ramazan
ramazan

راه های اصولی تمیز کردن کاغذ دیواری

راه های اصولی تمیز کردن کاغذ دیواری

راه های اصولی تمیز کردن کاغذ دیواری

 

کاغذ دیواری یک نوع ماده‌است که برای پوشش دادن دیوارهای داخلی و هم‌چنین طراحی داخلی زیبا در ادارات، خانه‌ها و دیگر ساختمان‌ها استفاده می‌شود؛ کاغذ دیواری یکی از جنبه‌های طراحی داخلی به شمار می‌آید. که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. کاغذ دیواری های جدید قابل شست و شو هستند و می توانید آنها را به راحتی بشویید. با ما همراه شوید تا نکته های مهم در تمیز کردن کاغذ دیواری را بدانید.

 

نکته های مهم در شستن کاغذ دیواری :

در صورتی که در پوشش سقف و یا دیوارهای خانه خود از کاغذ دیواری استفاده نموده اید جهت تمیز کردن خانه تاتن نیازمند شستشو و یا تعویض آن خواهید بود. بسته به نوع٬ جنس لایه های کاغذ و همچنین چسب مورد استفاده در اجرای کاغذ دیواری روش های متفاوتی برای شست و شوی آن پیشنهاد می شود که توجه به آنها می تواند عمر کاغذ دیواری را افزایش داده و هزینه تعویض و نیاز به خرید مجدد کاغذ دیواری را رفع کنید .

 

 

پیش از هر چیز به چند نکته اساسی در مورد کاغذ دیواری ها توجه کنید :

1_ لکه ها را باید زود به زود از روی کاغذ دیواری پاک کنید چرا که ممکن است لکه پایدار شود. خاک روی کاغذ دیواری را حد الامکان زود تمیز کنید چرا ممکن است آن را بد رنگ کند و به مرور زمان آن را از جلا می اندازد.

 

2_ کاغذ دیواری را از پایین به بالا تمیز کنید. برای کاغذهای نازک استفاده از آب گرم تمیز بدون صابون، توصیه می شود. برای کاغذهای قابل شست و شوی ضخیم تر، از محلول آب و صابون ملایم استفاده کنید.

 

3_ معمولا لکه ها با آب ولرم و صابون ملایم از بین می رود و بعد با آب پاکیزه آن را بشویید. و با یک حوله آبگیر آن را خشک کنید، برای لکه های که عمیق تر است شما باید از پاک کننده های قوی تر استفاده کنید.حتما بعد از ماده پاک کننده شیمیایی از آب برای شست و شو استفاده کنید.

 

4_ از سیم های فلزی و حتی اسکاج های زبر و پودر های قوی و یا حلال های قوی مثل استون اصلا برای تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده نکنید چرا که این ها به کاغذ دیواری صدمه وارد می کند

 

5_ پاک کردن لکه را تا جایی انجام دهید که آب به پشت کاغذ نفوذ نکرده و موجب بلند شدن کاغذ از روی دیوار نشود. مخصوصا در محل قرار گرفتن رول های کاغذ دیواری دقت بیشتری داشته باشید زیرا در این نقاط که محل اتصال رول ها می باشد، احتمال نفوذ آب بیشتر خواهد بود.

 

6_ اگر بر روی کاغذ دیواری منزل شما لکه چربی ایجاد شود، فورا نسبت به پاک کردن آن اقدام نمایید. برای از بین رفتن این لکه ها ابتدا مایع پاک کننده ملایم و یکی از پودرهای جذب کننده رطوبت٬ از گچ خیاطی یک خمیر بسازید و بر روی لکه بمالید و مهلت دهید تا کاملا خشک شود سپس آن را به کمک یک برس نرم یا مسواک پاک نمایید.

 

7_ در صورت چکیدن شمع بر روی کاغذ دیواری، ابتدا شمع را با دقت فراوان و با نوک کارد از روی دیوار بکنید و سپس با مداد پاکن بقیه آن را خوب تمیز کنید.

 

8_ برای پاک کردن لکه های مداد رنگی، از یک پارچه آغشته به مایع پاک کننده استفاده کنید و خواهید دید که به آرامی تمیز می شود. در صورت پررنگ بودن لکه های مدادرنگی می توانید با استفاده از یک مسواک و کمی خمیردندان آن را تمیز کنید.

 

9_ در صورتی که بر روی کاغذ دیواری لکه جوهری ایجاد شود با استفاده از گچ خیاطی، لکه مورد نظر را جذب و سپس به کمک مسواک و یا برس پاک کنید. این کار باید در کمال دقت انجام شود و مراقب باشید تا لکه جوهر پخش نشود.

 

10_ کاربرد کاغذ دیواری های مدرن در خانه بسیار است، نوع اکریلیک یا ونیلی که غالبا خاصیت شست و شو دارند را با استفاده از آب گرم، صابون و اسفنج نرم بشوئید و هرگز از ابزار ساینده استفاده نکنید.

 

11_ در صورتی که با روشهای ارائه شده اثر لکه بطور کامل پاک نشد دست از شستشوی آن بردارید چرا که سایش بیش از حد سطح کاغذ دیواری می تواند به آن آسیب رسانده اثری بدتر از لکه بر جای بگذارد .

 

راه های اصولی تمیز کردن کاغذ دیواری

 

پاک کردن لکه ها از روی کاغذ دیواری های غیر قابل شست و شو :

معمولا لکه های این نوع از کاغذ های دیواری را نمی توان بطور کامل از بین برد اما توصیه می شود با استفاده از یک گوش پاک کن تاحد امکان ذرات مواد قرار گرفته بر روی کاغذ را از روی آن برداشته و سپس توسط یک دستمال تمیز و خشک لکه را تا حد امکان پاک نمایید . این کار را تا جایی ادامه دهید که با هر بار تعویض دستمال و لکه گیری ٬ شاهد کاهش اثر لکه باشید .

 

آموزش تمیز کردن کاغذ دیواری


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان