آخرین اخبار حادثه انفجار در معدن

مجموعه : اخبار حوادث
آخرین اخبار حادثه انفجار در معدن

انفجار در معدن ذغال سنگ آزاد شهر استان گلستان باز هم ایران را داغدار کرد. آخرین خبر از وضعیت و علت این حادثه دردناک و اعلام اسامی جان باختگان را در ادامه همین بخش دنبال کنید.

 

به گزارش نازوب، ساعت 12:05 دقیقه ظهر امروز، چهارشنبه مورخ 13 اردیبهشت در معدن زغال سنگ آزادشهر انفجاری شدید رخ داد و باعث تخریب بخشی از این معدن شد که متاسفانه تعدادی از کارگران مشغول به کار در آن مجروح و تعداد زیادی در تونل های معدن محبوس شده اند که اطلاع دقیقی از وضعیت آن ها در دسترس نیست.

 

*** معاون عملیات امداد و نجات گفت:  در این حادثه تا کنون 15 نفر مصدوم شده‌اند که شش نفر از آنها توسط ماموران اورژانس و هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

*** نیورهای امدادی در محل حادثه حاضر هستند تا مجروحین احتمالی دیگر را درمان و در صورت نیاز فورا به مراکز درمانی منتقل نمایند.

 

آخرین اخبار حادثه انفجار در معدن

*** شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با بالگردهای هلال احمر سیستم‌های تنفسی آتش نشانی به محل ارسال شده و اکنون 6 تیم عملیاتی از پایگاه‌های شعب استان گلستان در منطقه حضور دارند.

 

*** 10 آمبولانس ،20 تیم امدادی ، 5 وانت با بار کپسول اکسیژن در محل مستقر شده اند.

 

اسامی اجسادی که تا کنون جواز دفن آن ها توسط پزشکی قانونی آزادشهر صادر شده به شرح زیر است:

1. بهرام هدایتی کرد
2. مهدی مشهدی
3. عباس طاهردوست
4. حسن سنچولی
5. محسن گنجی وطن
6. حسین خلیلی
7. صادق منصوری رضی
8. محمد مهران پور
9. علی جعفری فر
10. حمید میردار
11. حمزه گیلکی
12. نوراله سوسرایی
13. مجتبی سوسرائی
14. جعفر علیخانی
15. علی مسعودی
16. سید محمود حسینی
17. ناصر نوروزی
18. علی اکبر شهمرادی
19. حسن قره داغلی

 

*** دکتر پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور از احتمال محبوس شدن نزدیک به 80 نفر در معدن ذغال سنگ گلستان به دلیل انفجار این معدن خبرداد و گفت: 4 مصدوم به بیمارستان حضرت معصومه (س) آزادشهر منتقل شدند.

 

*** از محل حادثه شنیده می شود تا این لحظه (14:45) دو نفر بر اثر انفجار جان خود را از دست داده اند و با توجه به تعداد بالای محبوس شدگان احتمال می رود آمار تلفات و مجروحین بیشتر هم باشد.

 

*** احتمال داده می شود انفجار در معدن زغال سنگ گلستان به دلیل نشت گاز رخ داده باشد.

 

آخرین اخبار حادثه انفجار در معدن

*** سهل انگاری علت احتمالی حادثه، به نظر می‎رسد لکوموتیو تخلیه ذغال‎سنگ در عمق 700 متری متوقف شده است و برای راه‎اندازی آن از روش باطری به باطری و شوک الکتریکی استفاده می‎شود و این مسئله منجر به انفجار شده است.

 

*** تا صبح امروز (پنجشنبه) تعداد پیکرهای کشف شده در معدن یورت، به 22 نفر رسید و هر لحظه احتمال افزایش رسمی تلفات وجود دارد.

 

*** ساعت 13:10 * امدادگران در نزدیکی محلی که احتمال حضور محبوس شدگان وجود دارد نزدیک شده اند و تا ساعتی دیگر اخبار مهمی منتشر خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود تا عصر امروز کار آواربرداری تمام شود.

 

معدن زغال سنگ گلستان

*** خطر انفجار دوباره در معدن وجود دارد، بیش از 100 نجات‌گر در معدن یورت حضور دارند. اما به دلیل غلظت لالای گاز متان و منوکسید کربن ورود به تونل بسیار سخت است.

 

*** علاوه بر نیروهای گلستان، مامورانی از گیلان، مازندران، سمنان، خراسان شمالی، کرمان و طبس نیز در تلاش برای آوار برداری از معدن هستند.

 

منبع: نازوب – www.nazweb.ir

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان