ramazan
ramazan

10 قدم برای رسیدن به پوست آینه

10 قدم برای رسیدن به پوست آینه

برای رسیدن به پوستی شفاف همانند آینه با ما همراه باشید

 

 

حتما تا به امروزدر نشریات و سایت‌های مختلف نسخه‌هاي زيادي براي سلامت و زيبايي پوست شما خوانده ایدو دیده اید و يا با خودتان فكر کردید كه تمام اين ها حرف است. اما باور كنيد اين بار فرق دارد. بهترين متخصصان پوست دنيا، از موثرترين روش‌هاي مراقبت از پوست پرده برداشته‌اند تا يك بار براي هميشه زيبا شويد و زيبا بمانيد. بهانه‌تراشي‌هاي هميشگي ما دليل خوبي براي مراقبت نكردن از سر وشكل‌مان نيست؛ آن هم عضو حساس و مهمي مانند پوست كه درصد بالايي از زيبايي و جواني ما به آن وابسته است.

 

نکات ریز اما ضروری که تا امروز از کنار آنها ساده می گذشتید تبدیل به اتفاق های بزرگی می شوند که جبران کردنش به این سادگی ها نیست.رد پیری و چین و چروک هایی که هر روز به تعداد آنها افزوده می شود نتیجه عادت های بد ما در روش مراقبتی مان است.  نكات زير را تا تبديل شدن به عادت، روزي چند بار بلند بلند براي خودتان بخوانيد.

 

اول سراغ متخصص پوست بروید
براي شروع داشتن يك متخصص پوست بسيار به نفع شماست. به اين ترتيب، مي‌توانيد يك برنامه درماني قابل اطمينان كه به‌طور خاص براي شما طراحي شده، داشته باشيد. معاينه منظم به متخصص پوست‌تان كمك مي‌كند تا تغييرات پوست شما را پيگيري كند؛ پس برنامه‌تان مي‌تواند مثل پوست‌تان تغيير كند. دانستن نيازهاي منطبق با جنس پوست‌تان (تركيب، حساس، خشك، چرب) نيمي از مشكلات شما را حل مي‌كند چرا كه هر نوع پوست نياز به انواع متفاوتي از مواد پاك‌كننده، سرم، مرطوب‌كننده‌ و درمان دارد، پس با پرسيدن نيازهاي اساسي از متخصص پوست‌تان چند سال آزمون و خطا براي خودتان كنار بگذاريد تا بدانيد چه محصولاتي براي شما مناسب است.

 

این کرم را روزی دوبارمصرف کنید
در قدم دوم بايد مرتب از مرطوب‌كننده استفاده كنيد. پوست حساس شما بيشتر از هركسي در معرض عوامل محرك و آسيب‌رسان قرار دارد. پس مراقبت از آن از نان شب براي‌تان واجب‌تر است. براي اين كار با مرطوب نگه داشتن پوست‌تان از آن در مقابل از دست دادن آب و تاثيرات عوامل بيروني مانند گرما، سرما، آلودگي و باد، زرهي امن و محكم بسازيد. صبح‌ها بعد از بيدار شدن و شب‌ها هر شب پيش از خوابيدن با مرطوب‌كننده ضمن از بين بردن خشكي و در پي آن چين و چروك‌ها، جا خوش كردن سموم محيطي را به حداقل برسانيد.

 

اول تست کنید بعد مصرف
اگر قرار است از يك محصول جديد استفاده كنيد، هميشه و هميشه قبل از استفاده آزموني كوچك (مثلا روي قسمت كوچكي از پوست پشت گوش) ا نجام دهيد. حداقل 24 ساعت براي مشاهده علائم سوزش، قرمزي يا ديگر مشكلات پوستي صبر كنيد. اگر پوست شما خيلي حساس است، اين آزمون را روی پوست ساعدتان تكرار كنيد. اگر موردي نبود مي‌توانيد با فراغ خاطر از محصول استفاده كنيد. محصولات غيرآلرژي‌زا مخصوص پوست لزوما بهترين انتخاب شما نيستند. از آنجايي كه هيچ استانداردي بر كلمه غيرآلرژي‌زا وجود ندارد، محصولاتي كه اين ادعا را دارند، هميشه براي پوست‌هاي حساس مناسب نيستند پس اين مواد را كوركورانه نخريد.

 

حتما ضد آفتاب بزنید
هيچ چيز مانند نور خورشيد پوست را تخريب و در نهايت پير نمي‌كند. براي زيبا و سالم نگه داشتن پوست‌تان، هر روز ضد آفتاب SPF40 زير پايه آرايش خود استفاده كنيد. باور كنيد كرم‌پودرهايي كه مصرف مي‌كنيد به تنهايي قادر به محافظت از پوست شما در مقابل آفتاب نيستند. پس هميشه پيش از هر كاري روي صورت‌تان از كرم‌هاي ضدآفتاب استفاده كنيد. پوست‌هاي تحريك‌پذير اغلب به نور خورشيد فوق‌العاده حساس هستند به همين خاطر حفاظت از بافت ظريف آن در مقابل اشعه‌هاي تشديدكننده با كرم‌هاي ضدآفتاب با SPF 30 يا بالاتر توصيه مي‌شود.

 

سرم های آب رسان را فراموش نکنید
بايد از دهه 20 زندگي‌تان دنبال محصولات ضدپيري باشيد. درست از همان زمان همان لحظه‌اي كه فكر مي‌كنيد پوست‌تان زيبا نيست، وقت اقدامات پيشگيرانه است. اگر تا به امروز سرمي براي مراقبت از پوست خود انتخاب نكرده‌ايد، به‌طور جدي چيزي را از دست نداده‌ايد اما مي‌توانيد مطمئن باشيد كه دوز بالايي از مواد و عوامل فعال پيركننده پوست به سرعت برق و باد جذب پوست‌تان مي‌شوند. استفاده از سرم‌هايي با قدرت ضد پيري، آبرسان و روشن‌كننده تمام نيازهاي پوست‌تان را برطرف خواهد كرد. البته فراموش نكنيد كه بايد محصولاتي را بخريد كه براي نوع پوست شما باشد.

هيچ چيز مانند نور خورشيد پوست را تخريب و در نهايت پير نمي‌كند

 

بدون پاکسازی نخوابید
پوست شما هميشه بايد تميز و مرطوب باشد؛ بنابراین منافذ را با شستن دو بار در روز باز و سطح پوست را تميز نگه داريد (بيشتر از اين مي‌تواند براي پوست‌هاي حساس زياد باشد). پاك‌كننده‌اي را انتخاب كنيد كه براي پوست‌هاي حساس فرموله شده اما نه اين قدر ملايم كه براي پاك كردن آرايش يا آلودگي باقي مانده به مالش‌هاي سخت نياز داشته باشيد. فراموش نكنيد كه بعد از شست‌وشو يا استفاده از پاك‌كننده‌ها پوست‌تان را سريع مرطوب كنيد.

 

هر محصولی را مصرف نکنید
پوست عضوي آسيب‌پذير است پس آن را در انواع و اقسام مواد و رنگ و آرايش غرق نكنيد. همه چيزي كه واقعا براي مراقبت از پوست‌تان نياز داريد، يك پاك‌كننده، مرطوب‌كننده و كرم ضدآفتاب است؛ پس به ياد داشته باشيد هرچه فهرست مواد تشكيل‌دهنده محصولاتي كه براي پوست‌تان استفاده مي‌كنيد، كمتر باشد، بهتر است. آكادمي درماتولوژي آمريكا توصيه مي‌كند كه براي پوست‌هاي حساس از محصولات با كمتر از 10 مواد تشكيل‌دهنده استفاده شود. چرا كه هر چه فرمول محصول پيچيده‌تر باشد، احتمال تحريك بيشتر است؛ پس با خواندن برچسب و توضيحات كامل آنها خود را مجهز كنيد.

 

اگر عادت به آرایش دارید، بخوانید
اينكه پوست شما حساس است به اين معنا نيست كه بايد بدون آرايش باشيد. آرايش كنيد اما اين چهار راهنمايي را هميشه دنبال كنيد: 1) از مواد معدني پودري (كه اكثرا مواد نگهدارنده و رنگ ندارند) يا از مواد پايه سيليكون استفاده كنيد تا احتمال حساسيت سوزش را كاهش دهيد. 2) از ريمل مژه و ابروی ضد آب استفاده نكنيد چون براي حذف آن مواد پاك‌كننده خشن مورد نياز است. 3) از خط چشم فرم مدادي استفاده كنيد، نه مايع چون دومي اغلب شامل لاتكس بوده و ممكن است باعث واكنش‌هايي روي پوست‌تان شود. 4) لوازم آرايشي قديمي را بيرون بريزيد. چون مي‌توانند در طول زمان آلوده شوند و از همه مهم‌تر تميز كردن مرتب برس خود را فراموش نكنيد.

 

ماساژ درمانی
اگر به دنبال درماني براي همه مشكلات پوست‌تان هستید، فيشیال كار شگفتي در بازگرداندن اكسيژن و رطوبت‌رسانی به پوست انجام مي‌دهد. چرا كه پوست با آلودگي، تغييرات هورموني و بالا رفتن سن آسيب‌پذير مي‌شود و نياز به مراقبت‌هاي خاص به اصطلاح فيشيال (پاك‌سازي، ماساژ، ويتامينه كردن پوست، اكسيژن‌رساني و جوانسازي و ليفتينگ از طريق ماساژ‌هاي مخصوص) دارد، پس گاهي براي خود وقت بگذاريد و حداقل يك بار در ماه از اين روش به پوست‌تان زندگي ببخشيد. پوست شما زماني پذيراي محصولات متفاوت است كه آنها را با لمس نرم و حركات دايره‌اي استفاده كنيد. البته روش‌هاي خانگي فيشيال هم وجود دارد كه مي‌توانيد آن را در منزل به‌طور مرتب انجام دهيد.

 

ویتامین درمانی کنید
متاسفانه تمام سمي كه از طريق الكل، سيگار، كافئين يا آلودگي محيط دريافت مي‌كنيد، در پوست‌تان نمايان مي‌شود. بهترين راهكار اين است كه استفاده از اين محصولات را تا حد امكان كاهش دهيد. در تغذيه خود استفاده از ويتامين C و رتينول را ضروري بدانيد. ويتامين Cآنتي اكسيدان دارد و توليد كلاژن را افزايش مي‌دهد. رتينول چين و چروك صورت را صاف مي‌كند. هر دو محصول را از طريق تغذيه يا استفاده از كرم و سرم‌هاي مخصوص وارد برنامه خود كنيد تا پوست‌تان زيبا به نظر برسد.
منبع:مجله سیب سبز


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان