ramazan
ramazan

خبر عجیب فیلتر خبرگزاری برنا + توضیحات

خبر عجیب فیلتر خبرگزاری برنا + توضیحات

خبر عجیب فیلتر خبرگزاری برنا + توضیحات

 

 

جرایمی شبیه به جاسوسی برای سایت برنا و موج

به گزارش بخش خبری سایت ناز وب، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال دیگری در مورد مسدود شدن سایت‌های اینترنتی موج و برنا گفت: این تصمیم را کمیته تعیین مصادیق مجرمانه فضای مجازی نگرفته است بلکه مقام قضایی در این مورد حکم صادر و ابلاغ کرده است، کمیته تعیین مصادیق مجرمانه هم حکم دادستان و مقام قضایی را به بخش مربوطه ابلاغ کرده و در نتیجه دو سایت مذکور مسدود شده‌اند.

نوش‌آبادی افزود: بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای بعضی از اتفاقات و رفتارها جرم تلقی می‌شود. دسترسی غیرمجاز به داده‌های امنیتی و حفاظت شده، شنود غیرمجاز محتوای در حال انتقال ارتباطات غیرعمومی، جاسوسی رایانه‌ای سری و شنود محتوای در حال انتقال و…  از جمله موارد جرم این قانون هستند و هم مقام قضایی و کمیته تعیین مصادیق مجرمانه می توانند نسبت به آنها اقدام کرده و سایت های متخلف را فیلتر کنند.

 

وی در ادامه گفت: جعل رایانه‌ای و اخلال در داده‌ها، سرقت و کلاهبرداری رایانه‌ای، تولید، ذخیره و نگهداری محتویات مستهجن، هتک حیثیت با نشر فیلم و عکس و … هم از مصادیق جرم های رایانه ای هستند. اما در رابطه با این دو سایت و خبرگزاری، ما هیچ نقشی نداریم. نه هیات نظارت و نه وزارت ارشاد تصمیمی در این باره نگرفتند و فیلتر شدن این دو سایت بر اساس ماده قانون ۲۳ جرایم رایانه ای و مقام قضایی انجام شده است.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان