نتیجه انتخابات ریاست جمهوری گزارش لحظه به لحظه

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری گزارش لحظه به لحظه

انتخابات ریاست جمهوری گزارش لحظه به لحظه

 

نتایج انتخابات ریاست جمهوری 96 به صورت لحظه به لحظه در این خبر به روز رسانی می شود. می توانید این اخبار را لحظه به لحظه در این گزارش دنبال کنید. با توجه به اعلام وزرات کشور باید نتیجه آرا از سوی ستاد انتخابات اعلام شود و جماران بلافاصله پس از مشخص شدن آرا نتایج را انتشار خواهد داد.

 

نتایج انتخابات ریاست جمهوری 96 / گزارش لحظه به لحظه شمارش آرای انتخابات

شمارش آراء در برخی شعب از جمله حسینیه ارشاد با حضور نمایندگان وزارت کشور، ‌ هیئت نظارت و هیئت اجرایی و نیروی انتظامی، ناظران صندوق و تیم اجرایی برگزار کننده انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است.

 

به گزارش جماران، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت ۸ صبح دیروز (جمعه ۲۹ اردیبهشت) در سراسر کشور با دستور وزیر کشور آغاز شد و در برخی حوزه‌های رای‌گیری تا ساعت ۲۴ ادامه یافت.

 

۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر واجدان شرایط حضور در انتخابات ۲۹ اردیبهشت بودند که از این تعداد یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۴ نفر رای اولی به حساب می‌آمدند.

 

بیش از ۶۳ هزار شعبه و ۲۰۰ میلیون تعرفه رای برای برگزاری این انتخابات آماده شده بود. همچنین ۱۶۰ هزار نیروی نظامی و انتظامی مسئولیت تامین امنیت انتخابات را برعهده داشتند. حدود یک و نیم میلیون نفر عوامل اجرایی و نظارتی و ۷۰ هزار بازرس نیز برای برگزاری انتخابات مهیا شده‌ بودند. در ۱۴۱ شهر هم انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد.

 

انتخابات ریاست‌جمهوری علاوه بر ایران در ۱۰۲ کشور و ۱۳۲ نمایندگی ایران در خارج از کشور برگزار شد.

 

میزان مشارکت چند استان بزرگ کشور در انتخابات:

تهران: 5740315

اصفهان: 2560347

خراسان رضوی: 3329596

فارس: 2442678

خوزستان: 2147139

آذربایجان شرقی: 2009871

اذربایجان غربی: 1598198

 

به گزارش نازوب، رویترز به نقل از منابع خودش زده از ٣٧میلیون رأی شمرده شده روحانی ٢۱میلیون و رییسی ۱۴میلیون رأی دارن.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان