ramazan
ramazan

علت مرگ وزرشکاران کشور با الکل

مجموعه : اخبار ورزشی
علت مرگ وزرشکاران کشور با الکل

پس از بررسی های لازم نسبت به درگذشت چندین ورزشکار جوان کشور مشخص شد علت مرگ ورزشکاران استفاده از الکل است.

 

 

مسعود قادی پاشا، در ارتباط با مرگ ورزشکاران اظهار داشت: ورزشکاران باید حتماً تست پزشکی سالیانه به صورت دقیق داشته باشند چرا که این افراد به دلیل فشارهای وارده ناشی از ورزش به بدنشان، اصولاً قلب بزرگتری دارند، تا از این طریق گردش خون بیشتری در بدنشان حاصل شود.

 

 
وی افزود: ورزشکاران باید حتماً تحت کنترل پزشک باشند که بزرگ شدن قلب آنها حالت بیمارگونه نیابد؛ قطر عضله قلب، میزان طبیعی آن مشخص است و اگر از حد طبیعی بیشتر شود می‌تواند علت مرگ باشد.

 

 
به گزارش ناز وب، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به اینکه تنگی عروق در بسیاری از افراد از جمله ورزشکاران ممکن است وجود داشته باشد ولی علائم و نشانه‌هایی بروز ندهد، گفت: برخی از افراد به صورت ناگهانی غش کرده یا به اصطلاح فینت می‌کنند و پس از آن جان خود را از دست می‌دهند و زمانی که جسد برای بررسی به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شود، مشخص می‌شود این افراد بالای 70 تا 80 درصد تنگی عروق داشته‌اند.

 

 
قادی‌پاشا اضافه کرد: این مشکل می‌تواند هیچ نشانه‌ای نداشته باشد و به صورت ناگهانی به دلیل نرسیدن خون به عضلات قلب،‌ فرد دچار سکته و مرگ می‌شود، لذا انجام تست‌های سالیانه در میان همه افراد به ویژه ورزشکاران ضرورت دارد.

 

 
وی مهمترین علت مرگ ناگهانی را ایجاد اختلال در سیستم قلبی عروقی عنوان کرد و گفت:‌ افرادی که ورزش می‌کنند به دلیل اینکه بیس سلامتی داشته، احساس می‌کنند که مرگ ناگهانی به سراغ آنها نخواهد آمد، در حالی که حتماً باید این افراد به صورت مداوم، سلامتی‌شان مورد کنترل قرار گیرد.

 

 

 
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با تأکید بر اینکه ورزشکاران نباید اغفال این مسئله شوند که به دلیل ورزش، هیچ مشکل جسمانی نخواهند داشت، گفت: در بسیاری از مواقع، تنگی عروق، سکته قلبی و مغزی مهمترین علت فوت ورزشکاران است.

 

 
قادی‌پاشا در پاسخ به این سؤال که علت فوت مهرداد اولادی به طور دقیق چه مسئله‌ای بود، گفت: دلیل آن در رسانه‌ها عنوان و از نظر مرجع قضایی نیز این علت اعلام شد، ولی باز شدن مجدد پرونده به صلاح نیست، البته توصیه می‌کنیم که همه ورزشکاران هشدارهای پزشکی را جدی بگیرند.

 

 
وی در مورد فوت ورزشکارانی که به دلیل مصرف الکل جان خود را از دست می‌دهند، گفت: ما نمونه سم را گرفته و نتیجه را اعلام می‌کنیم.
 

 

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران افزود: پس از مرگ به صورت خود به خود در بدن الکل تولید می‌شود حتی ممکن است به 120 میلی‌گرم در دسیلیتر برسد. البته ما در موارد مشکوک نمونه را از خون و زجاجیه گرفته و آن را بررسی می‌کنیم.

 

 
قادی پاشا گفت: الکل موجود در جسد می‌تواند در اثر فساد جسد ایجاد شده باشد و یا به دنبال مصرف الکل این موضوع بروز کند همچنین ممکن است برای سوزاندن جسد الکل به روی آن ریخته باشند و حتی از پوست می‌تواند الکل جذب بدن شود و میزان الکل بدن را بالا نشان دهد.
 

 

وی افزود: نمونه‌گیری اگر به صورت فنی و تخصصی صورت نگیرد می‌تواند الکل را به صورت کاذب نشان دهد که این مسئله ضرورت آموزش‌های تخصصی را نشان می‌دهد. البته ما با وجود پرسنل تخصصی که در کالبدگشایی داریم تمامی روندهای استاندارد رعایت می‌شود حتی نمونه خونی که می‌گیریم تأثیر مواد نگه‌دارنده به آن را مورد توجه قرار می‌دهیم.

 

 
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران هشدار داد: الکل مورد استفاده در برخی از افراد می‌تواند از نوع متانول یا اتانول باشد که الکل متانول در واقع الکل چوب بوده و بسیاری از الکل‌های صنعتی و الکل‌هایی که در داروخانه‌ها موجود است از نوع متانول بوده و در صورت استفاده اشتباهی یا به هر دلیل دیگری الکل متلیک استفاده شود فرمال‌دوئید موجود در آن بر روی چشم اثر گذاشته و سبب کوری می‌شود. همچنین اسیدوز بسیار شدید می‌تواند در خون ایجاد کرده و فرد را به سمت مرگ بکشاند یا آسیب به کلیه و نارسایی آن را به همراه دارد.

 

 
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اظهار داشت:‌ الکل اتانول استفاده از آن نیز عوارض دارد و اگر میزان آن در خون بالا 350 میلی‌گرم دسیلیتر رود، روی ساقه مغز اثر گذاشته و سبب ایست تنفسی می‌شود. همچنین استفاده آن با مواد مخدر تنفس را کاهش و در نهایت مرگ فرد را رقم می‌زند.

 

علت مرگ وزرشکاران کشور با الکل


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان