ramazan
ramazan

ماسک های عالی برای رفع موهای زائد + دستور تهیه

ماسک های عالی برای رفع موهای زائد + دستور تهیه

ماسک های بسیار عالی با دستور تهیه آسان در خانه برای رفع موهای زائد بدن و شفاف شدن پوست

 

 

برای رفع موهای زائد کدام راهها را امتحان کرده اید؟ اکثر شما با راههای مختلف از بین بردن موهای زائد بدن و صورت آشنا هستید ولی به نظرشما هر یک مشکلات و سختی خودشان را دارند. یک راه دردآور است و راه دیگر اثر خوبی ندارد. با رجوع به دل طبیعت و استفاده از روش های طب سنتی کشورهای مختلف می توانید راههای عالی برای رفع موهای زائد بدن و صورت بیابید که در این بخش بهترین ماسک های خانگی برای رفع موهای زائد را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 

رفع موهای زائد با خمیر زردچوبه ، روش هندی ها

اول از همه زردچوبه و آب ، به جای آب از شیر هم می توانید استفاده کنید را به نسبت 1:2 باهم مخلوط کنید و روی حرارت کم قرار دهید آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند ، اجازه دهید سرد شود در صورت لزوم می توانید در یخچال خمیر زردچوبه را قرار دهید. مقدار کمی نمک و یا شکر و 1 قاشق غذاخوری آرد را به خمیر خود اضافه کنید.

 

روش استفاده

ابتدا مقداری آرد ذرت را ه مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید بزنید ، سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهت رشد مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید ، و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید بعد از 15 دقیقه خمیر جذب پوست می شود سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید این روش را 2 بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه موردنظر برسید. این روش معمولا در هند استفاده می شود که یک اثر عالی در حذف موهای زائد دارد بر خلاف دیگر روش ها می توانید 1 بار از این روش هندی استفاده کنید و شاهد درد کمتر و نتیجه بهتر باشید.

 

 ماسک زردچوبه
ماسک زردچوبه برای رفع موهای زائد صورت و بدن
رفع موهای زائد با ماسک زردچوبه و آرد نخود

 

ماسک های عالی برای رفع موهای زائد + دستور تهیه

 طرز تهیه :

 2 قاشق غذاخوری آرد نخود را در یک کاسه بریزید

 1 قاشق غذا خوری خامه شیر تازه اضافه کنید

 2 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل اضافه کنید

 1 قاشق غذاخوری روغن خردل اضافه کنید

 1 قاشق غذا خوری گلاب بریزید

 

 کمی زردچوبه بریزید و سپس همه مواد را مخلوط کنید تامانند خمیر شود. این ماسک  را بر روی پوستی که موهای زائد دارد می مالیم 20 دقیقه بعد که خشک شد جهت خلاف رشد مو با آب سرد می شوئیم هر یک از این ماسک ها را چند بار در هفته استفاده کنید.

 

 

نسخه طب سنتی برای رفع موهای زائد با کمک مورچه ها

 در برخی از متون سنتی به این موضوع اشاره شده که طِلا کردن مورچه های کشته شده روی پوست می تواند به از بین رفتن موهای زائد در بدن کمک کند. به این ترتیب در زمان های قدیم برای از بین بردن موهای زائد، مورچه ها را می کشتند و می سابیدند و آنها را روی پوست می مالیدند و مانع رشد موهای زائد در بدن می شدند.

 

 

این شیوه در شرایطی که فرد پیش از این برای از بین بردن موهای زائد خود از شیوه های دیگر استفاده نکرده باشد، در متون طبی توصیه شده است. در این صورت فرد می تواند به از بین رفتن موهای زائد امیدوار باشد اما افرادی که پیش از این روش های دیگر را تجربه کرده اند با تکرارکردن این شیوه و طِلا کردن مورچه های سابیده شده روی پوست می توانند برای از بین بردن موهای زائد اقدام کنند.

 

 رفع موهای زائد با پوست گردو

ماسک پوست گردوی سبز
ماسک پوست گردوی سبز بهترین روش طب سنتی برای رفع موهای زائد

تعداد زیادی پوست گردو را بسوزانید. خاکستر حاصل شده را داخل آب بریزید ( یک قاشق غذاخوری خاکستر به همراه یک لیتر آب).اجازه دهید مخلوط به دست آمده 12 ساعت بماند. یک پنبه را به این ماده آغشته کرده و به محل موهای زائد بزنید. این کار را چندین بار در روز (هر بار 15 دقیقه) تکرار کنید.

 

 

ماسک های عالی برای رفع موهای زائد + دستور تهیه

 

ماسک عدس قرمز برای رفع موهای زائد در خانه

 

 روش تهیه

 نصف فنجان عدس قرمزرا چرخ کرده تا پودر شود

 2 قاشق از پودر عدس را در کاسه بریزید

 1 قاشق خاک رس بریزید

 1قاشق چای خوری پودر چوب صندل بریزید

 2 قاشق عسل بریزید

 خوب مخلوط کنید تا خمیر شود و این ماسک را بر روی پوستی که موهای زائد دارد می مالیم 20 دقیقه بعد که خشک شد جهت خلاف رشد مو با آب سرد می شوئیم هر یک از این ماسک ها را چند بار در هفته استفاده کنید

 

 

روش سریع خانگی برای رفع موهای زائد

 مخلوط 30 گرم شکررا با 10میلی لیترآب لیموی تازه در 150 میلی لیتر آب حل کنید و خوب به هم بزنید وسپس آن را بر روی صورت روی موهای زائد بمالید به بعد از 15 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید و بعد به آرامی مالش دهید این کار را روزی یکبار در هفته انجام دهید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان