ramazan
ramazan

رسوایی روحانی در مقطعی حساس

رسوایی روحانی در مقطعی حساس

 پایگاه انگلیسی “میل آنلاین” (MailOnline) با انتشار گزارشی درباره ماجرای افشای حقوق های نجومی برخی مسئولان در ایران، به تأثیر منفی آن بر دولت آقای روحانی پرداخته است.

 

 

در این گزارش می‌خوانیم: «افشای حقوق های گزاف پرداخت شده به برخی مدیران ارشد ایرانی -که نمونه‌ای از آن‌ها معادل 50 برابر حقوق پایه است- خشمی گسترده در ایران به همراه داشته و در این مقطع که “حسن روحانی” برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آماده می شود، تهدیدی است که می‌تواند حمایت عمومی از او را تضعیف نماید. دولت اعلام کرده که بررسی های خود در رابطه با پرداخت این دستمزدهای غیرمتعارف را آغاز نموده است.»

 

 

میل آنلاین بروز اتفاقات اخیر را در “مقطعی بسیار حساس برای دولت” توصیف کرده و با اشاره به عملی نشدن برخی وعده‌های دولت می‌نویسد: «این “رسوایی” در پرداخت حقوق ها، در مقطعی بسیار حساس برای روحانی به وقوع پیوست. دولت میانه‌رو به مردم ایران اطمینان داده بود که دستیابی به توافق تاریخی هسته ای منجر به خاتمه انزوای بین المللی و گسترش رونق اقتصادی خواهد شد، اما از ماه ژانویه تا کنون تغییر چندانی حاصل نشده است.

 

اقتصاد ایران در رکود باقی مانده و کمتر از یک درصد رشد داشته است. نرخ بیکاری کشور نیز اکنون 11 درصد است. وزرای اقتصادی کابینه نیز تصویری تیره و تار از وضعیت سرمایه گذاری، تورم و بیکاری ترسیم می‌کنند. دولت از هدفگذاری برای دستیابی به رشد اقتصادی 5 درصدی در سال جاری سخن به میان آورده، اما همزمان رسانه های ایران از بسته شدن کارخانه ها و اخراج کارگران گزارش می‌دهند.»

 

 

در انتهای این گزارش آمده است: «رسوایی فیش‌های نجومی حقوق، تا حدی نابرابری‌های اقتصادی را برجسته ساخته که حتی برخی روزنامه‌های اصلاح طلب و میانه رو نیز ابراز نگرانی کرده و خواستار تغییرات سازمانی در دولت شده اند.

 

“مصطفی کواکبیان” نماینده اصلاح طلب مجلس ایران، روز دوشنبه در مورد وضعیت اقتصادی به شدت هشدار داد و گفت: اگر برای مردم کاری نکنیم، سیلی می‌خوریم. درست است که فقط یک سال به پایان دولت یازدهم باقی مانده، اما امسال لااقل باید چند وزیر کابینه تغییر کنند.»

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان