پسری که بخاطر یک نامه خانواده اش را به آتش کشید

مجموعه : اخبار حوادث
پسری که بخاطر یک نامه خانواده اش را به آتش کشید

ماجرای دردناک خانواده ای که به دست پسر 18 ساله به آتش کشیده شدند !؟

 

پسری نوجوان که پس از دریافت نامه‌ای از سوی افراد ناشناس، تصور کرد برادر هشت ساله‌اش حاصل ارتباط نامشروع مادرش است، با بنزین خانه را آتش زد و پدر، برادر و خواهر کوچک‌ترش را کشت. در مدت هفت سالی كه او در زندان است، پرونده‌اش بارها به دلایل مختلف چون فوت ولی دم و جعل گواهی رضایت از سوی مادر متهم، در مراجع قضایی دست به دست شده و رسیدگی به آن به تاخیر افتاده است.

 

تحقیقات درباره این پرونده از ساعت پنج بامداد ١٦ فروردین ٨٨ با اطلاع كلانتری ١٧ مارلیك ملارد از وقوع یك فقره آتش سوزی عمدی منجر به قتل در مجتمعی مسكونی آغاز شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد آتش‌نشانان پس از خاموش كردن حریق، مادر و پسر ١٨ ساله خانواده را نجات داده‌اند اما پدر، دختر ١٠ و پسر هشت ساله خانواده در آتش سوخته و كشته شده‌اند.

 

در همان بررسی‌های ابتدایی محل حادثه، عمدی بودن آتش سوزی محرز و مشخص شد كه متهم یا متهمان، در ورودی خانه را با یك عدد قفل آویز بسته و سپس با بنزین اقدام به آتش زدن كرده‌اند. با تشكیل پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» تیمی از كارآگاهان جنایی مسوول رسیدگی به آن شدند و پس از مدتی، رد پای پسر ١٨ ساله خانواده را در حادثه كشف كردند. آنها اشكان را دستگیر و مورد بازجویی قرار دادند. پسر نوجوان كه در ابتدا، اتهام خود را انكار می‌كرد، پرده از رازی خانوادگی برداشت.

 

او گفت: اختلاف من و خانواده‌ام با یك نامه شروع شد. افراد ناشناسی آن را در خانه‌مان انداخته بودند. در آن نوشته شده بود: «مادرم با مردی غریبه ارتباط دارد و برادر هشت ساله‌ام حاصل این ارتباط است.»

 

مدتی بعد، وقتی با دوستم، جلوی در مجتمع ایستاده بودم، پژویی مشكی رنگ با دو سرنشین مرد جلویم توقف كرد. آنها را نمی‌شناختم اما گفتند می‌خواهند درباره نامه حرف بزنند. سوار كه شدم، عكس مردی را نشانم دادند و مدعی شدند او با مادرم ارتباط دارد. موضوع را با مادرم در میان گذاشتم اما او زیر بار نمی‌رفت تا اینكه پدرم همه‌چیز را فهمید. عصبانی شد. گفت همه‌مان را خواهد كشت.

 

هرچند وقت یك‌بار با كنایه به برادر هشت ساله‌ام می‌گفت: امیرحسین، بابات چه كار می‌كند؟«متهم، حادثه را به مادر و پدرش نسبت داد و گفت: «روز حادثه، سر همین موضوعات با هم درگیری لفظی پیدا كردیم. پدرم تهدید كرد همه‌مان را می‌كشد. شب كه شد در اتاق خوابم بودم كه ناگهان متوجه شدم خانه آتش گرفته. آتش نشان‌ها من و مادرم را نجات دادند اما پدرم، برادرم و خواهرم در آتش سوختند. فكر می‌كنم این حادثه كار پدر یا مادرم باشد.»

 

متهم در حالی ایجاد حریق و ارتكاب قتل‌ها را رد می‌كرد كه شواهد به دست آمده از صحنه جرم او را به عنوان متهم ردیف اول معرفی می‌كرد. سرانجام با بررسی بیشتر صحنه جرم، اسناد پلیسی جدیدی به دست آمد كه متهم ١٨ ساله در مواجهه با آنها دست از انكار برداشت و به جرم خود اعتراف كرد. او گفت: «نیمه‌های شب، با آتش زدن خانه با استفاده از بنزین، باعث مرگ پدر، خواهر و برادرم شدم.»

 

با ثبت اعتراف متهم، كیفرخواست پرونده صادر و برای صدور حكم در اختیار شعبه چهارم دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت. صبح دیروز در ابتدای جلسه رسیدگی به پرونده، وكیل اولیای دم با اشاره به فوت پدربزرگ قاتل به عنوان ولی دم، از تقاضای قصاص دو عموی متهم خبر داد.

 

با این همه، قاضی عبداللهی با تاكید بر وجود نقص در وكالتنامه وكیل اولیای دم و لزوم وجود گواهی حصر وراثت برای دو مقتول نوجوان، جلسه رسیدگی به پرونده را به آینده‌ای نزدیك موكول كرد.
 
منبع:روزنامه اعتماد

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان