ramazan
ramazan

گردش مالی عجیب آدامس در بازار ایران

گردش مالی عجیب آدامس در بازار ایران

همه ما کم یا زیاد از فواید و مضرات آدامس می دانیم اما طی تحقیقات به عمل آمده و مطالب گرد آوری شده توسط ناز وب جویدن آدامس یکی از بهترین راه های آرامش دهنده برای بی اعصبابی و کنترل خشم می باشد. جویدن ادامس در حالت عصبی بودن باعث می شود فک شما در حال جویدن ادامس باشد و به خودی خود از حرف زدن خود داری کنید و مغز درگیر جویدن ادامس و دریچه معده در حال باز و بسته شدن است که هر دو این فعالیت در بدن ما باعث آرامش و کنترل عصبانیت می شود. سعی کنید بدون جویدن آدامس آرامش را به خودتان هدیه بدهید.

 

 

در این بخش خبری بدانید با وجود فواید آدامس ایران در تولید آدامس چه جایگاهی دارد و سرانه مصرف آدامس در ایران چگونه است.

 

 

در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری انجمن دندانپزشکی ایران با شرکت ایرانی تولید کننده آدامس بدون قند، اعلام شد که در سال ۲۰۱۶ میلادی سهم بازار آدامس جهان ۲۷.۱ میلیارد دلار بوده است. در حالی که پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۹ این عدد به ۳۲.۶ میلیارد دلار برسد.

 

سهم ایران از بازار جهانی آدامس نزدیک به یک درصد است بطوریکه برآوردها نشان می دهد بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان گردش مالی آدامس در کشورمان است.

 

در حالی که بازار آدامس سالانه ۶ درصد رشد نشان می دهد، سرانه مصرف آدامس در آمریکا ۶۰۰ گرم و در ایران نزدیک به ۲۰۰ گرم است.

 

همچنین، ۷۰ درصد بازار آدامس ایران در دست دو شرکت خارجی معروف دنیا است. در حالی که ۶۵ سال قبل در کشورمان آدامس تولید کرده ایم.

 

این در حالی است که آدامس خارجی در ایران هر کیلو ۱۴۰ هزار تومان به فروش می رسد، و آدامس تولید داخل به قیمت هر کیلو ۲۲ هزار تومان فروخته می شود.

 

بر اساس آماری که ارائه شد، گردش مالی بازار قاچاق و غیر قانونی آدامس در ایران ۵۰۰ میلیارد تومان است که ۵۷.۷ درصد سهم مصرف آدامس در کشورمان از این طریق تامین می شود.

 

گردش مالی عجیب آدامس در بازار ایران

 

بیشتر بدانید ….

مزایده جنجالی آدامس 600 میلیونی جویده شده!عکس

آدامس چگونه تولید می شود و چه خواصی دارد

شخصیت شناسی جالب با طعم آدامس!


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان