کردن شماره کد *67 را برای دستیابی به نتیجه ای مشابه وارد کرد اما این کد برای همه کار نمی کند.

 

4. بررسی انتقال تماس
اگر ویژگی انتقال تماس را در آی‌فون خود فعال کرده اید برای بررسی این که آیا این ویژگی روشن است یا خیر می توانید کد *#21# را شماره گیری کنید. پس از انجام این کار از فعال بودن یا نبودن ویژگی انتقال تماس و این که چه شماره ای مورد استفاده قرار گرفته است، آگاه خواهید شد.

 

 

5. یافتن شماره پیامک آی‌فون
مرکز پیام کوتاه آی‌فون دروازه ای است که از طریق آن تمامی پیامک های خود را دریافت می کنید. اگر احساس می کنید در دریافت پیامک ها دچار مشکل شده اید ممکن است قصد داشته باشید شماره پیامک منحصر به فرد دستگاه خود را پیدا کنید. برای انجام این کار کد *5005*7672# را شماره گیری کنید.

منبع:asriran.com


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان