ramazan
ramazan

غذاهای تهیه شده از حشرات با ارزش غذایی !! + عکس

مجموعه : تغذیه مناسب
غذاهای تهیه شده از حشرات با ارزش غذایی !! + عکس

غذاهای تهیه شده از حشرات به تفکیک ارزش های غذایی در بسیاری از کشورهای جهان

 

به گزارش ناز وب، بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی انجمن شیمی ایالات متحده، حشرات و انواع کرم ها در آینده منبع تامین غذای بیش از 2 میلیارد انسان در سراسر جهان خواهند بود.

 

براساس تحقیقات پژوهشگران و تحلیلگران سازمان ملل متحد، بیش از هزار و 900 حشره خوراکی در سراسر جهان وجود دارد که می توانند توسط انسان ها به عنوان مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرند.

 

اکنون در دنیا خوراک حشرات در بسیاری از کشورهای دنیا در رژیم غذایی روزانه مردم قرار دارد که از جمله آن می‌توان به خوراک مورچه در کشورهای برزیل و چین اشاره کرد.

 

غذاهای تهیه شده از حشرات با ارزش غذایی !! + عکس

 

از این گذشته، نازوب، در کشور ژاپن حشراتی از قبیل زنجره، جیرجیرک خشک شده و شفیره کرم ابریشم جزو لذیذترین خوراکی های کشور به شمار می‌روند.

 

در کشور مکزیک نیز خوراک کرم سرخ شده و تخم مورچه جزو خوردنی های متداول است که در بسیاری از رستوران های توریست پذیر سرو می شوند.

 

کارشناسان همچنین در نتایجی شگفت آور دریافتند خوردن حشرات، آهن به مراتب بیشتری را در مقایسه با مصرف گوشت قرمز حیواناتی چون گاو و گوسفند وارد بدن می‌کند. به گزارش ناز وب، همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد در آینده می‌توان از حشرات به عنوان دارو حتی برای درمان مشکل کم‌خونی استفاده کرد.

 

غذاهای تهیه شده از حشرات با ارزش غذایی !! + عکس

 

علاوه بر آهن، در حشرات انواع مواد مغذی و معدنی از جمله کلسیم، روی و مس نیز وجود دارد که برای سلامت انسان ها بسیار مفید است.

 

کمبود آهن در بدن انسان ها اثرات بسیار مخربی به جای می‌گذارد؛ به عنوان مثال ممکن است باعث ابتلا به انواع بیماری ها، ضعف سیستم ایمنی بدن، زایمان زودرس و تولد نوزادان نارس و عقب ماندگی جسمی و ذهنی، ریزش مو و پیری زودرس شود.

 

کارشناسان با توجه به افزایش جمعیت کره زمین و بالا رفتن امکانات بهداشتی که سبب افزایش طول عمر و امید به زندگی شده است، خوردن حشرات و قرار دادن آنها به عنوان یکی از اجزای هرم تغذیه‌ای انسان ها را اجتناب‌ناپذیر خوانده‌اند.

 

بیشتر ببینید و بخوانید ???

18+ دختران برهنه ای که میز سرو غذا می شوند ! + عکس

تصاویر چندش آور از تهیه گوشت سگ برای طبخ غذا

وحشتناک و چندش آورترین تزئینات غذا (تصاویر)

فروش جنجالی و چندش آور اسکلت های روح دار ! عکس


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان