متن جنجالی تبریک نوروز ترامپ با دو روز تاخیر !

متن جنجالی تبریک نوروز ترامپ با دو روز تاخیر !

متن جنجالی تبریک نوروز ترامپ با دو روز تاخیر !

 

به گزارش ناز وب، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امروز (چهارشنبه) در پیامی به تمام کسانی که در دنیا عید نوروز را جشن می‌گیرند تبریک گفته و برای آنها بهترین آرزو را داشت.

 

ترامپ در پیام نوروزی خود نوشت: «میلیون‌ها نفر از مردمان ایران، عراق، ترکیه، جنوب آسیا و مرکز آسیا با خانواده‌های خود در این زمان گردهم می‌آیند تا آمدن بهار را جشن بگیرند.»

 

وی در تعریف نوروز نوشت: «نوروز در زبان فارسی به معنای روز جدید است. آن موقعیتی است تا آغاز جدیدی را جشن بگیرند، احساسی که برای بسیاری از ایرانیان که در دهه‌های اخیر به کشور ما آمده‌اند تا شروع تازه‌ای در یک سرزمین آزاد داشته باشند، معنای ویژه‌ای دارد.»

 

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه به مدت طولانی از دوستی فوق‌العاده با ایرانیان آمریکایی لذت برده است، افزود: «آنها یکی از موفق‌ترین گروه‌های مهاجر در تاریخ کشور ما هستند. آنها از ترکیب مذاهب متعددی شامل مسلمان، مسیحی، یهودی و زرتشتی هستند، اما همگی به میراث اجدادشان علاقه دارند.

 

«کوروش کبیر، رهبر امپراطوری باستانی ایران، گفته بود آزادی، عزت و ثروت با هم بزرگترین شادی را برای بشریت دارد و اگر آنها را برای خود به ارث بگذاری، عشقشان به تو هرگز نمی‌میرد

 

ترامپ در پایان به نیابت از تمام مردم آمریکا، جشن نوروز را به تمام ایرانیان تبریک گفته و برایشان آزادی، عزت و ثروت آرزو کرده است.

 

گفتنی است این پیام با دو روز تأخیر منتشر شده و گویای تصمیم‌گیری آنی و غیرقابل پیش‌بینی رئیس‌جمهور جدید آمریکاست.

 

 

متن جنجالی تبریک نوروز ترامپ با دو روز تاخیر !

 

کمی پیش‌تر، برخی ناظران سیاسی با اشاره به صادر نشدن پیام تبریک نوروزی خطاب به ایرانیان از جانب ترامپ، تحلیل‌های گوناگونی در این رابطه ارائه کرده بودند.

 

خاطرنشان می‌شود که دونالد ترامپ در حالی در پیام نوروزی خود ایرانی‌ها را جزو موفق‌ترین گروه‌های مهاجر به آمریکا توصیف کرده است که تاکنون دو بار تلاش داشته ورود ایرانی‌ها به آمریکا را ممنوع کند!


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان