ramazan
ramazan

مدل مانتوهای ملکه های خیابانی تهران (عکس)

مجموعه : دنیای مد
مدل مانتوهای ملکه های خیابانی تهران (عکس)

ماجرای داغ و بحث برانگیز جدیدترین مدل مانتوهای چاپ دار با مضمون های عجیب ملکه های خیابانی تهران !!!

 

 

مانتو چاپ دار ملکه های خوش تیپ در تهران
مگر غیر از این است که لباس هر جامعه بخشی از فرهنگ و باورهای آن جامعه را نشان می دهند ؟ مگر غیر از آن است که شیک پوشی سوای همه چیز پوشی است ؟ اصلا چرا راه دور برویم مگر ما زنان و دختران ایرانی نیستیم که ادعا می کنیم هرچیزی ارزش برتن کردن ندارد و ما باید بهترین و زیباترین ها را به عنوان پوشش انتخاب کنیم پس ماجرای رژه ملکه ها با مانتوهای چاپ دار در خیابان های تهران چیست ؟
 

 

معضل بی توجهی به پوشش و انتخاب مانتوهای پشت چاپ دار توسط زنان ایرانی
«keep calm and carry on» احتمالا این عبارت برای شما آشنا باشد و اگر بر روی مانتوهای دخترانه و تیشرت های پسرانه آن را ندیده باشید، حتما در شبکه های اجتماعی با موج طنز آن روبه رو شده اید؛ اما احتمالا ندانید که این عبارت تاریخچه ای به قدمت جنگ جهانی دوم دارد. مثل هر مدِ تازه واردی که بدون شناخت وارد کشور می شود و سریع فراگیر می شد، این مد و لباس هم خیلی زود پخش شد تا جایی که im queen بر تن پسرها نشست و king شد طرح روی مانتوهای دخترانه. حالا اصل این جمله یعنی چه و از کجا آمده است؟ آیا این جمله هم مثل هزاران عبارات لاتین است که بدسلیقگیِ برخی آن را مهمان لباس ها ما کرده یا پشت آن قصه ای وجود دارد؟
 

 

مدل مانتوهای ملکه های خیابانی تهران (عکس)

 

مدل مانتو چاپ دار و تی شرت ملکه ها

 

پیام صلح پادشاه انگلیس در خیابان های تهران!

«kcco» مخفف عبارتی است که این روزها روی لباس برخی دختر پسرهای تهرانی و حتی شهرستانی نقش بسته و اگر از هر کدام از آنها معنای این پیام را بپرسید، شاید خیلی معنی آن را به درستی ندانند. ماجرا از این قرار است که در دوران جنگ جهانی دوم، دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس مجموعه ای پوستر طراحی و توزیع می کند که در آنها پیام هایی از طرف جورج ششم پادشاه این کشور، با هدف روحیه دادن به مردم و سربازانِ در حال جنگ حک شده است. بالای این پوسترها هم به نشانه پادشاه انگلیس، عکس یک تاج سلطنتی طراحی شده است. پوسترهای اول و دوم این مجموعه پوستر 20تایی چاپ و در سطح گسترده ای هم توزیع می شود؛ اما سومین پوستر این مجموعه هیچ وقت رسانه ای نمی شود؛ چرا که برای زمانی پیش بینی شده بود که خاک انگلیس اشغال شده باشد تا این پوستر به سربازان روحیه برای ادامه دادن بدهد. پوستری که روی آن نوشته شده بود:«آرام باشید و ادامه دهید.»
پوستر اول و دوم این مجموعه با این پیام ها:«آزادی در خطر است، با هرچه می توانید از آن دفاع کنید.» و «شجاعت شما، خوشرویی شما و ثبات قدم شما برای ما پیروزی می آورد.»
 

 

مدل مانتوهای ملکه های خیابانی تهران (عکس)

تاج روش مانتوهای پشت چاپ دار

 

مانتوهای چاپ دار و موج kcco در جهان
سالها بعد زن و شوهری که در یک کتابفروشی کار می کردند، یکی از این پوسترها را در جعبه ای از کتابهای قدیمی پیدا می کنند و از آن خوششان می آید. آنها پوستر را قاب کرده و روی دیوار کتابفروشی خود نصب می کنند. در سالهای بعد آنها فهمیدند که مشتریان هم به این پوستر علاقه مند هستند و برخی می خواهند آن را بخرند، پس شروع به چاپ از روی این پوستر کردند.از سال 2000 به بعد این پوستر به طرز چشمگیری در دنیا معروف می شود و اخبار تلویزیونی و مقاله های مطبوعات این جمله را نقل می کنند. رواج این پوسترها به نحوی بود که جمله اول آن نوشته می شد و بقیه آن به سلیقه فرد بستگی داشت. مثلا می توانی بنویسی آرام باش و قهوه بخور یا آرام باش؛ امروز تولد من است، آرام باشید من یک ملکه هستم و غیره.

الان با گذشت سال ها از این اتفاق، هنوز تب «آرام باشید» پایین نیامده و در دنیا طرفداران خود را دارد. جالب است بدانید حتی سایتی با همین عنوان وجود دارد که این امکان را به مشتری های خود می دهد که روی هر کالایی به سلیقه خود جمله مورد نظرش را بعد از «آرام باش» حک کند.
 

 

مدل مانتوهای ملکه های خیابانی تهران (عکس)

 

مدل مانتوهای پشت چاپ دار

 

مانتوهای عجیب و غریب از کجا وارد ایران می شوند؟

سالهاست که از رواج این مد در اروپا می گذرد و موج آن تازه به کشور ما رسیده است. طبق گفته یک تولیدکننده مانتو، در روزهای پایانی سال گذشته تمام این مانتوها وارداتی بودند که بعد از مدتی در بازار با اقبال روبه رو شدند. تولیدکنندگان هم با توجه به ذائقه مردم، محصولات خود را بر این اساس سمت و سو دادند و پس از مدتی خود هم شروع به تولید کردند و هر کدام به سلیقه خود جمله روی مانتوها، را عوض کردند و در این میان برخی جمله اصلی را حذف و queen و king را به فرض آخرین مد اروپا روی لباس ها حک کردند و برخی هم هم با خیال ملکه و شاهزاده بودن این لباس ها را بر تن کردند! برای همین بعید نیست روی تیشرت های مردانه هم کلمه «ملکه هستم» را ببینید. باز هم به گفته یکی از تولیدکنندگان، از دلایلی که این مانتوها شایع شده اند، عدم برخورد جدی و ممیزی برای تولیدکنندگان است. به گزارش ناز وب، پیش از این اداره کل اماکن عمومی نیروی انتظامی نسبت به تولید چنین لباس هایی واکنش نشان می داد؛ اما الان با توجه به بلند بودن این مانتوها و همچنین حساسیت روی مقوله گشت ارشاد، نظارت و سختگیری کمتری روی این تولیدکنندگان اعمال می شود همین باعث می شود در خیابان ها با مانتوهایی شبیه به بیلبوردهای تبلیغاتی روبه رو شویم. مانتوهایی که با هزینه های ناچیزی، صاحبان خود را ملکه می کنند!

 

مدل مانتوهای ملکه های خیابانی تهران (عکس)مدل مانتوهای ملکه های خیابانی تهران (عکس)

مدل مانتوهای ملکه های خیابانی تهران (عکس)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان