ramazan
ramazan

پدهای آرایشی و خطرات آن

پدهای آرایشی و خطرات آن

پدهای آرایشی و خطرات آن

 

با رعایت مهم ترین نکات در استفاده از پدهای آرایشی سلامتی پوست خود را حفظ کنید.

 

درحالی که محتویات درون کیف‌های لوازم آرایش به‌طور متوسط گران‌قیمت هستند، اما خانم‌ها باید به مسائلی مهم‌تر از گران‌قیمت بودن این لوازم دقت کنند.

 

درحالی که محتویات درون کیف‌های لوازم آرایش به‌طور متوسط گران‌قیمت هستند، اما خانم‌ها باید به مسائلی مهم‌تر از گران‌قیمت بودن این لوازم دقت کنند. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که کیف‌های لوازم آرایش به‌طور متوسط حاوی شش نوع باکتری هستند، از جمله گونه‌ای که باعث ابتلا به مننژیت و سپتی‌سمی (مسمویت خون) می‌شوند. بنابراین اگر تا به امروز درباره پاکیزگی این محصولات فکر نکرده‌اید، نکات زیر را با دقت بخوانید.

 

نتایج یک نظرسنجی که توسط Anisa International انجام شده است، نشان می‌دهد که ۶۱ درصد از زنانی که از براش‌های آرایشی (پدهای آرایشی) استفاده می‌کنند، کم‌تر از یک بار در ماه به تمیز کردن آن‌ها می‌پردازند. این درحالی است که ۲۲ درصد از زنان هیچ وقت براش‌های آرایشی را تمیز نمی‌کنند.

 

براش‌های آرایشی معمولا چربی‌ها، سلول‌های مُرده پوستی و گردوغبار را به خودشان جذب می‌کنند. پس عجیب نیست که اگر آن‌ها را تمیز نکنید، همه این مواد زاید را روی صورت خودتان پخش می‌کنید! به همین دلیل است که متخصصان توصیه می‌کنند حتما تمیز کردن براش‌های آرایشی را جدی بگیرید.

 

یکی از متخصصان می‌گوید: «براش‌های آرایشی را هر روز قبل از استفاده مانند دست‌های خودتان بشویید تا میزان باکتری‌ها را به حداقل برسانید. علاوه بر این، از انگشت برای استعمال مواد آرایشی روی صورت استفاده کنید، چون در این صورت باکتری‌ها سریع‌تر روی صورت پخش می‌شوند».

 

محصولات خاصی برای تمیز کردن براش‌های آرایشی ساخته شده‌اند، اما توصیه متخصصان این است که از شامپوی بچه برای شُستن این لوازم استفاده کنید. اگر واقعا نمی‌توانید هر روز برای این کار وقت بگذارید، حداقل هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهید.
منبع: سلامتیسم

پدهای آرایشی و خطرات آن


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان