داغ ترین اخبار تاسف بار حوادث ایران در این هفته

مجموعه : اخبار حوادث
داغ ترین اخبار تاسف بار حوادث ایران در این هفته

داغ و تاسف بارترین حوادث اجتماعی در ایران

محتویات خبر حوادث ایران
 1- قصاص مردی که زنش را جلوی چشم مردم کشت
2-  قصاص در انتظار زن اسیدپاش  
3-  قتل ناموسی و سوزاندن جسد در فارس
4- گوشی دست دومی که آبروی این زن را برد !

1- قصاص مردی که زنش را جلوی چشم مردم کشت
حجت الاسلام حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در گفت وگو با میزان بیان کرد: حکم قصاص مرد جوانی که همسرش را در خیابان و جلوی چشم مردم به قتل رسانده بود، تأیید شد.

 

وی تشریح کرد: در تاریخ 18 آذرماه سال 93، (پ-الف) به قتل عمدی مرحومه (ف-ج) همسرش با ضربات چاقو در وسط چهارراه تابلوی گرگان در انظار عمومی متهم شد.

 

حجت الاسلام حقی افزود: متهم پرونده در شعبه دوم دادگاه کیفری استان گلستان به قصاص نفس محکوم شد و پس از تجدید نظر خواهی در شعبه 24 دیوان عالی کشور منتهی به قطعیت رای و اجرا شد.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان اضافه کرد: پرونده جهت اجرا به اجرای احکام ارسال شده است که پس از تشریفات قانونی و تقاضای اولیای دم رای به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

 

2-  قصاص در انتظار زن اسیدپاش  
 حجت‌الاسلام مزارعی، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرونده متهم به شعبه سوم دادگاه کیفری استان مستقر در گچساران ارسال شد که قضات دادگاه متهم زن را به قصاص و پرداخت دیه محکوم کردند. این حکم از سوی شعبه چهارم دیوان‌عالی کشور تائید و برای اجرا به واحد اجرای احکام به دادگستری ارسال شد.

 

داغ ترین اخبار تاسف بار حوادث ایران در این هفته

به گزارش نازوب، این زن جوان که در شهریور 93 به صورت یک دختر جوان اسید پاشیده بود، با شکایت شاکی تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد.

 

شاکی در تحقیقات گفت: همسر زن اسیدپاش، دوست برادرم بود که روابط خانوادگی محدودی با ما داشت و چون برادرم راننده آژانس او بود، هرازگاهی به منزل ما رفت و آمد می‌کردند.

 

به خاطر همین رفت و آمدها، همسرش تصور می‌کرد عباس مرا برای ازدواج انتخاب کرده و دوست دارد. طوری که حدود یکی دو ماه با من تماس تلفنی داشت و هر بار از من می‌پرسید می‌خواهی با شوهرم ازدواج کنی؟ من هر بار تاکید می‌کردم و می‌گفتم «من هیچ ارتباطی با شوهرت ندارم و راجع به من فکرهای اشتباه و قضاوت بیجا نکن.»

 

روز حادثه لحن صحبت‌هایش با من تغییر کرد و با محبت و مهربانی با من حرف ‌می‌زد. می‌گفت «عزیزم من دوستت دارم و می‌خوام ببینمت.» همراه خاله‌اش در پارکی در نزدیکی میدان اصلی شهر (میدان امام حسین) با هم دیدار کردیم. در محل قرار ناگهان مایعی روی صورتم ریخت که تمام صورتم سوخت. حتی روی کمرم هم ریخت.

 

 

3-  قتل ناموسی و سوزاندن جسد در فارس
به گزارش نازوب ، چند روز قبل مردی در بیضا استان فارس با دیدن شعله‌های آتش در خرابه‌ای در آن نزدیکی با آتش‌نشانی و پلیس تماس گرفت. وقتی آتش‌نشان‌ها حریق را مهار کردند، جسد سوخته مرد جوانی که در میان ضایعات و انبوهی از زباله افتاده بود، بیرون کشیده و ماجرا به بازپرس جنایی گزارش شد.

 

تیمی از کارآگاهان زیر نظر بازپرس، راهی محل حادثه شدند. جسد سوخته متعلق به جوانی بود که به نظر می‌رسید در محلی به قتل رسیده و سپس جسدش به این محل منتقل شده است. آثار اصابت ضربات جسم تیز بر بدن وی حکایت از آن داشت که ابتدا با ضربات چاقو یا چیزی شبیه به آن به قتل رسیده است.

 

با توجه به حساسیت موضوع، پرونده‌ای تشکیل و تحقیقات در این رابطه آغاز شد. در گام اول تحقیقات، ماموران به بررسی پرونده‌های مربوط به افرادی پرداختند که مفقودی‌شان چند روز قبل به ماموران گزارش شده بود. به همین دلیل ماموران از خانواده تعدادی از مفقودان برای شناسایی جسد دعوت کردند و در نهایت در حالی که جسد این جوان به شدت سوخته بود، خانواده وی با مراجعه به پزشکی قانونی او را شناسایی کردند.

 

با شناسایی جسد و محرز شدن ارتکاب جنایت، مسیر رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد. در حالی که تحقیقات برای کشف راز جنایت آغاز شده بود، از پزشکی قانونی خبر رسید که قربانی با اصابت ضربه قمه به شکمش به قتل رسیده و پس از آن جسدش به آتش کشیده شده است.

 

کارآگاهان در ادامه دریافتند که این جوان در شیرزا به قتل رسیده و سپس جسدش به بیضا منتقل شده است. با انجام اقدمات گسترده پلیسی، یک مظنون به قتل که از آخرین افرادی بود که با مقتول تماس گرفته بود شناسایی شد. او پس از دستگیری مدعی شد که بیگناه است. با این حال پلیس که به او مظنون بود وی را بازداشت کرد و تحقیقات برای کشف راز قتل ادامه یافت.

 

تحقیقات نشان می‌داد که در تاریکی شب، وی جسد را داخل پتو گذاشته و به خرابه‌ای اطراف بیضا منتقل کرده است. به این ترتیب بازجویی از او ادامه یافت تا اینکه پس از گذشت چند روز، او راز جنایت را فاش کرد.

 

این متهم گفت: من و مقتول از مدت‌ها قبل با یکدیگر سر مسائل ناموسی اختلاف داشتیم. او را سوار خودرو کردم و پس از اینکه با هم بحثمان شد با قمه او را به قتل رساندم. سپس جسد را درون پتو پیچیدم و داخل صندوق عقب گذاشتم. جسد را در اطراف بیضا با بنزین آتش زدم و از محل متواری شدم.

 

با توجه به ادعاهای متهم، برای او قرار بازداشت صادر شد و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

 

4- گوشی دست دومی که آبروی این زن را برد !
 فردی که با سوء استفاده از سهل انگاری مالک گوشی تلفن همراه اقدام به سوء استفاده از اطلاعات شخصی و مزاحمت برای مخاطبین وی کرده بود در شهرستان نیشابور دستگیر شد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: به دنبال مراجعه حضوری خانمی به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه فردی به صورت غیر مجاز به اطلاعات شخصی وی در شبکه اجتماعی تلگرام دسترسی و برای مخاطبان وی مزاحمت ایجاد کرده رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتای شهرستان قرارگرفت.

 

کارشناسان پلیس فتا متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به فتا پلیس احضار شد.

 

متهم 26 ساله در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و اظهارداشت: مدتی قبل یک دستگاه گوشی تلفن همراه دست دوم خریداری کردم اما با توجه به محتویات ذخیره شده در حافظه این گوشی به اطلاعات خصوصی مالک قبلی دست پیدا کردم.

 

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اشاره به معرفی متهم به دستگاه قضایی برای سیر مراحل قانونی تاکید کرد :مالکان گوشی های تلفن همراه قبل از فروش آن می بایست حتما از پاک کردن و حذف کلیه داده ها و اطلاعات شخصی خود اطمینان حاصل نمایند ضمن این که شهروندان از ذخیره سازی اطلاعات شخصی خود بر روی گوشی های خود اکیدا خودداری کنند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان