10 مقصد کم هزینه تر اروپایی

10 مقصد کم هزینه تر اروپایی

10 مقصد کم هزینه تر اروپایی

 

اگر شما در این فکر هستید که از اروپا دیدن کنید، به جای این که به دیدن پاریس، رم  و یا مقاصد گردشگری گران قیمت بروید به دنبال جایگزینی بگردید که مقرون به صرفه باشد. این مقاصد اروپا با این که ارزان نیستند اما قیمت مناسب تری دارند و همینطور به نسبت مکان های دیگر کمتر شلوغ می شوند که به سفر شما ارزش بیش تری می بخشد.

 

کرواسی

به جای این که سری به سواحل کشور ایتالیا بزنید به یکی از هزاران ساحل کرواسی بروید. در حالی که قایق بادبانی لوکس در حال ترک سواحل کرواسی است شما می توانید یک معامله ارزان تر در جزیره لاستوو (Lastovo) یا دیگر جزایر کم تر شناخته شده کرواسی پیدا کنید.

 

 

به منطقه دالماتیا یا دالماسی (Dalmatia) بروید و از خرابه های روم باستان دیدن کنید و در بوتیک های شیک به خرید مشغول شوید یا پاهای خود را در دریای آدریاتیک فرو کنید. کاخ دیوکلتیان که متعلق به قرن ۳ میلادی است در برخی سریال های معروف تلویزیونی مثل بازی تاج و تخت هم دیده شده است.

 

 

لاستوو که با نام جزیره های ستاره های درخشان هم شناخته شده است مقصد زیبای دیگری برای کسانیست که به فکر بودجه مالی سفر خود می باشند. در آب های درخشان لاستوو شنا کنید، غذاهای دریایی را امتحان کنید یا در بافت تاریخی شهر قدم بزنید. برای این که هزینه کم تری از بابت اقامت بپردازید هم می توانید از یک بومی اتاق اجاره کنید و با کشتی به گشت و گذار در جزیره بپردازید.

 

 

 

10 مقصد کم هزینه تر اروپایی

لیون، فرانسه

پاریس ملقب به شهر نور یکی از مقاصد محبوب گردشگری اروپاست و توریست های زیادی برای دیدن موزه لوور، برج ایفل و صدها موزه و بنای دیگر به پاریس می آیند. اما لیون دروازه آلپ فرانسه است. لیون به خاطر رودهای زیبای رون و سئون، موزیک زنده و یادبودهای تاریخی و معماری شهرش معروف است.

 

غذاهای محلی لیون قابل رقابت با پاریس هستند و علاوه بر آن قیمت مناسب تری هم دارند. بهترین زمان برای سفر کردن به لیون از لحاظ هزینه ها اواخر پاییز یا اوایل بهار است. دولت فرانسه چادرهایی را برای مسافران بر پا می کند که همانند هتل ها از روی تعداد ستاره های متوجه کیفیت آنها می شوید. با اجاره ی این چادرها می توانید پول کم تری بابت اقامت بپردازید.

 

 

10 مقصد کم هزینه تر اروپایی

 

 

ورشو، لهستان

لندن، زوریخ و آمستردام همیشه مورد علاقه گردشگران بوده اند اما ورشو که زادگاه شوپن، نابغه ی موسیقی است قیمت پایین تری به نسبت دیگر پایتخت های اروپایی دارد. به دیدن میدان شهر قدیم بروید که بعد از جنگ جهانی دوم بازسازی شده است و اکنون جزو میراث ثبت شده یونسکو است.

 

در آن جا می توانید از کافه ها، گالری های گوناگون و موزیک و تئاتر رایگان لذت ببرید. تقریبا یک چهارم ورشو را زمین های سرسبز تشکیل می دهد که شامل پارک های عمومی و باغات می باشد بنابرین شما می توانید از یک پیک نیک رایگان لذت ببرید یا به یک کنسرت در فضای آزاد بروید.

10 مقصد کم هزینه تر اروپایی

 

کراکوف ، لهستان

کراکوف نیز یکی از مقاصد گردشگری مقرون به صرفه است که رستوران ها و هتل هایی با قیمت مناسب دارد و این موضوع آن جا را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است. این شهر نیز همانند ورشو یادبودهایی از جنگ جهانی دوم دارد.

 

 

بهار و پاییز زمان مناسبی برای سفر هستند و مسافران کمتری در این زمان در شهر یافت می شود. به موزه یهودی گالیسیا که نمایشگر کارخانه شیندلر است بروید یا قصر سلطنتی واول را ببینید که مجموعه ای از هنرهای گوناگون مثل آثار لئوناردو داوینچی را در خود جای داده است.

 

 

10 مقصد کم هزینه تر اروپایی

 

بلفاست، ایرلند

اگرچه ایرلند یک جزیره است اما بخشی از اروپا به حساب می آید. بلفاست پایتخت ایرلند است و زمانی به خاطر درگیری هایش معروف بود اما هم اکنون پذیرای توریست های زیادی است. زمانی را صرف بازدید از موزه آلستر کنید که ورودی آن رایگان است و این موزه محل خوبی است برای این که تاریخ ایرلند، علوم طبیعی و هنر را بفهمید. یا از صنایع دستی و غذاهای لذیذ خیابانی در خیابان جورج لذت ببرید.

 

از جاذبه های ارزان قیمت می توان به آخرین کشتی متعلق به وایت لاین اشاره کرد. با دیدن آنجا در می یابید که اهالی بلفاست چطور در دوران تایتانیک زندگی می کرده اند. با داشتن یک کارت گردشگری بلفاست (Belfast Visitor Pass) می توانید مخارج خود را کم تر کنید و از مترو، اتوبوس یا قطار استفاده کنید و از تخفیف های خوبی برای تورها، رستوران ها و دیگر مراکز بهره مند شوید.

 

 

10 مقصد کم هزینه تر اروپایی

 

 

استکهلم، سوئد

نروژ به عنوان یک مقصد گردشگری گران قیمت شناخته شده است و اسلو پایتخت آن هر گردشگری را به خود جذب می کند. اما برای سفری مقرون به صرفه، به اروپای شمالی به استکهلم بروید که با قطار حدودا 4 ساعت و نیم تا اسلو فاصله دارد. استکهلم نیز می تواند گران باشد اما همیشه می توانید در یک بوتل اقامت کنید که ارزان تر است. بوتل ها در واقع ترکیبی از یک کشتی و هتل هستند.

 

استکهلم گردشگران را با قلعه ها، فضا های سبز، رستوران های عالی و فضای سرزنده اش سرگرم می کند. همچنین موزه ها و گالری های بسیاری در این شهر وجود دارد و بافت قدیم شهر یکی از بهترین شهرها به سبک قرون وسطی در کل اروپا می باشد.

 

بسیاری از هتل ها در استکهلم قیمت مقرون به صرفه ای دارند. دولت سوئد وردی برخی موزه های را رایگان کرده است مثلا موزه تاریخ شناسی هیستوریکا که آثاری از قرون وسطی تا دوران وایکینگ ها را در بر می گیرد.

 

در تابستان قیمت ها به اوج خود می رسد اما در ماه ژوئیه رفته رفته کم می شود. اگر تحمل سرما را دارید قیمت های هتل ها، بلیط ها و جاذبه های گردشگری از ماه سپتامبر تا نوامبر به کم ترین میزان خود می رسد.

 

 

10 مقصد کم هزینه تر اروپایی

 

پراگ، جمهوری چک

سفر خود را به بهار یا اوایل پاییز بیاندازید زیرا در این زمان قیمت هتل ها کمتر است و گردشگران کمتری به شهر می آیند. ژوئیه هم زمان مناسبی است زیرا کنسرت ها، فستیوال های غذا و موزه های هنری زیادی بر پا می شود.

 

 

 

10 مقصد کم هزینه تر اروپایی

 

فلورانس، ایتالیا

رُم شهر گران قیمتی است و فلورانس هم به معنای واقعی ارزان نیست اما می تواند به عنوان یک جایگزین ارزان تر و خلوت تر در نظر گرفته شود. شهر را با اتوبوس یا تراموا بگردید یا در مرکز شهر قدم بزنید تا مناطق اصلی گردشگری را پیدا کنید.

 

نام مستعار فلورانس را مهد رنسانس نامیده اند و برای کسانی که به هنر و تاریخ علاقه دارند جای مناسبی برای گشت و گذار است. موزه گالری آکادمیا را از دست ندهید، این موزه یکی از پر بازدید ترین موزه های دنیا است که در آن آثار مشهوری مثل مجسمه ی داوود و آثار نقاشان معروفی چون بوچلی را میابید.

 

برای این که هزینه کم تری بپردازید در  داخل بخش تاریخی شهر اقامت نکنید و یک منطقه ی کوچک و معمولی بیابید. ورودی بسیاری از موزه های کوچک تر و کلیساها رایگان است بعنوان مثال کلیسای گوتیک که متعلق به قرن ۱۳ ام است.

 

 

اواخر پاییز یا زمستان زمان مناسبی برای سفر است اما انتظار سرمای هوا را نیز داشته باشید. در ماه ژوئن قیمت ها به اوج خود می رسد اما با آغاز اوت قیمت ها کمی پایین می آید.

 

10 مقصد کم هزینه تر اروپایی

 

برلین، آلمان

به جای این که به مونیخ بروید از برلین دیدن کنید. قیمت ها از اکتبر تا دسامبر نسبتاً پایین می آیند. شرکت به جشن اکتبر در برلین رایگان است و بازارهای کریسمس و دیگر جذابیت های پاییز و زمستان بسیار دیدنی می باشد. در مواقع دیگر سال برای این که خرج کم تری کنید از غذا های خیابانی بخورید یا از تور رایگان آلترناتیو برلین برای دیدن مناطق مختلف شهر، گرافیتی ها و بازارهایش استفاده کنید.

 

برلین به عنوان یکی از ارزان ترین مقصد گردشگری در غرب اروپا معروف است. حمل و نقل عمومی مثل تراموا، دوچرخه یا اتوبوس همیشه مهیا و در دسترس است. هتل ها در اواسط هفته ارزان تر هستند و می توانید با کمی جست و جو، هتل هایی با قیمت مناسب پیدا کنید.

 

 

10 مقصد کم هزینه تر اروپایی

 

بوداپست، مجارستان

بوداپست حدوداً با دو ساعت فاصله در سمت شرق وین قرار گرفته و یک مقصد محبوب ولی کمی گران برای گردشگران است. در وین بازار ناشمارکت وجود دارد که مخصوص فروش اشیای ارزان قیمت است و در مقابل در بوداپست خیابان فالکا میکسا وجود دارد که یک مجموعه ای از فروشگاه های عتیقه می باشد که از چشم اکثر گردشگران به دور است.

 

وین ممکن است کاخی مثل شان برون داشته باشد که زمانی کاخ تابستانه ی خاندان هاپسبرگ بوده است اما توریست هایی که به بوداپست می روند هم می توانند به دیدن ساختمان پارلمان بروند که به سبک نئو گوتیک ساخته شده است.

 

درست همانند وین شما می توانید در بوداپست هم به دیدن رودخانه ی دانوب بروید و کل روز را مشغول تماشای مناظر باشید. بهترین ماه ها برای سفر به بوداپست ماه مه، سپتامبر و نوامبر می باشد. در این ماه ها هوا بهتر است و توریست های کم تری در شهر حضور دارند که باعث می شود قیمت ها ارزان تر شود.  

 

 

10 مقصد کم هزینه تر اروپایی

 

منبع: راهنمای سفر توریستگاه


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان