ramazan
ramazan

دستگاه حیرت آور برای شنیدن درد دل گیاهان !

مجموعه : علم و فناوری
دستگاه حیرت آور برای شنیدن درد دل گیاهان !

ساخت باورنکردنی دستگاهی که با گیاهان حرف بزند و درد دل گیاهان را بشنود !!!

 

 

صحبت کردن با گیاهان برای رشد سریع تر آن ها مفید است، اما چگونه می‌توان به حرف آن ها گوش کرد؟

شرکت سوئیسی وی ونت (Vivent) دستگاهی را ابداع کرده که به گیاهان “صدا” می‌بخشد. این دستگاه می‌تواند انسان را قادر سازد فعالیت گیاه را پیگیری و ارزیابی کرده و آن ها را بهتر درک و مدیریت کند.

 

با این دستگاه انسان ها می تواند فعالیت گیاه را پیگیری و ارزیابی کند. دستگاه PhytlSigns از دو الکترود استفاده می‌کند که یکی در خاک قرار گرفته و دیگری به برگ یا ساقه گیاه متصل می‌شود تا ولتاژ گیاه را اندازه گیری کند.

 

به محض شناسایی تغییر در ولتاژ توسط الکترودها، یک بلندگوی متصل به دستگاه فریاد بلندی را منتشر می‌کند. هرچه این صدا بلندتر باشد، تغییر ولتاژ سریعتر است. اما دلیل بروز این تغییرات در گیاه و فریاد آن ها هنوز مشخص نیست.

 

این دستگاه مجهز به سه بخش گیرنده، پردازشگر و فرستنده سیگنال به تلفن همراه هوشمند است. در واقع اطلاعات دریافتی از ریشه یا برگ گیاه پس از پردازش به صورت نمادهای تصویری به اطلاع کاربر می‌رسد.

 

دستگاه تشخیص سیگنال گیاهان یا Phytl Signs Explorer  نه تنها برای سرگرمی مناسب است بلکه با آن می‌توان وضعیت سلامتی گیاهان را بررسی و مواد دارویی مناسب را تجویز کرد.

با دستگاه تشخیص سیگنال گیاهان می‌توان وضعیت سلامتی گیاهان را بررسی کرد.

 

طبق اطلاعات منتشر شده از شرکت سازنده، صاحب گیاه با استفاده از این دستگاه می‌تواند اطلاعاتی همچون وضعیت تغذیه گیاه، میزان غنی بودن خاک، وضعیت آب گیاه و سکوت یا آرامش گیاه را بدست آورد.

 

محققان معتقدند که گیاهان با استفاده از سیگنال های الکتریکی خفیف با هم ارتباط برقرار می کنند.

 

سیگنال های الکتریکی موجود در گیاهان اولین‌ بار در سال 1873 میلادی کشف شد اما تا امروز هیچ روشی برای دریافت و ترجمه سیگنال‌ الکتریکی گیاهان ارائه نشده بود.

 

این دستگاه مجهز به سه بخش گیرنده، پردازشگر و فرستنده سیگنال به تلفن همراه هوشمند است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان