ramazan
ramazan

ماسک برای از بین بردن جوش های سر سیاه

ماسک برای از بین بردن جوش های سر سیاه

ماسک برای از بین بردن  جوش های سر سیاه

ناز وب: جوش های سرسیاه که معمولا به شکل دانه های سیاه روی پوست ظاهر می شوند یکی از مشکلات شایع به خصوص در نوجوانان است. آنها از رنگ زرد تا مشکی متغیرند. درمان های طبیعی زیادی برای رفع آنها وجود دارد که معمولا از موادی است که می توانید در آشپزخانه پیدا کنید.

 

در زیر ما روش تهیه یک ماسک ساده ولی به گزارش پرشین وی موثر را برای پاک کردن این لکه های قهوه ای پیشنهاد می دهیم:

 

 شما برای این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

 2 عدد تخم مرغ

 1 قاشق چایخوری آب لیمو

 یک ظرف کوچک برای مخلوط کردن مواد

 

دستورالعمل:

 1. دو تخم مرغ را شکسته و زرده و سفیده آن را جدا کنید و فقط سفیده تخم مرغ را نگه دارید. چند دقیقه سفیده را با هم زن بزنید تا غلیظ شود. از آنجا که سفیده تخم مرغ پس از گذشت چند دقیقه سفت می شود، برای درست کردن ماسک عالی است.

 

 2. آب لیمو را اضافه کنید. همچنان که در حال هم زدن سفیده تخم مرغ هستید به آن یک قاشق چایخوری آب لیمو اضافه کنید. به خوبی آن دو را هم بزنید تا یک دست شود. آب لیمو حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که برای درمان جوش های سرسیاه موثر است، در منافذ پوست رسوخ کرده و چربی ها، سلول های مرده پوست و آلودگی ها که باعث جوش های سرسیاه می شوند را می زداید. آب لیمو منافذ باز پوست را نیز می بندد.

 

 3. صورت خود را بشویید. به گزارش پرشین وی از یک پاک کننده ملایم در حین شستشو استفاده کنید تا هرگونه چربی و آلودگی از بین برود.

 

 4. ماسک را روی صورت پخش کنید به طوری که تمام پوست را دربربگیرد. این ماسک سفت نیست بنابراین مطمئن شوید که تمام صورت را پوشش داده اید.

 

 5. اجازه دهید خشک شود. ماسک را به مدت 15 الی 20 دقیقه نگاه دارید تا کاملا سفت و خشک شود به طوری که وقتی دست بزنید سفت بوده و حرکت صورت امکان پذیر نباشد.

 

 6. ماسک را از پوست جدا کنید. باید جوش های سرسیاه همراه با آن کنده شود. نباید تنها ماسک را با آب بشویید، چرا که این کار جوش های سرسیاه را پاک نمی کند. کندن ماسک از پوست بهترین روش پاک کردن این ماسک است.

 

 7. پس از برداشتن ماسک ، صورت را با آب ولرم بشویید. پس از خشک کردن از لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید. چرا که با این کار التهاب پوست کاهش یافته و منافذ باز پوست تنگ و بسته می شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان