ramazan
ramazan

نشانه های تخمک گذاری و بارداری در خانم ها

مجموعه : زنان و زایمان
نشانه های تخمک گذاری و بارداری در خانم ها

نشانه های تخمک گذاری و بارداری در خانم ها

 

کلید اصلی باردار شدن تخمک‌گذاری است. زنان بسیاری در زمان تخمک‌گذاری علائمی را تجربه می‌کنند. نشانه هایی که بدن در حال تخمک گذاری است.

 

افزایش ترشحات واژن
زمانی که بدن تخمک‌گذاری می‌کند میزان ترشحات واژن افزایش می‌یابد. زنان بسیاری در میانه دوره‌ی قاعدگی خود حس می‌کنند که رطوبت واژن آن‌ها بیشتر شده است. برخی زنان حس می‌کنند نیاز است از  پدهای بهداشتی کوچک استفاده کنند تا خشک بمانند. در این زمان رابطه‌ی جنسی اغلب برای شما ساده‌تر خواهد بود و نیازی ندارید از لوبرکانت ها استفاده کنید.

 

 
دهانه‌ی رحم به سمت جلو آمده است
شما می‌توانید به سادگی محل دهانه‌ی رحم خود را چک کنید. دست‌هایتان را شسته و یک یا دو انگشت را داخل واژن کنید، دهانه‌ی رحم را حس خواهید کرد. زمانی که تخمک‌گذاری نداشته باشید متوجه می‌شوید دهانه‌ی  رحم سخت تر بوده و باز نیست. سفتی دهانه‌ی رحم شما مانند انتهای بینی‌تان خواهد  بود. در زمان تخمک‌گذاری دسترسی به دهانه‌ی رحم ساده‌تر است، همچنین کمی نرم تر و بازتر می‌باشد تا اسپرم بتواند از آن عبور کند.

 

 درد یک طرفه در زمان تخمک‌گذاری
این حس دردی است که قبل یا همزمان با تخمک‌گذاری در تخمدان‌ها ایجاد می‌شود. برخی زنان درد کمی دارند و برخی درد شدیدتری را تجربه می‌کنند. همه‌ی زنان متوجه این درد نخواهند شد. اما احساس این درد نشانه‌ی خوبی است تا نتیجه بگیرید که شما تخمک‌گذاری می‌کنید.

 

 دمای پایه‌ی بدن تغییر می‌کند
اگر دمای بدن خود را مرتب اندازه‌گیری کنید می‌بینید دمای بدنتان پایین آمده و باز ناگهان بالا می رود. این نشانه‌ای از تخمک‌گذاری است. برای نتیجه‌گیری از روی دمای بدن باید هر روز دمای بدن خود را اندازه‌گیری کنید.

 

 اندازه‌گیری میزان LH
برای این کار باید از تست های پیش‌بینی تخمک‌گذاری استفاده کنید. برای این کار باید هزینه‌ای را صرف خرید یک کیت اندازه‌گیری کنید تا میزان LH در ادرار شما مشخص شود. این کیت‌ها برای کسانی که دوره‌های نامنظم دارند و علائم دیگر را حس نمی‌کنند مفید هستند.

نشانه های تخمک گذاری و بارداری در خانم ها


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان