ramazan
ramazan

آموزش نگهداری از گل آپارتمانی سینره

آموزش نگهداری از گل آپارتمانی سینره

آموزش نگهداری از گل آپارتمانی سینره

 

با وجود آپارتمان نشینی در دنیای مدرن و وجود فضاهای بسیار کم و فاقد نور و آفتاب نگهداری گل های آپارتمانی مهارت و آموزش های خاص را می طلبد که در این بخش به شما روش نگهداری گل آپارتمانی سینره را آموزش می دهیم.

 

بی شک شما هم نام سینره گل زیبای آپارتمانی را شنیده اید سینره گل های زیبا به رنگ صورتی و ارغوانی دارد و زمان گل دهی این گیاه در آغاز فصل بهار می باشد این گل در نور زیاد با رطوبت خاک بالا می تواند زنده بماند نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد عمر این گیاه یک یا دو ساله می باشد عطر گل های گیاه سینره بسیار زیبا می باشد و خیلی از افراد به دلیل عطر و بوی این گیاه دوست دارند در آپارتمان و خانه خود این گل را نگهداری نمایند در ادامه جزئیات بیشتر راهنمایی نگهداری از گل آپارتمانی سینره را در سایت نازوب خواهید دید با ما همراه باشید.

 

سینرر – CINERARIA

نام علمی : PERICALLIS HYBRID

خانواده : COMPOSITAE – کلاپرکها

بومی منطقه : جزایر قناری

نام های دیگر : senetti pericallis,xhybtidus,senecio

خاک و تغذیه :خاک سبک با زهکشی خوب و مرطوب

دمای ایده آل محیط : 12 درجه سانتیگراد

آبیاری و رطوبت : مرطوب

نور محیط : زیاد

 

گیاه Cineraria از خانواده Compositae می باشد که در فارسی به سینرر و یا سینره شهرت دارد که نام سینره رایج تر می باشد.

 

این گیاه بومی جزایر قناری می باشد و نمونه هایی از این گیاه در جنوب آفریقا نیز دیده می شود و اکنون در بسیاری از کشورها از جمله ایران پرورش داده می شود.

 

گیاه سینره از اواخر زمستان تا اوایل بهار گل می دهد و گیاه یکساله تا دو ساله است. گل سینره مشابه گل میناست و در رنگ های آبی، صورتی، بنفش، سفید و یا دو رنگ وجود دارد. زمانی که همه گل ها باز شدند، در مدت کوتاهی گل دهی تمام می شود.

 

قابل ذکر است که این گیاه در ایران به عنوان یک گیاه نوروزی در رنگ های مختلف و اندازه های متفاوت وجود دارد و به عنوان یک گل یک ساله یا 2 ساله پرورش داده می شود.

 

این گیاه از جمله گلهای ممتاز بهاری محسوب می شود که از اواخر زمستان تا اوایل بهار گل می دهد.

 

این گل برای پرورش در گلدان و بصورت گل آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرد که بر اساس اندازه گل 3 نمونه سینره وجود دارد :

 

1) سینرر هیبریدگلدرشت با بلندی 40 سانتی متر

 

2) سینرر ستاره ای در رنگ های بسیار متنوع و بلندی 45 تا 70 سانتی متر

 

3) سینرر پر گل و پا کوتاه بصورت معمول بلندی بوته این گیاه بین 30 تا 60 سانتیمتر می باشد.

 

این گیاه گل هایی شبیه گل مینا دارد و در رنگ های آبی، ارغوانی، صورتی، قرمز، بنفش و یا سفید دیده می شود که قطر این گل ها حدودا 5 سانتیمتر است و به تعداد زیاد تولید می شوند و زمانی که همه گل ها باز شدند به تدریج عمرشان تمام می شود. برگ های این گیاه بزرگ کرکدار و شبیه برگ خیار است.

 

خاک: خاک مناسب برای این گل، خاک زهکشی شده خوب و مواد آلی کافی + 2/3 خاک پر قدرت و سبک باغچه + 1/3 خاک برگ می باشد بهتر است خاک مرطوب باشد و آبیاری باید از پایین صورت گیرد.

 

نور: نور باید کافی باشد ولی مستقیم و شدید نباشد.

 

دمای مناسب: دمای محیط نگهداری آن را بین ۱۳ تا ۱۸ درجه سانتیگراد حفظ کنید.

 

آبیاری: سعی کنید خاک گلدان را مرطوب نگه دارید و آبیاری را از قسمت پایین و از طریق زیر گلدانی انجام دهید.

 

آموزش نگهداری از گل آپارتمانی سینره

تکثیر سینرر: اين گياه بوسيله بذرهاي بسيار ريزش تکثير می شود و مراحل رشد رويشي آن فوق العاده کند است. بعد از يک دوره طولاني رشد رويشي وارد مرحله زايشی می شود و گل های رنگين توليد می كند. سينرر را در محيطي با خاک غنی از مواد غذايی و درجه حرارت نسبتاً يکنواخت پرورش می دهند.

 

اما بعد از به گل رفتن گياه و ظهور گل ها درجه حرارت محيط را تا حد امکان پايين می آورند تا دوره شکوفايی گياه طولانی تر شود. بذرهای سينرر بسيار کم دوام هستند و قوه ناميه خود را بسرعت از دست می دهند. بلافاصله پس از برداشت بذرها و خشک کردن آن ها، در اوايل مرداد ماه بذرها را در خاک سبک کشت می کنند.

 

برای جوانه زنی و رشد اوليه گياه معمولاً 30 تا 40 روز مدت زمان لازم است. هنگامي كه گياه 2 برگه شد در گلدان ها يا استكانی می كارند و زمانی كه 6 برگه شدند در گلدان های اصلی برای فروش قرار می دهند.

 

نکته مهم در پرورش سينرر کاربرد کودهای اسيدی برای ساخت بهتر آنتوسيانين است. برای داشتن آنتوسيانين بهتر و رنگريزه های بهتر در گل های گياه از محيط های اسيدی برای کشت گياه استفاده می کنند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان