ramazan
ramazan

تسیهلات باورنکردنی آلمانی ها برای بچه دار شدن/ تصاویر

تسیهلات باورنکردنی آلمانی ها برای بچه دار شدن/ تصاویر

تسیهلات باورنکردنی آلمانی ها برای بچه دار شدن/ تصاویر

 

با هزینه های گزاف بچه دار شدن و فرزند داری خیلی از کشورها به ویژه کشور خودمان ایران از بچه دار شدن جلوگیری می کنند تا از زیر بار این هزینه های عجیب و گزاف شانه خالی کنند. خانه های سوت و کور بدون صدای خنده و گریه کودک تنها بخاطر گرانی و عدم حمایت دولت از خانواده هایی که بچه دارمی شوند.

 

حال در میان این کشورها آلمانی ها بهترین و تسهیلات ویژه برای خانواده هایی که تصمیم به بچه دار شدن دارد می کند. این تسهیلات و تصاویر را ببینید.

 

 

بحث «رشد جمعیت» و «کنترل جمعیت» دو مقوله‌ اساسی است که امروزه در مسائل اقتصادی و اجتماعی ما مورد توجه است.

 

تسیهلات باورنکردنی آلمانی ها برای بچه دار شدن/ تصاویر

تسهیلات ویژه آلمانی‌ها برای فرزندآوری/ کمک ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی تا ۲۵ سالگی

 

از آنجا که مؤلفه‌ اصلی‌ توسعه‌ هر کشوری، جمعیت آن است؛ در هر کشوری اگر جمعیتش متعادل باشد، برنامه‌ریزی برای توسعه و تحقق شاخص‌های پیشرفت و رفاه آن راحت‌تر است.

 

 

تسیهلات باورنکردنی آلمانی ها برای بچه دار شدن/ تصاویر

محور توسعه هم در کشورها معمولاً جمعیت جوان، پویا، بالنده و اهل کار و خلاقیت است و معمولاً این‌گونه جوامع، سرزنده و پویا هستند.

 

اما کشورهایی که رشد جمعیت منفی دارند، یعنی زاد و ولد در آنها کمتر از مرگ و میر است، اصطلاحاً می‌گویند که جمعیتشان رو به پیری و سالمندی می‌رود.

 

مثل کشور آلمان که زاد و ولد در آن‌ کم است و رشد جمعیتش منفی است و لذا مشکلات عدیده‌ای در مورد جمعیت سالم این کشور به وجود آمده است. در این راستا دولت آلمان طرحی تحت عنوان «کودک بهره‌مند»(Kindergeld)  را در پیش گرفته است.

 

نگاهی گذرا به شرایط و مزایایی که این طرح برای خانواده‌ها و کودکان فراهم می‌کند نشان می‌دهد که چگونه در پیش گرفتن یک سیاست منطقی و معقول می‌تواند خانواده‌ها را تشویق به فرزندآوری کند و به تبع آن جامعه به سمت جوان‌ شدن پیش رود.

 

تسیهلات باورنکردنی آلمانی ها برای بچه دار شدن/ تصاویر

 

کمک هزینه کودکان یا همان «کودک بهره‌مند»  انواع کمک هزینه‌ها و مزایا را برای کودکان و خانواده‌های آنها فراهم می‌کند.

 

بر اساس این طرح دولت در قبال تولد هر کودک به خانواده‌ها از 190 تا 221 یورو در ماه(معادل750 تا 880 هزار تومان) پرداخت می‌کند.

 

نکته جالب توجه در این میان ادامه داشتن این کمک هزینه تا سن 18 سالگی است- البته در صورت ادامه تحصیل فرزندان تا سن 25 سالگی ادامه می‌یابد-.

 

تسیهلات باورنکردنی آلمانی ها برای بچه دار شدن/ تصاویر

البته دریافت این کمک هزینه در صورتی ادامه می‌یابد که فرزندان به کاروزری یا کار پاره وقت یا دائم اشتغال نداشته باشند که در این صورت این کمک هزینه قطع می‌شود؛ یعنی اگر در ازای کاری که انجام می‌دهند وجهی دریافت کنند کمک هزینه دولتی قطع خواهد شد.

 

بعد از تولد فرزند والدین می‌توانند از 14 ماه مرخصی بهره‌مند شوند, به این صورت که یا یکی از والدین از این 14 ماه استفاده می‌کند و یا هر دو نفر این زمان را به شکلی که مطلبوشان باشد بین خودشان تقسیم می‌کنند.

 

در زمان استقاده والدین از مرخصی دولت 65 درصد حقوق فردی که در مرخصی به سر می‌برد را به وی می‌پردازد.

 

در عین حال دولت تا 2 سال مبلغ 300 یورو(معادل یک میلیون و دویست هزار تومان) در ماه به خانواده‌ها تحت عنوان هزینه بزرگ‌کردن نوزاد می‌پردازد.

 

طبق این طرح، به ازای فرزند اول 190 یورو(معادل 750 هزار تومان)، برای فرزند دوم 196 یورو(معادل 780 هزار تومان و برای فرزند سوم و بیشتر 221 یورو(معادل 880 هزار تومان) کمک هزینه در ماه برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

 

بر اساس این طرح به فرزندان والدینی که کارمند دولت محسوب می‌شوند مبلغ 100 یورو نیز به کمک هزینه قبلی افزوده می‌شود؛ یعنی اگر خانواده‌ای با یک فرزند را در نظر بگیریم دولت به این خانواده 190+100 یورو در ماه کمک هزینه اعطا می‌کند.

 

اداره مالیات دولت فدرال آلمان بر اساس شماره شناسایی مالیاتی کودک این وجه را به شماره حساب کودک واریز می‌کند تا خانواده‌ها از آن برای مخارج وی در دوران نوزادی تا نوجوانی و جوانی استفاده کنند.

در راستای شناخت بیشتر و بهتر از کارایی این طرح یکی از ایرانیان مقیم شهر «برمن» با چند تن از والدین آلمانی به گفتگو پرداخت.

فارغ از روحیه پاسخ‌گو بودن و گشاده‌رویی شهروندان آلمانی در پاسخ دادن به سوالات، باید به این نکته اشاره کنیم که اکثر قریب به اتفاق این والدین از طرح دولت استقبال کرده و اظهار رضایت می‌کردند.

 

به گفته یکی از این والدین این میزان کمک هزینه برای تامین تمامی هزینه‌های کودک از دوران نوزادی تا بلوغ و حتی دوران جوانی کفایت می‌کند.

یک جوان 21 ساله که در حال حاضر این کمک هزینه را دریافت می‌کند می‌گوید:” از آنجایی که پدر من کارمند دولت است کمک هزینه‌ای که در ماه میگیرم نزدیک 300 یورو است و این مبلغ برای تمامی مخارج من در ماه کافی است”.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان