ramazan
ramazan

کاربردهای جالب خمیر دندان در خانه

کاربردهای جالب خمیر دندان در خانه

کاربردهای جالب و باورنکردنی خمیر دندان در خانه را بدانید و مورد استفاده قرار دهید و لذت ببرید !!

 

 

پاک سازی درب های شیشه ای حمام!

درب های تمام شیشه ای حمام، به سرعت کثیف شده و جرم می گیرند. اگر می خواهید این درب همانند روز اول به نظر رسیده و درخشش مجددی پیدا کند، کمی خمیر دندان را با پارچه ای مرطوب به روی آن بمالید. اگر درب مورد نظر جرم زیادی دارد، بگذارید تا خمیر دندان چند دقیقه بر روی محل مورد نظر باقی بماند و سپس با یک پارچه خمیر دندان را در سر تا سر درب پراکنده کنید و پس از آن اقدام به شستن شیشه با آب نمایید. اگر می خواهید این تمیزی بیشتر باقی بماند، پس از شست و شو تا یک دقیقه اقدام به خشک کردن شیشه ننمایید.

 

 

پاک سازی کف اتو

حتما در خانه خود یک اتوی برقی بخار دارید. طبیعی است که پس از کار زیاد، قسمت پایینی و فلزی اتوی شما، جرم گرفته و دچار مشکل می شود. (شاید تاکنون به این موضوع فکر هم نکرده اید؟)

 

برای رفع این مشکل خمیر دندان خود را برداشته و مقداری از آن را به کف اتو بمالید. سپس با یک پارچه مرطوب اقدام به پاک سازی آن محیط نمایید. (مطمئن شوید که اتو خارج از برق بوده و خنک باشد.) پس از این کار، با یک دستمال خشک، اقدام به پاک سازی نهایی و خشک کردن کف اتو نمایید. از این روش می توانید برای پاک سازی اتو مو نیز استفاده کنید.

 

 

پر کردن سوراخ های ریز

یکی از قابلیت های خوب و مفید خمیر دندان، پر کردن سوراخ های ریز بر روی دیوار و … است!

 

کافی است امتحان کنید، اگر سوراخ ریزی بر روی دیوار خوددارید و نگاه کردن به آن آزارتان می دهد، کمی خمیر دندان را برداشته و توسط آن سوراخ مورد نظر را پاک کرده و سپس اضافه آن را پاک کنید.

 

 

شستن دست ها

این موضوع را یکی از دوستان در کلاس آشپزی یاد گرفته بود. صابون های ساده، توانایی پاک سازی بو یا آلودگی های زیاد را ندارند. از بین بردن بوی ماهی، پیاز یا غذای پر ادویه، از توانایی یک صابون ساده خارج است، اما خمیر دندان به راحتی این کار را انجام می دهد. کمی خمیر دندان به کف دست های خود مالیده و با آن دستان خود را بشویید.

 

 

پاک سازی شیر آلات

دفعه بعد، پس از اینکه مراسم مسواک زدنتان به اتمام رسید و توجهتان به قطرات آبی که بر روی شیر آلات پاشیده شده است جلب شد، نگران نباشید؛ کافی است خمیر دندان خود را بر دارید.

 

مقداری از خمیر دندان خود را بر روی یک پارچه بسیار نرم ریخته و با آن شروع به پاک سازی شیر آلات کنید. خواهید دید که شیر آب بسیار تمیز شده و درخشندگی بسیاری پیدا می کند. این عمل برای اکثر شیر آلات موجود استفاده دارد.

 

 

شفاف سازی نقره جات

حتما در دکور منزل خود نقره جات دارید. اگر هم نباشد ممکن است که از قاشق های نقره ای و یا شمعدان های نقره ای استفاده می کنید. در اینجا نیز می توانید به راحتی به سمت خمیر دندان خود رفته و از آن بهره ببرید. مقداری خمیر دندان را بر روی شی نقره ای خود مالیده و با پارچه ای نرم و خشک شروع به پاک کردن آن کنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان