داغ ترین چاه جهان با دمای 500 C حفر می شود!! عکس

داغ ترین چاه جهان با دمای 500 C حفر می شود!! عکس

داغ ترین چاه جهان با دمای C 500 حفر می شود!! عکس

 

 

به گزارش نازوب، زمین‌شناسان می‌گویند به منظور استخراج نفت و گاز، داغ‌ترین چاه جهان را که دمایی معادل 500 درجه سانتی‌گراد دارد، حفر می‌کنند.

 

این گروه از دانشمندان برای دسترسی به هدف خود در تلاشند تا در منطقه جنوب غربی ایسلند، چاه مورد نظر را در دهانه یک آتشفشان قدیمی حفر کنند.

 

این چاه 5 کیلومتر عمق دارد و در حالی که پروژه حفر آن طی چند هفته آتی به پایان می‌رسد، پیش‌بینی می‌شود دمای آن در گرم‌ترین نقطه به 500 درجه سانتی‌گراد برسد.

 

داغ ترین چاه جهان با دمای 500 C حفر می شود!! عکس

 
nazweb: محققان قصد دارند در مرحله نخست از درون این چاه عمیق، بخار استخراج کنند و آن را به عنوان یکی از ارزشمندترین منابع انرژی مورد استفاده قرار دهند.

 

به گزارش نازوب، «اسگِیر مارگِیرسون» مدیر پروژه حفر عمیق‌ترین چاه ایسلند گفت: « امیدواریم این اتفاق درهای جدید را در صنعت جهانی انرژی‌های زمین-گرمایی به روی ما باز کند و بتوانیم منابع جدید انرژی را مورد استفاده قرار دهیم».

 

این پروژه در شبه‌جزیره رِین‌جِینز دنبال می‌شود و حفره مذکور در دهانه یک آتشفشان حفرمی‌شود که آخرین بار 700 سال قبل فوران کرده بود. لازم به ذکر است مته بزرگی که این چاه را حفر می‌کند از ماه آگوست تا امروز به صورت 24 ساعته فعالیت کرده است.

 

بیشتر ببینید و بخوانید ???

بازی با مرگ در خطرناک ترین غار عجیب ایران !! عکس

گرم ترین شهرهای جهان + تصاویر

کشنده ترین رودخانه های جهان

رکوردهای بی نظیر و جالب ایران در گینس + تصاویر


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان