آخرین خبر از آتش سوزی پالایشگاه شاهرود / عکس

مجموعه : اخبار حوادث
آخرین خبر از آتش سوزی پالایشگاه شاهرود / عکس

جزیئاتی از علت آتش سوزی مهیب در پالایشگاه شاهرود

فرماندار شاهرود با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در یک واحد پالایش فراورده‌های نفتی این شهرستان گفت: اطفای حریق در این واحد پالایش یک اقدام جهادی بود چرا که ابعاد آتش‌سوزی می‌توانست بسیار گسترده‌تر باشد.

 

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید محمدرضا هاشمی اظهار داشت: درباره این آتش‌سوزی تنها باید گفت که یک کار جهادی انجام‌گرفته و آتش‌سوزی به وقت مهار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی در کمتر از پنج ساعت مهارشده است، عنوان کرد: این آتش‌سوزی در ساعت 2 و 45 دقیقه بامداد امروز به آتش‌نشانی اطلاع داده‌شده و به سبب اینکه ما احساس کردیم این منطقه، یک منطقه حساس است؛ در همان دقایق ابتدایی یعنی ساعت 3 بامداد همه اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان شاهرود را فراخواندیم و شخص بنده و معاون عمرانی فرمانداری شاهرود بلافاصله در محل وقوع این آتش‌سوزی حاضر شدیم.

 

آخرین خبر از آتش سوزی پالایشگاه شاهرود / عکس

فرماندار شاهرود درباره اهم اقدامات در زمینهٔ اطفای این حریق بیان کرد: آتش‌نشانی شهرهای شاهرود، بسطام، دامغان و اداره کل خط لوله انتقال و مخابرات فراورده‌های نفتی منطقه شاهرود و حتی آتش‌نشانی ارتش به میدان آمده و از سه جبهه ورود پیداکرده و آتش را کنترل کردند.

 

هاشمی با اشاره به اینکه کنترل گسترش آتش‌سوزی نخستین مرحله کار بود که به‌خوبی از سوی گروه‌های اطفای حریق انجام شد عنوان کرد: جلوگیری از سرایت آتش‌سوزی در این واحد پالایش بسیار مهم بود؛ چراکه اگر این آتش به بخش‌های دیگر این پالایشگاه سرایت می‌کرد به‌طور حتم اتفاقات خاصی در آنجا می‌افتاد.

 

آخرین خبر از آتش سوزی پالایشگاه شاهرود / عکس

 

وی با اشاره به اینکه بیش از 150 تریلر حمل مواد نفتی در این پالایشگاه و اطراف محل وقوع آتش‌سوزی وجود داشت، تصریح کرد: به‌عنوان نخستین اقدام، دستور انتقال و تخلیه این خودروها از اطراف آتش صادر شد.

 

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه مواد قابل اشتعال از اطراف این آتش‌سوزی به‌سرعت تخلیه و دور شد، خاطرنشان کرد: پس‌ازآن در اطفای این آتش‌سوزی همه نیروهای امدادی پای‌کار آمده و نیروی انتظامی نیز در زمینهٔ نظم و امنیت محل تلاش بسیاری انجام داده است.

 

آخرین خبر از آتش سوزی پالایشگاه شاهرود / عکسآخرین خبر از آتش سوزی پالایشگاه شاهرود / عکسآخرین خبر از آتش سوزی پالایشگاه شاهرود / عکس

هاشمی با اشاره به اینکه بیش از 80 هزار لیتر مواد سوختی در این پالایشگاه براثر آتش‌سوزی سوخت عنوان کرد: این مقدار مواد نفتی در 5 مخزن با حجم کوچک در این پالایشگاه ذخیره‌شده بود که در آتش سوخت.

 

آخرین خبر از آتش سوزی پالایشگاه شاهرود


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان