ramazan
ramazan

صحبت های هولناک فیزیکدان مشهور درباره موجودات بیگانه فضایی! عکس

مجموعه : علم و فناوری
صحبت های هولناک فیزیکدان مشهور درباره موجودات بیگانه فضایی! عکس

حرف های دلهره آور و تکان دهنده یک فیزیکدان مشهور در رابطه با موجوادت بیگانه فضایی !

 

زمانی که موضوع تمدن‌های بیگانه و هوشمند مطرح می شود،‌اولین پرسشی که پیش می‌آید نحوه یافتن آنها است و اینکه کجا می‌توان آنها را یافته و پیدا کرد؟

 

ناز وب، اما استفان هاوكينگ فيزيكدان مشهور بريتانيايی معتقد می باشد به جای پاسخ دادن به اين پرسش‌ها، به طور كلی تلاش برای ارتباط برقرار كردن با اين تمدن‌ها بايد متوقف شوند زيرا دستيابی به تمدنی پيشرفته‌تر از تمدن بشر می تواند بشريت و زمين را در موقعيتی خطرناك قرار دهد.

 

 

صحبت های هولناک فیزیکدان مشهور درباره موجودات بیگانه فضایی! عکس

 

هاوكينگ در فيلمی جديد و آنلاين به نام “محبوب‌ترين مكان‌های استفان هاوكينگ” كه در آن وی درون فضاپيمايی ديده می شود كه قصد دارد به كمك آن محبوب‌ترين مكان‌ها در جهان را معرفی بكند،‌ اين سخنان را مطرح كرده‌است.

 

وی در اين فيلم می گويد هرقدر مسن‌تر می شوم بيشتر اطمينان پيدا می كنم كه بشر در جهان تنها نمی باشد. پس از يك عمر كنجكاوی،‌ اكنون هدايت پروژه‌ای جهانی براي يافتن حقايق را به عهده دارم، پروژه Breakthrough Listen به اسكن و بررسی ميليون‌ها ستاره نزديك به زمين خواهد پرداخت تا شايد نشانه‌ای از حيات در آنها بيابد،‌شايد روزی سيگنالی از سياره‌ای مانند گيليس 832c دريافت كنيم،‌اما بايد در پاسخ دادن با احتياط عمل بكنيم.

 

باوجود اينكه هاوكينگ در تلاشی بی سابقه براي يافتن حيات هوشمند در جهان نقشی كليدی دارد و در این زمینه موثر بوده است، اما در عين حال وی يكی از منتقدان اصلی ارتباط برقرار كردن با آنها است، عملی كه به گفته هاوكينگ می تواند بشر را در آستانه نابودی قرار دهد زيرا به گفته وی يك تمدن بيگانه ممكن است زمين و ساكنانش را متخاصم،‌ ضعيف و مناسب برای تسخير كردن ببيند.

 

در چنين شرايطی اين تمدن‌ها كه بسيار قدرتمند‌تر از انسان هستند، همان اندازه به اننسان توجه خواهند كرد كه انسان به باكتری ها توجه می كند.

 

هشدارهای هاوكينگ در اين فرضيه ريشه دارند كه يك تمدن بيگانه، به ويژه تمدنی كه بتواند سيگنال‌های ارسالی انسان را رديابی كرده و موقعيت زمين را بيابد، ميلياردها سال از ما پيشرفته‌تر است و همين موضوع بشر را به هدفی آسان برای نابودی تبديل خواهد‌كرد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان