با سواد ترین استان ایران اعلام شد

با سواد ترین استان ایران اعلام شد

با سواد ترین استان ایران اعلام شد

 

به لطف و همت سامانه سواد آموزی کشور بی سوادی در ایران ریشه کن شد و می توان گفت تمامی اقشار مختلف ایران در جای جای آن با نعمت خواندن و نوشتن آشنا شدند. با توجه به آمار های گرفته شده با سوادترین استان ایران هم اعلام شد.

 

به گزارش سایت ناز وب حدود پنج هزار نفر در سامانه سوادآموز استان (بی‌سوادی مطلق) شناسایی شده‌اند که این تعداد در سنین 10 تا 49 سال تحت آموزش سوادآموزی قرار می‌گیرند.

 

 

با سواد ترین استان ایران اعلام شد

 وی با بیان اینکه در ۵ شهرستان استان آمار بی‌سوادی مطلق به کمتر از ۲۰۰ نفر رسیده است، ادامه داد: طبس، فردوس، سرایان، بشرویه، طبس و عشق‌آباد جزو شهرستان‌هایی است که آمار بی‌سوادی مطلق در آن کمتر از 200 نفر است.

 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در نوار مرزی و نیمه شرقی استان آمار بی‌سوادی بیشتر دیده می‌شود، تصریح کرد: در منطقه دستگردان بیرجند، آمار سوادآموزان 50 نفر بوده که این خود نشان می‌دهد نرم بی‌سوادی در شهرستان‌های استان پایین است.

 

جعفری با اشاره به دوره‌‌های آموزش سوادآموزی، افزود: این دوره شامل یک دوره شش ماهه بوده که حدود 400 ساعت سوادآموز تحت آموزش قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه به دلیل مهاجرت بی‌رویه در بیرجند، آمار بی‌سوادی در این شهرستان بیشتر دیده می‌‌شود، خاطر نشان کرد: آموزش سوادآموزی برای کودکان کار در سنین 10 تا 20 سال انجام می‌شود، همچنین هزینه تحصیلی آن‌ها نیز تا حدودی داده خواهد شد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان