ramazan
ramazan

آموزش تمیز کردن حلقه ازدواج الماس نشان

آموزش تمیز کردن حلقه ازدواج الماس نشان

آموزش تمیز کردن حلقه ازدواج الماس نشان

 

حلقه های الماس نوعی سرمایه گذاری هستند پس به خوبی از آن ها مراقبت کنید تا همیشه تلالو داشته باشند. و این خیلی مهم است که قبل از اینکه شروع به تمیز کردن حلقه خود کنید یاد بگیرید که چگونه جلوی کثیف شدنش را بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا روش این کار را با هم بررسی کنیم.

 

حلقه نگین دار ازدواج را چگونه تمیز کنیم؟

کِرم دست، محصولات آرایشی مو و دیگر مواد آلوده‌ای که در طول روز با آن ها سر و کار دارید باعث می‌شود تا حلقه شما کثیف و کدر به نظر برسد. اگر فاصله دفعات زمانی تمیز کردن حلقه زیاد باشد، این مواد تبدیل به یک لایه ضخیم روی الماس شده و مانع درخشش و زیبایی آن می شود.

 

حلقه های الماس نوعی سرمایه گذاری هستند پس به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید تا همیشه تلالو داشته باشند. و این خیلی مهم است که قبل از اینکه شروع به تمیز کردن حلقه خود کنید یاد بگیرید که چگونه جلوی کثیف شدنش را بگیرید.

 

چرا الماس نیاز به مراقبت ویژه هنگام تمیز شدن دارد؟

الماس ها با دوام هستند. ولی این به این معنی نیست که با هر پاک کننده قدیمی می‌توانید آن‌ها را تمیز کنید. بعضی مواد شیمیایی قوی یا ساییدن بیش از اندازه می‌تواند پوشش و دیگر موادی که برای بالا بردن عمر الماس استفاده شده اند را از بین ببرد. همچنین فلزات گرانبهایی که به عنوان پایه نگهدارنده الماس به کار می‌روند هم مستعد آسیب دیدن هستند، به ویژه زمانی که از مواد شیمیایی و یا لایه بردار‌های قوی استفاده شود.

 

نحوه تمیز کردن حلقه در خانه

1- حلقه خود را در محلول آب گرم و پاک کننده ملایم قرار دهید. مایع ظرفشویی انتخاب خوبی است، ولی می‌توانید از هر پاک کننده ملایم دیگر نیز استفاده کنید.

 

2- از یک مسواک نرم برای از بین بردن آلودگی‌ها استفاده کنید. از مسواکی که ممکن است روی بدنه حلقه شما خط بیندازد استفاده نکنید. به پایه‌های نگهدارنده الماس توجه ویژه کنید زیرا فضای بین نگین و حلقه، محل اصلی تجمع جرم است. اگر الماس کدر و تار به نظر می‌رسد دلیلش تجمع مواد کثیف و چربی در این ناحیه است. پس نرم‌ترین مسواک ممکن را تهیه کرده و با دقت زیاد این ناحیه را تمیز کنید.

 

3- حلقه را در محلول بچرخانید و بگذارید ۲ تا ۳ دقیقه در محلول باقی بماند.

 

4- شاید این مرحله بدیهی به نظر برسد اما رعایت نکردنش خرابی به بار می آورد و ممکن است مجبور شوید با یک لوله کش تماس بگیرید. پس درپوش چاه آب را بگذارید یا از یک صافی استفاده کنید و حلقه را با آب گرم بشویید.

 

5- با یک پارچه بدون پرز حلقه را خشک کنید.

اگر الماس و یا پایه آن احتیاج به تمیزی بیشتری دارند می‌توانید از یک آب پاش برای از بین بردن جرم استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک خلال دندان چوبی استفاده کرده و به آرامی جرم را از روی انگشتر پاک کنید و سپس مرحله 3 تا 5 را دوباره تکرار کنید.

 

آیا برای تمیز کردن حلقه باید از آمونیاک استفاده کنیم؟

برای تمیز کردن الماس هایی که شکستکی یا ترک ندارند می‌توانید از آمونیاک و آب استفاده کنید. اما دستورالعمل آن را به خوبی مطالعه کنید زیرا استفاده از آمونیاک زیاد خسارت شدیدی به پایه انگشتر می زند.

 

از راه حل تمیز کننده ملایم برای تمیز کردن الماس‌هایی که دچار شکستگی شده اند استفاده کنید زیرا آمونیاک می‌تواند منجر به از بین رفتن مواد پوشاننده الماس شود.

 

تمیز کردن حلقه هایی که چند سنگ قیمتی دارند

همه جواهرات نمی‌توانند به یک روش تمیز شوند زیرا بعضی از آن‌ها نسبت به بقیه شکننده تر هستند پس از روشی استفاده کنید که برای نامقاوم ترین آن‌ها مناسب باشد.

 

چگونه از حلقه‌ هنگام تمیز کردن محافظت کنیم

همانطور که قبلا نیز گفتیم مواد شیمیایی مانند کلر می‌تواند به جواهرات شما صدمه بزند. پس هنگام استفاده از کلر و مواد شیمیایی قوی حلقه خود را در بیاورید و از دست کش استفاده کنید.

 

شاید فکر کنید که ظرف شستن زمانی که حلقه دستتان است، هم باعث تمیز شدن ظرف‌ها و هم حلقه‌تان می‌شود ولی ضرر این کار بیشتر از فایده‌اش است پس هر زمان که ظرف یا دست‌های خود را می‌شویید، حلقه را از دستتان در بیاورید. با اینکار هم از پس ماندن صابون روی حلقه جلوگیری می‌کنید و هم خطر افتادن حلقه‌تان در چاه آب کم می‌شود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان