ramazan
ramazan

رژیم شوک! دستور لاغری در 10 روز ویژه مانکن شدن تا عید

رژیم شوک! دستور لاغری در 10 روز ویژه مانکن شدن تا عید

رژیم شوک! رژیم شوک چیست؟ رژیم شوک ویژه افرادی است که پس از انجام مراحل و دستورات لاغری بدن آن ها در لاغر و کاهش وزن استپ کرده است و هر چند ماه یکبار لازم است با دستورات ویژه به نام رژیم های شوک به بدن شوک وارد شود تا از حالت ثابت بودن در آید .

 

در این رژیم در کوتاه ترین مدت زمان 10 کیلو وزن کم می کنید.

 

 

 رژيمي براي آب کردن چربي هاي اضافه در 10 روز!
اگر توقع داريد زماني که رژيم مي‌گيريد، آب توي دلتان تکان نخورد و گرسنه نشويد، يعني يا براي لاغر شدن خيلي مصمم نيستيد يا کلا تعريف درستي از رژيم نداريد! سلامتي و زيبايي حق افرادي است که اراده بهتر و قوي‌تري دارند. همين يک ميان وعده را بخوريد و شکر خدا را کنيد اين ميان وعده را يا در فاصله صبحانه تا ناهار بخوريد، يا در فاصله ناهار تا شام.

هر روز تعداد آگهي هايي که مدعي هستند لاغري بيش از 10 کيلو ظرف کمتر از يک ماه با متد آنها امکان پذير است بيشتر مي شود. آنهايي که بعضا فريب اين دسته از آگهي ها را خورده اند مي گويند که تنها مقدار کمي از وزن آنها کاهش پيدا کرده و پزشکان متخصص تغذيه هم کاملا با آن مخالف هستند.

 

اگر روي ترازو رفتيد و با ديدن درجه آن چشمانتان مثل توپ تخم‌مرغي گرد شدند، يعني اينکه اضافه وزن به سراغ شما هم آمده! يک ماه گذشته لابد به خيال اينکه در طول روز گرسنه بوديد، توقع داشتيد که الان حسابي وزن کم کرده باشيد، اما زهي خيال الکي! يادتان باشد بدن انسان کاملا هوشمند است. هر چه کمتر غذا بخوريد، کمتر مصرف مي‌کند!

 

تازه خودتان هم در اين يک ماه از ساعت هشت تا 12 شب که بدترين ساعات براي خوردن هستند هر چه دم دستتان آمده را به سمت معده فلک‌زده روانه کرده‌ايد و به خيال اينکه قند خونتان پايين آمده، بيشتر از روزهاي عادي مواد قندي مصرف کرده‌ايد. براي اينکه متوجه شويد چقدر بدموقع چاق شده‌ايد، نگاهي هم به تقويم روي ميزتان بيندازيد. از 20 شهريور که ماه رمضان تمام مي‌شود تا اواسط آذر که ماه محرم از راه مي‌رسد، روزهايي هستند که هر جا را نگاه مي‌کنيد، ماشين عروس مي‌بينيد!

 

چه خودتان عروس يا داماد اين روزها باشيد و چه مهمان اين عروسي‌ها فرقي نمي‌کند. به هر حال با اين هيکل کج و کوله و شکمي که از خودتان جلوتر حرکت مي‌کند، نه اين مجالس بهتان مي‌چسبد و نه کلا از زندگي لذت مي‌بريد. پس دست بجنبانيد و با گرفتن يک رژيم مناسب و کوتاه مدت، هر چه زودتر چربي‌هاي اضافه‌تان را آب کنيد.

 

متن کامل اين گزارش در ادامه مي آيد. «سبک زندگي» دو بخش ديگر هم دارد . در «کار خوب» با شغل آرايشگري مردانه و درآمد آن آشنا مي شويد و در «حال خوب» که اغلب به موضوعات روان شناسي و تربيتي مي پردازد، روابط سازنده با اطرافيان و احترام به منافع آنها تشريح شده است. براي مطالعه آن را از روزنامه فروشي ها بخواهيد.

 

نکش و لاغرم کن

بهترين راه براي کاهش اضافه وزن اين است که تمام ميان وعده‌ها و چاشني‌هايتان را حذف کنيد. از شيريني و شربت بگيريد تا سس و دلستر و نوشابه. در وعده شام هم کلا بي‌خيال غذاهاي برنجي بشويد. در کنار اين رعايت‌هاي غذايي، بايد فعاليت‌هاي جسمي‌تان را هم زياد کنيد. زمين به آسمان رسيد، آسمان به زمين رسيد، بايد روزي نيم‌ساعت پياده‌روي کنيد.

 

اما اگر مي‌خواهيد خيلي زودتر از اينها به نتيجه برسيد، بايد به رژيم غذايي کوتاه‌مدت رو بياوريد. اين رژيم غذايي کوتاه مدت کمکتان مي‌کند تا در عرض يک هفته تا ده روز به صورت کاملا اصولي چند کيلو وزن کم کنيد:

 

صبحانه

اسم صبحانه رويش است. بايد صبح خورده شود، نه لنگ ظهر!
2 عدد تخم مرغ آب‌پز
قهوه يا چاي
1 عدد سيب

 

حواستان باشد که تخم‌مرغ‌ها را حتما بايد با زرده بخوريد. اگر کلسترول داريد، يعني بيمار هستيد، اصلا نبايد اين رژيم را بگيريد. فکر نکنيد که مي‌توانيد به راحتي زرده‌هاي تخم‌مرغ را نخوريد و آب از آب تکان نخورد! در اين رژيم روي چربي زرده‌ها حساب شده.

 

از خودتان ابتکار به خرج ندهيد و به جاي سيب، ميوه‌هاي ديگر را جايگزين نکنيد. سيب‌ خاصيت آنتي‌باکتريال دارد و در مقابل بيماري‌ها بيمه‌تان مي‌کند. تازه حسابي سرحال و شادابتان مي‌کند و باعث مي‌شود تا خود ظهر انرژي داشته باشيد.

 

رژيم ناهار براي لاغر شدن

درست است که گرسنه هستيد، اما خودتان را کنترل کنيد و تا مرز انفجار نخوريد! ناسلامتي مي‌خواهيد لاغر شويد.

گوشت قرمز يا ماهي کبابي يا آب‌پز
سالاد فصل بدون مايونز
2/1 ليوان آب کرفس

 

*سالاد فصل يعني سالادي که در آن همه سبزي‌هاي آن فصل پيدا شود؛ مثلا الان که در فصل تابستان هستيم، سالادتان بايد متشکل از خيار، گوجه، کاهو، کلم، قارچ و ذرت باشد. اينکه در اين رژيم، سالاد به اندازه کافي گنجانده شده، حتما حکمتي دارد. معمولا رژيم‌دارها بعد از مدتي دچار بيماري يبوست مي‌شوند اما با گرفتن اين رژيم که کلي سبزي و ميوه‌جات دارد، عمرا اگر اين بيماري به سراغ شما بيايد.

 

*به جاي آب کرفس نمي‌توانيد کرفس بخوريد. اولا اينکه اگر بخواهيد آن همه کرفس بخوريد، نفخ مي‌کنيد! دوما اينکه خود کرفس فيبر دارد و در اين رژيم اين فيبر محسوب نشده است. وقتي آب کرفس را مي‌گيريد، در بافت آن شکست انجام مي‌شود و فيبرش را از دست مي‌دهد و اين دقيقا همان چيزي است که براي گرفتن رژيم به آن نياز داريم.

 

شام رژيم لاغري سريع

از قديم گفته‌اند شام را به دشمنت بده! اما شما عجالتا تا زماني که رژيم داريد، اين توصيه را جدي نگيريد و از وعده شامتان نگذريد.

 

گوشت قرمز يا ماهي يا مرغ (کبابي يا آب‌پز) سبزيجات تازه و جوانه‌ها
چاي يا قهوه
ليمو ترش تازه

 

*تعادل بين گوشت‌ها را رعايت کنيد. اگر براي ناهار گوشت‌قرمز مي‌خوريد، سعي کنيد براي شام ماهي يا مرغ بخوريد. يا اگر يک شب گوشت قرمز مي‌خوريد، يک شب مرغ، شب سوم حتما ماهي بخوريد، اگر ماهي دوست نداريد، نمي‌شود آن را از برنامه غذايي‌تان حذف کنيد. الکي که نيست! روي امگا3 ماهي هم حساب شده.

 

*بعضي از آدم‌ها را ديده‌ايد که بعد از تمام شدن رژيمشان علاوه بر لاغر شدن از ريخت و قيافه هم افتاده‌اند؟ دليلش اين است که پروتئين در اين رژيم‌ها کم است و بدن مجبور مي‌شود از عضلاتش هم استفاده کند تا سرپا بمانيد. اما اين رژيم به دليل داشتن پروتئين کافي که از طريق گوشت، مرغ و تخم مرغ به دست مي‌آوريد، باعث مي‌شود که فقط چربي‌تان بسوزد ولي براي عضله‌تان اتفاقي نيفتد.

 

*بهتر است براي سبزيجات تازه‌تان، از سبزيجات رنگي استفاده کنيد؛ مثل گوجه، هويج، فلفل دلمه‌اي و…

 

ميان وعده ، حذف نمي شود اما قطره چکان است!

اگر توقع داريد زماني که رژيم مي‌گيريد، آب توي دلتان تکان نخورد و گرسنه نشويد، يعني يا براي لاغر شدن خيلي مصمم نيستيد يا کلا تعريف درستي از رژيم نداريد! سلامتي و زيبايي حق افرادي است که اراده بهتر و قوي‌تري دارند. همين يک ميان وعده را بخوريد و شکر خدا را کنيد اين ميان وعده را يا در فاصله صبحانه تا ناهار بخوريد، يا در فاصله ناهار تا شام.

 

1 ليوان آب گوجه فرنگي يا
شير کم‌چرب يا
يک عدد موز کوچک

*به همان دليلي که قرار شد کرفس را جانشين آب کرفس نکنيد، نمي‌توانيد به جاي آب گوجه فرنگي هم خود گوجه را بخوريد.

 

*گوجه فرنگي حاوي ويتامين‌هاي A، B و C، پتاسيم، کلسيم، فسفر و آهن است و باعث مي‌شود هم انرژي بدنتان تامين شود و هم سيستم‌هاي ايمني‌تان تضعيف نشوند. بنابراين وقتي رژيم مي‌گيريد با کوچک‌ترين چيزي کارتان به دکتر و سرم و آمپول نمي‌رسد!

 

*به جاي موز هم ميوه ديگري را جايگزين نکنيد. موز 422 گرم پتاسيم دارد که هم به انقباض ماهيچه‌اي کمک مي‌کند و هم سوخت و‌ساز بدنتان را افزايش مي‌دهد. درست مثل اين است که در حال ورزش کردن هستيد!

 

هشدارها

*اسم اين رژيم، رژيم شوک است و با گرفتن آن روزانه فقط 1000 کالري به بدنتان مي‌رسد. اين رژيم در دهه 30 و بين هنرپيشه‌هاي هاليوودي خيلي پرطرفدار بود. نازوب چون در مدت زماني کوتاه، حسابي باربي مي‌شدند!

 

*اين رژيم فقط مخصوص 7 تا 10 روز است. تحت هيچ شرايطي بيشتر از اين نگيريد که خونتان پاي خودتان است!

 

*همراه کردن اين رژيم با ورزش الزامي است. اگر حس پياده‌روي روزانه نداريد، دنبال نتيجه درست و حسابي هم نباشيد.

 

*در اين رژيم فقط نوع غذاهايي که بايد بخوريد مشخص شده است. ميزانش دست خودتان است. فقط يادتان باشد که قرار نيست خودتان را گول بزنيد. قرار است لاغر شويد، پس فقط به اندازه‌اي بخوريد که سير شويد نه بيشتر.

 

*يادتان باشد که مواد غذايي اين رژيم را بايد بدون نان بخوريد!

 

توصيه

نازوب، هيچ رژيمي بدون فعاليت‌ بدني يا همان ورزش به هيچ دردي نمي‌خورد. يادتان باشد که پياده‌روي از نان شب هم واجب‌تر است. پياده‌روي هم اصول و روش دارد.

 

*کفشتان مناسب باشد، با کفش پاشنه‌بلند پياده‌روي نکنيد. همين روزهاست که از شدت کمردرد نتوانيد از جايتان تکان بخوريد!

 

*وسيله سنگين نداشته باشيد، اين وسيله سنگين را نه در دستتان بگيريد، نه روي شانه‌هايتان بيندازيد. تا مي‌توانيد سبک پياده‌روي کنيد.

 

*پياده‌روي بايد مستمر باشد، جلوي هر مغازه‌اي ميخکوب نشويد و دوباره به راهتان ادامه بدهيد! اگر قرار است نيم ساعت پياده‌روي کنيد، دقيقا تمام اين نيم‌ساعت را به طور مفيد پياده‌روي کنيد.

 

* با نظم قدم برداريد، اول جوگير نشويد و تند تند قدم برنداريد که آخر پياده‌روي يک لاک‌پشت هم بتواند ازتان جلو بزند! از همان اول با يک ريتم خاص قدم برداريد.

 

*در سربالايي نرويد، اين تصور غلط که هر چه بيشتر عرق کنيد، زودتر لاغر مي‌شويد را از ذهنتان پاک کنيد. عرق کردن نشانه سوزاندن چربي نيست، يک فعاليت طبيعي براي دفع گرماي بدن است. يک ليوان که آب بخوريد، دوباره به پله اول برمي‌گرديد!

 

ضد توصيه

*اين درست که در زمان ابوعلي‌سينا به چاقي «ام‌الامراض» مي‌گفتند. اما اين دليل نمي‌شود که براي از بين بردن اين ام‌الامراض، هزار و يک مرض ديگر هم بگيريد! آن هم با اين نسخه‌هاي نامعقول!

 

*قرص‌هاي ضد اشتها: اين قرص‌هايي که مثل نقل و نبات مي‌خوريد تا اشتهايتان کم شود، دمار از روزگار تان در مي‌آورند. افزايش ضربان قلب، فشار خون، يبوست، کم‌خوني، تشنگي زياد، اضطراب، گيجي، خشکي دهان و سردرد علائم اين قرص‌ها هستند. اين قرص‌ها را حتما بايد يک پزشک يا يک رژيم‌درمان توصيه کند.

 

*بالن معده: اين هم يک راه براي کم کردن اشتهاست. به اين ترتيب که يک کيسه به اندازه تخم‌مرغ در معده مي‌گذارند تا فضاي معده را پر کند و اشتها را کم کند. اما اين روش هم براي هر کسي توصيه نمي‌شود.

 

*عمل‌هاي جراحي: اين عمل‌ها فقط براي افرادي که اضافه‌وزنشان از 30 کيلو گذشته باشد و هيچ تواني براي وزن کم کردن نداشته باشند، توصيه مي‌شود؛ آن هم فقط به دستور پزشک متخصص. سرخود سراغ اين عمل‌ها نرويد که کمترين عارضه‌شان عفونت‌هاي وسيع الطيفي است که خداي نکرده در نهايت حتي مي‌تواند به مرگ هم منجر شود.

 

تست BMI

براي اينکه بدانيد بدنتان در چه وضعي است و از نظر علمي وزن نرمال داريد يا دچار اضافه وزن يا چاقي هستيد، بايد تست Body mass index يا همان BMI را انجام بدهيد. فقط يادتان باشد اين فرمول براي گروه سني بالاي 18 سال است. اگر BMIتان:

 

بين 15 تا 19 باشد، لاغر هستيد.

بين 19 تا 25 باشد، وزنتان نرمال است.

بين 25 تا 30 باشد، اضافه وزن داريد.

بين 30 تا 35 باشد، چاقي درجه يک (متوسط) داريد.

بين 35 تا 40 باشد، چاقي درجه دو (شديد) داريد.

40 به بالا باشد، چاقي درجه سه (مفرط) داريد.

 

 

بیشتر ببینید و بخوانید ???

 

رژیم شیر (میزان کاهش 7 کیلو در 2 هفته)

 

رازهای کاهش وزن از 25 تا 175 کیلو !!!

 

راز تناسب اندام 3 روزه ستارگان هالیوود!

 

رژیم لاغری 15 روزه کانادایی برای افراد چاق


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان