مفقود شدن این تبعه فرانسوی در کویر ایران !!

مجموعه : اخبار حوادث
مفقود شدن این تبعه فرانسوی در کویر ایران !!

جزئیاتی از مفقودی مرموز یک تبعه فرانسوی در کویر لوت

سخنگوی وزارت خارجه مفقودی یک توریست فرانسوی در یکی از کویرهای ایران به نام کویر لوت را تأیید و عنوان کرد: این تبعه که به عنوان توریست و برای کویرگردی به ایران آمده بود عازم کویرگردی شد.

به گزارش نازوب، قاسمی افزود: پیش از عزیمت این تبعه به مناطق کویری هم توسط آژانس ها و مقامات محلی به وی توصیه شده بود که به برخی نقاط نرود اما وی بیان کرده آشنایی کامل دارد و به نقاطی که از قبل شناسایی کرده می رود.

این کویرگرد فرانسوی پس از گذشت یکروز، آژانس کویر هیج تماس و خبری از او دریافت نکرد. و با بیان اینکه پیگریها برای یافتن این تبعه فرانسوی درحال انجام است، خاطر نشان کرد:

دو دولت در تماس هستند و احتمال می رود که این تبعه در کویر لوت دچار حادثه ای نظیر طوفان شن شده باشد. به دلیل اینکه پس از جستجوهای زیاد هیچ ردی این از کویرشناس فرانسوی بدست نیاوردند.

 

مفقود شدن این تبعه فرانسوی در کویر ایران !!

 

دشت یا کویر لوت کجاست؟

جرا لوت؟ لوت به معنی لخت و برهنه، تشنه و بی آب و علف است. دشت لوت، دشتی بیابانی در جنوب شرقی ایران است. این کویر، با مساحتی بیش از 40 هزار کیلومتر مربع در بین بخش‌هایی از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی قرار دارد.
مساحتی در حدود 175 هزار کیلومتر، حدود 10 درصد از وسعت ایران را دربر گرفته‌است. بیابان لوت، بیست و هفتمین بیابان بزرگ جهان به‌شمار می‌رود.

دما و گرمای لوت

در تحقیقات جدید ناسا که با استفاده از اطلاعات ماهواره ای 20 سال گذشته انجام شد مشخص شدت دمای دشت لوت درطول این سالها حتی دمای 81 درجه سانتیگراد را تجربه کرده‌ است!

 

کویرهای ایران

کویر مصر:

کویر مصر از یکی از پرطرفدارترین کویرهای ایران است. کویر مصر در منطقه‌ خور و بیابانک است.

کویر مرنجاب:

کویر مرنجاب معروف‌ترین و گوش‌نوازترین اسم در بین طبیعت گردان است. مرنجاب در شهر کاشان واقع در شهرستان آران و بیدگل است.

دشت کویر (کلوت‌های شهدا):

کلوت‌های شهداد در استان کرمان و در دل دشت کویر قرار دارند. در گرمترین نقطه زمین در اثر سال‌ها فرسایش آبی و بادی این پدیده‌های شگفت‌انگیز و دیدنی در دشت کویر بوجود آمده‌اند.

کویر ابوزید آباد کاشان:

این کویر که در شهرستان آران و بیدگل کاشان قرار گرفته، به دلیل نزدیکی به کاشان، آران و بیدگل و ابیانه اهمیت دوچندان دارد. با سفر به کویر ابوزید آباد، نه تنها می‌توانید از زیبایی و سکوت کویر لذت برید، به جالذبه‌های دیدنی این شهرها نیز دسترسی دارید.

کویر ورزنه:

 

مفقود شدن این تبعه فرانسوی در کویر ایران !!

 

کویر ورزنه یکی از معروف‌ترین مقاصد کویرگردی از بین کویرهای ایران است. این کویر که بین یزد و اصفهان قرار دارد گردشگران بسیار زیادی را به خود دیده است.
تماشای تپه‌های شنی زیر آسمان کویر و اشکال مختلف هرمی، هلالی، طولی که باد به این تپه‌ها می‌دهد شگفت انگیز است و ویژگی منحصر بفردی است که کویر ورزنه را از سایر کویرهای ایران متمایز می‌کند.

کویر ریگ جن:

 

مفقود شدن این تبعه فرانسوی در کویر ایران !!

 

کویر ریگ جن یکی از کویرهای ایران و محلی برای رزم در دشت کویر است. رزم و جنگی برای زنده ماندن! چرا که تا‌کنون بسیاری از موجودات زنده را به کام مرگ کشانده است. این کویر به دلیل نداشتن چشمه آب خیلی مورد توجه کاروان‌ها نبوده و چند سال اخیر گروهی از محققان به آن سر زده‌اند.

کویر ریگ زرین:

یکی از زیباترین ریگزارهای ایران است، کویر ریگ زرین در نزدیکی شهرستان اردکان استان یزد قرار دارد. می‌توانید تجربه قدم زدن روی ریگ‌های روان و تماشای آسمان پرستاره زیبای کویر را داشته باشید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان