ramazan
ramazan

اضافه وزن عجیب و و حشتناک این زن ! عکس

اضافه وزن عجیب و و حشتناک این زن ! عکس

زنی که بی دلیل وزن اضافه می کرد پس از مراجعه به پزشک شاهد عجیب ترین مورد اضافه وزن در بدنش شد !!

جراحان طی انجام یک عمل جراحی بسیار خطرناک موفق به حذف یک تومور 7 کیلوگرمی از کلیه یک زن شدند.

 

به گزارش نازوب، این زن 35 ساله از دهلی نو در هند پس از افزایش بی رویه و بی‌دلیل وزن و مراجعه به پزشک تحت یک سری از اسکن‌ها و آزمایشات و سونوگرافی قرار گرفت.

 

پزشکان پس از انجام آزمایشات مختلف دریافتند که وی دارای توده‌های خوش‌خیم در کلیه بوده که این توده‌ها از عملکرد طبیعی کلیه جلوگیری کرده و در نهایت موجب نارسایی در این اندام شده‌اند.

 

جراحان در ابتدا به این زن توصیه کردند که با انجام یک عمل جراحی کلیه خود را بردارد اما بعدا تصمیم گرفتند تا با حذف تومورها برای حفظ و نگهداری این اندام تلاش کنند.

 

آنها در نهایت طی یک عمل جراحی 6 ساعته موفقیت آمیز توانستند سه تومور که به شکل یک تومور بزرگ در آمده بود را از کلیه این زن برداشته و از رشد بیشتر آنها جلوگیری کنند.

خارج کردن تومور 7 کیلویی که باعث افزایش وزن زن شده بود

اضافه وزن عجیب و و حشتناک این زن ! عکس

پزشکان وی اعتقاد داشتند که تومورهایی با این اندازه حتما باید جراحی شده و برداشته شوند. از آنجایی که حفظ کلیه در این شرایط بسیار دشوار است، پزشکان اغلب کلیه را نیز به همراه تومورها از بدن خارج می‌کنند. اما در این جراحی پزشکان موفق شدند تا با تلاش فراوان رگ خونی که تامین کننده بخش پایینی کلیه بود را حفظ کنند. این تومور به دلیل وسعت و محل آن یک تهدید جدی برای زندگی بیمار محسوب می‌شد.

 

حتی یک جراحت ساده در شکم بیمار می‌توانست به خونریزی داخلی سنگین و در نهایت به مرگ وی منجر شود. این زن ماه‌ها بود که بی‌دلیل با مشکل افزایش وزن مواجه شده بود اما آن را به مشکلات معده ربط داده بود. اما پس از انجام سونوگرافی و اسکن و آزمایش، پزشکان دریافتند که او دارای angiomyolipoma (یک تومور خوش خیم شایع کلیه که از عروق خونی، عضلات و سلول های چربی تشکیل می‌شود) است.

 

پس از بررسی بیشتر آنها دریافتند که این تومور در دو سال گذشته شروع به رشد کرده است.

 

آنها در نهایت تصمیم به انجام یک عمل جراحی به نام نفرکتومی جزئی گرفتند که یک فرایند برای برداشتن تومور و حفظ بخش سالم اعضای بدن است. این پزشکان با انجام یک عمل جراحی 6 ساعته موفق به حفظ نیمی از کلیه راست این زن شدند. به گفته آنها در حال حاضر حال این بیمار خوب بوده و از نتایج حاصل از عمل جراحی راضی است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان