تعبیر خواب دندان

مجموعه : تعبیر خواب
تعبیر خواب دندان

تعبیر خواب دندان

 

وب سایت نازوب در این بخش به تعبیر خواب و رویای دندان می پردازد. همه ما خواب و رویا می بینیم و پس از بیداری بلافاصله به تعبیر آن فکر می کنیم تعبیر خوابهایی که واقعیت دارند و گاها ما را از رویدادهای نه چندان طولانی آینده با خبر می کند !

 

 

فهرست و محتویات تعبیر خواب دندان:

تعبیر کلی
نوع دندان
رویش یا پاکیزگی
دندان‌درد
ریختن دندان
آسیب یا از دست دادن
سایر موارد

 

تعبیر کلی

 

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند:

 

تعبیر خواب دندان، خانواده و فامیل تو می‌باشد.

تعبیر خواب دندان‌های ردیف بالا به جنس مذکر و مرد، و ردیف پائین به جنس مونث و زن مربوط می‌شود.

 

 

 

حضرت دانیال (ع) نیز می‌فرمایند:

تعبیرش به فرزندان و خواهران و برادران یا پدر و مادر مربوط می‌شود، ‌‌‌‌‌

 

بعضی از تعبیرگران گفته‌اند:

دندان‌های جلو و دندان‌هایی که در طرف راست می‌باشد تعبیرش به پدر و بستگان پدر مربوط می‌شود ‌‌‌‌‌ و دندان‌هائی که در طرف چپ می‌باشد تعبیرش به مادر و بستگان مادر مربوط می‌شود.

 

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند:

تعبیر خواب دندان‌های کنار دندان جلو به عمو و فرزندانش مربوط می‌شود.
تعبیر دندان‌های نیش به بزرگتر فامیل مربوط می‌شود.
تعبیر سایر دندان‌های کنار دندان‌های نیش، به خاله‌ها و فرزندانش مربوط می‌شود.
و تعبیر دندان‌های عقب به بستگانش دور مربوط می‌شود.

 

 

ابن سیرین می‌گوید:

تعبیر خواب دندان‌های جلو، مربوط به فرزندان و خواهران و برادران می‌شود

 

 

ابن سیرین می‌گوید:

اگر در خواب ببینی دندان‌های تو زیادتر شده یا خوب و پاکیزه هستند، تعبیرش این است که با توجه به نوع دندان یکی از آن‌ها صاحب مقام و منزلت و خیر و خرمی خواهد شد.

 

اگر ببینی در کنار دندان تو دندان دیگری درآمده است، یـعـنـی اگر جزء دندان‌های ردیف بالا است با توجه به نوع دندان صاحب یکی از آن‌ها از جنس مذکر و مرد و اگر ردیف پائین باشد از جنس مونث و زن خواهی شد؛

 

 

مثلا اگر در کنار دندان جلوئی بالا باشد صاحب فرزند پسر یا برادر خواهی شد، ‌‌‌‌‌ یا اگر در کنار دندان جلوئی پائین باشد، صاحب فرزند دختر خواهی شد.
اگر ببینی از قلب تو دندان روییده است، یـعـنـی به زودی هلاک خواهی شد (دفع بلا و گرفتاری).

 

دندان‌درد

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر در خواب ببینی دندانی را که درد می‌کند را کنده‌ای، تعبیرش این است که مال و اموال به دست می‌آوری،

 

 

جابر مغربی نیز می‌گوید:

اگر ببینی دندانی را که درد گرفته، کشیدی و در دست گرفته‌ای، یـعـنـی سود و منفعتی به میزان سی الی صد درهم به دست می‌آوری، ولی اگر ببینی آن را با دست چپ گرفته‌ای، یـعـنـی به اندازۀ سیصد الی ده هزار درهم سود و منفعت به دست می‌آوری، یا چنانچه با هر دو دست خودت گرفته‌ای، تعبیرش این است که مال و اموال فراوان به دست خواهی آورد .

 

 

ابن سیرین می‌گوید:

اگر کسی که مرده است را در خواب خودت ببینی که از درد دندان ناله می‌کند، یـعـنـی در زمان حیاتش فحش و ناسزای فراوانی به دیگران گفته است.

 

ریختن دندان

ابن سیرین می‌گوید: اگر در خواب ببینی دندان تو به کف دستَت یا روی زمین افتاده و خاکی نشده است یا اینکه به کناری افتاده است، تعبیرش این است که با توجه به نوع دندان صاحب یکی از آن‌ها خواهی شد، یعنی اگر دندان جلوئی افتاده صاحب فرزند یا برادر و یا خواهر می‌شوی.

 

اگر ببینی همۀ دندان‌هایت در کف دست یا کنارت ریخته است، یـعـنـی عده بستگان تو بیشتر می‌شود.

 

 

ابراهیم کرمانی می‌گوید:

اگر ببینی همۀ دندان‌هایت در کنار تو ریخته است و تو هم آن‌ها را برداشته و در کف دست خودت قرار دادی، یـعـنـی بستگانت را جمع کرده و نمی‌گذاری از تو جدا شوند.

 

اگر ببینی دندان‌هایَت افتاده و تو هم آن‌ها را در پارچۀ کهنه‌ای بسته‌ای، یـعـنـی عمر تو طولانی می‌شود طوریکه مرگ همۀ تبار و دودمان خود را می‌بینی و آن‌ها را به خاک میسپاری.

 

 

ابن سیرین می‌گوید:

اگر ببینی دندان تو روی زمین افتاده و درمیان خاکها گم شده است، یـعـنـی با توجه به نوع دندان یکی از آن‌ها هلاک شده یا جدا می‌شود به طوری اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند. اگر ببینی همۀ دندان‌های تو روی زمین ریخته و در میان خاک‌ها گم شده است، یـعـنـی عده‌ای از بستگانت هلاک می‌شوند (دفع بلا و گرفتاری).

 

جابر مغربی می‌گوید:

اگر ببینی همۀ دندان‌های تو در زبانَت جمع شده است، ولی دوباره به جای خودشان برگشتند، یـعـنـی بستگانت از تو شکایت می‌کنند.

 

آسیب یا از دست دادن

ابن سیرین می‌گوید:

اگر در خواب ببینی قسمتی از دندان تو شکسته یا از بین رفته است، تعبیرش این است که با توجه به نوع دندان یکی از آن‌ها دچار آسیب و گرفتاری و بلا می‌شوند.

 

اگر ببینی دندان تو کوبیده شده است، یـعـنـی با توجه به نوع دندان با یکی از آن‌ها درگیری و دشمنی پیدا می‌کنی.

 

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند:

اگر ببینی دندان تو در جایش محکم نیست و لق شده است، یـعـنـی با توجه به نوع دندان یکی از آن‌ها بیمار می‌شود.
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی بعضی از دندان‌هایت ناپدید شده است، یـعـنـی به تعداد آن دندان‌ها بستگانت به غربت می‌روند و با سلامتی برمی‌گردند.

 

 

ابراهیم کرمانی می‌گوید:

اگر ببینی از بیخ و بُن دندانت خون بیرون آمده است، یـعـنـی بستگانت باعث اندوه و ناراحتی تو می‌شوند.
اگر ببینی دندان تو سیاه شده است، یـعـنـی دچار غم و اندوه می‌شوی (دفع بلا و گرفتاری).

 

سایر موارد

ابراهیم کرمانی می‌گوید:

اگر در خواب ببینی دندان‌هایت بوی خوبی می‌دهند، تعبیرش این است که بستگانت تو را تحسین می‌کنند، ولی اگر ببینی بوی بدی می‌دهند، یـعـنـی بستگانت پشت سر تو غیبت و بدگوئی می‌کنند.

 

ابن سیرین می‌گوید:

اگر ببینی دندان‌های تو از شیشه یا سفال و یا چیزهایی مثل آن‌ها شده است [منظور چیزهای شکستنی می‌باشد]، یـعـنـی به زودی از دنیا خواهی رفت (دفع بلا و گرفتاری).

 

امام صادق (ع) می‌فرمایند:

تعبیرهای مربوط به دندان‌ها عبارتند از: 1- خانواده و فامیل 2- مال و اموال 3- سود و منفعت 4- غم و اندوه 5- مصرف 6- جدائی از بستگان.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان