ramazan
ramazan

غذاهایی که فقط در مریخ می توان خورد !!

مجموعه : علم و فناوری
غذاهایی که فقط در مریخ می توان خورد !!

غذاهایی که فقط در مریخ می توان خورد !!

 

چالش بر انگیزترین موضوعی که برای سفر به کره مریخ مطرح است و اینکه هر نوع غذایی را نمی توان در کره مریخ مصرف کرد! تنها 4 نوع غذا را می توان به کره مریخ برد! بخوانید و از این پدید جالب علمی با خبر شوید.

 

سیناپرس- یکی از اصلی ترین چالش های انسان برای سفر به مریخ تامین مواد غذایی مورد نظر خود در این سیاره است. تا کنون تلاش های بسیاری در این باره توسط دانشمندان مختلف از کشورهای متعدد انجام شده است که برخی از آنها موفقیت هایی را نیز در پی داشته اند. با این حال دانشمندان هنوز هم نسبت به سفر انسان به مریخ مطمئن نیستند زیرا خاک موجود در این سیاره در بردارنده فلزات بسیار سنگینی است که ممکن است می تواند انسان سمی باشد.

 

گروهی از محققان از دانشگاه واخنینگن (Wageningen) واقع در هلند پس از سال ها پژوهش دریافته اند که مصرف گیاهانی نظیر تربچه، نخود، برنج و گوجه فرنگی که در خاک مریخ کشت داده شده اند برای انسان هیچ خطری ندارند.

 

با این وجود به تازگی گروهی از محققان از دانشگاه واخنینگن (Wageningen) واقع در هلند پس از سال ها پژوهش دریافته اند که مصرف گیاهانی نظیر تربچه، نخود، برنج و گوجه فرنگی که در خاک مریخ کشت داده شده اند برای انسان هیچ خطری ندارند. این محققان از سال 2013 میلادی شروع به کاشت گیاهان مختلفی در خاکی که توسط ناسا از روی خاک مریخ شبیه سازی شده بود کردند و نتیجه تحقیق آنها دستیابی به 4 نوع گیاه یاد شده بوده است که بر اساس گفته های راهبر این تیم تحقیقاتی می توانند بدون جذب مواد خطرناک خاک مریخ در آن سیاره رشد یابند و توسط انسان قابل مصرف باشند.

 

البته از آنجایی که سازمان ناسا و چندی از سازمان های فضایی مستقل در حال حاضر برنامه ریزی برای سفرهای انسانی به کره مریخ را آغاز کرده اند کار این پژوهشگران هنوز هم به اتمام نرسیده است. آنها همچنین تا کنون 6 محصول دیگر از جمله سیب زمینی را نیز کشت داده اند که هنوز مورد آزمایش نهایی و تایید سلامت قرار نگرفته اند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان