ramazan
ramazan

مرد ایرانی 115 ساله در روستای آرک (عکس)

مرد ایرانی 115 ساله در روستای آرک (عکس)

با توجه به میانگین عمر در کشور وجود افرادی با سن زیاد و بالای 100 بسیار تعجیب بر انگیز است که این طول عمر ریشه در سالم زندگی کردن در تمامی زمینه ها است. این که با وجود عصر تکنولوژی و جامعه مدرن امروز و در کنار آن استرس ها و مشکلات بی پایان چنین افرادی عمر زیاد دارند ما را به تامل بیشتر فرو می برد. هم اکنون خبری از پیرترین مرد ایرانی را در همین بخش خبری سایت نازوب بخوانید.

 

پیرترین مرد ایرانی با 115 سال سن رکورد مسن ترین انسان ایرانی را در دست داشت که به گزارش ناز وب این پیرمرد اکنون در سن 115 سالگی دار فانی را وداع گفت و درگذشت.

 

این پیرمرد ایرانی که با 115 سال سن رکورد پیرترین ایرانی زنده را در دست داشت متاسفانه در روستای زادگاهش درگذشت.این اتفاق در حالی بود که به گزارش ناز وب همسر 105 ساله وی هنوز زنده است .محمدحسين ايوبي متولد روستاي آرک از بخش مرکزي شهرستان خوسف در سن 115 سالگي در زادگاهش دعوت حق را لبيک گفت.

 

محمدحسين ايوبي فرزند حسن متولد روستاي آرک از بخش مرکزي شهرستان خوسف با داشتن همسر 105ساله، 11 فرزند شامل هشت پسر و سه دختر، 65 نوه، 102 نبيره و 11 نتيجه در سن 115 سالگي در زادگاهش دعوت حق را لبيک گفت. به گزارش ناز وب پیش از این نیز خانمی با نام تاجما آغاسی كهنسال‌ترین بانوی ایرانی در سن 145 سالگی در روستای جعفریه بخش مركزی تویسركان به علت كهولت سن درگذشت.

 

نوه ی مرحوم ایوبی در مورد پدربزرگ خود میگوید وی در سال 1279 هجري شمسي در روستاي آرک متولد شده و از کودکي همراه پدرش شغل کشاورزي و ساخت و تعميرآسياب‌هاي آبي را ادامه داده است.

 

آن مرحوم آسياب‌هاي آبي زيادي را در منطقه از خود به يادگار گذاشته که در حال حاضر يکي از آنها داير و چرخ آن هنوز مي‌چرخد، همچنين آب‌انبارهاي زيادی در مسير راه‌ها و جاده‌هاي شهرستان از ديگر يادگارهاي اين مرد است.

 

وي افزود: فعاليت روزانه، انجام امور کشاورزي و سنگين، استفاده از غذاهاي مقوي و سنتي، ارتباط و همکاري با مردم، شرکت و انجام کارهاي خير وعام‌المنفعه و داشتن زندگي ساده از مهم‌ترين دلايل افزايش سن آن مرحوم بود.

 

نوه مسن‌ترين مرد شهرستان خوسف با بيان اينکه مرحوم ايوبي مردي بسيار خوش‌مجلس و دوست‌داشتني بود، گفت: حتي در سال‌هاي آخر عمر، گاهي که فرصتی دست مي‌داد در صحبت و هم‌نشيني با وي لب‌هايمان را به خنده وا مي‌داشت.وي بيان داشت: آن مرحوم سال‌ها پيش مقبره‌اي بر فراز قله خالگ آرک براي خود ساخت که داراي بهترين چشم‌انداز منطقه مي‌باشد.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان