ramazan
ramazan

شرایط اقامت و مهاجرت به انگلستان

مجموعه : دانستنی ها
شرایط اقامت و مهاجرت به انگلستان

شرایط اقامت و مهاجرت به انگلستان

 

 

امروزه کشور انگلستان به دلایل متعددی مقصد انتخابی بسیاری از هموطنان برای مهاجرت است و همواره افراد به دنبای یافتن پاسخ سوالات خود و یافتن شرایط مهاجرت به انگلستان هستند.

 

سوالاتی در زمینه اخذ ویزای تحصیلی انگلستان و یا ویزای Tier 4 انگلستان , چگونگی اخذ ویزای کار انگلستان یا همان ویزای Tier 2 انگلستان , سرمایه گذاری در انگلستان و یا ویزای Tier 1 انگلستان و اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در انگلستان و در نهایت چگونگی اخذ اقامت دائم انگلستان .

 

موسسه حقوقی توسعه گران مهر با بهره گیری از کادر وکلای مجرب شما را برای دستیابی به این اهداف و شرایط مهاجرت به انگلستان یاری می نماید.

 

 

در این مقاله سعی شده شرایط مهاجرت به انگلستان به طور کلی مورد بررسی قرار گیرد.

 

روش ها و شرایط مهاجرت به انگلستان

ما در این مقالات به بررسی روش ها و شرایط مربوطه پیرامون مهاجرت به انگلستان می پردازیم. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین موسسه حقوقی توسعه گران مهر تماس حاصل فرمایید.

 

اخذ اقامت انگلستان از طریق ازدواج

شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج؛ به طور کلی میتوان گفت براساس قواعد حقوق بین الملل خصوصی چنانچه علقه زوجیت فیمابین دو فرد وجود داشته باشد فرد متقاضی میتواند برای دریافت ویزا و اقامت کشور طرف مقابل اقدام کند. طبق قوانین کشور انگلستان نیز اگر شما قصد آن را دارید که با یک فرد مقیم یا شهروند کشور انگلستان ازدواج کنید میتوانید پس از ازدواج و اثبات مواردی برای دریافت این ویزا و اقامت انگلستان اقدام کنید.

 

 

برای دریافت این ویزا هردو طرف باید دارای سن بیش از 18 سال باشند. شخص درخواست دهنده ازدواج در انگلستان باید مدارکی دال بر درآمد و توانایی مالی خود ارائه دهد که مبین این موضوع باشد که میتواند خود و همسرش را بدون نیاز به کمک های دولتی ساپرت نماید. شخص متقاضی این ویزا باید به سفارت کشور انگلستان در کشور خود مراجعه و درخواست خود را به همراه کلیه مدارک مثبت زوجیت و مدارک لازم دال بر اقامت و شهروندی همسر خود را ارائه دهد.

 

 

با دریافت این ویزا شما اجازه کار, تحصیل و زندگی در خاک انگلستان را بدست می آورید و رعایت موارد خاص و پس از طی مدتی 5 ساله میتوانید به اقامت دایم کشور انگلستان دست یابید.

 

 

اخذ تابعیت انگلستان از طریق تولد

یکی از شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق طریق تولد می باشد، معمولا کشورها برای اعطای تابعیت خود از طریق تولد از یکی از دو معیار خون یا خاک و یا ترکیبی از هردو استفاده میکنند.

 

از سال 1983 به بعد و با تصویب قوانین جدید , نظام حقوقی کشور انگلستان براساس معیار خون تنظیم شده است و این بدان معنی است که باید حداقل یکی از والدین فرد بریتانیایی باشند تا بتواند با تولد در خاک بریتانیا و یا کشور دیگری تابعیت انگلستان را کسب کند.

 

در واقع این تابعیت به هر فردی که از پدر یا مادری بریتانیایی متولد شود تحمیل میگردد و صرف تولد در خاک بریتانیا موجب کسب تابعیت برای فرد نیست.

 

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در انگلستان

ویزای Tier 1 یا ویزای سرمایه گذاری انگلستان از شرایط مهاجرت به انگلستان می باشد و به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود:

 

investor.1 سرمایه گذاری در انگلستان

تا قبل از 6 نوامبر 2014 براساس سیستم امتیاز بندی(point based system) شما برای درخواست ویزای سرمایه گذاری انگلستان شما نیازمند این بودید که دارای حداقل نقدینگی معادل یک میلیون پوند (1.000.000) باشید که 750.000 پوند آن در شرکت ها و موسسات قانونی انگلستان و 250.000 پوند آن در هر زمینه ای که خود مایل باشید به کار گرفته می شود.از طرف دیگر دارایی های شخص منهای بدهی های او نباید کمتر از دو میلیون (2.000.000) پوند باشد.

 

 

مبلغ 750.000 پوند از این سرمایه در حسابی به صورت بلوکه قرار میگیرد و شما فقط حق دریافت و استفاده از سود پول خود را دارید. 250.000 پوند باقیمانده در اختیار فرد قرار میگیرد که میتواند آزادانه به تجارت یا خرید ملک بپردازد. میتوان گفت برای دریافت این ویزا شما نیازی به مدرک تحصیلات آکادمیک ندارید و داشتن مدرک زبان ضروری نیست.همچنین با دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلستان شما میتوانید همسر و فرزندان خود را همراه داشته باشید.

 

 

بعد از 6 نوامبر 2014 تغییراتی در قوانین ویزای سرمایه گذاری انگلستان ایجاد شد و از آن تاریخ به بعد برای درخواست ویزای سرمایه گذاری انگلستان نقدینگی شما نباید کمتر از 2 میلیون پوند باشد. این وجه باید درتملک متقاضی یا همسر او باشد و فرد باید بتواند اثبات کند که از چه طریقی آن را بدست آورده است.

 

 

شما با دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلستان میتوانید حداکثر به مدت 3 سال و 4 ماه در بریتانیا اقامت داشته باشید و این مدت قابل تمدید برای 2 سال دیگر است.

 

entre prenear ).1) ویزای تاسیس شرکت یا کارآفرینی در انگلستان

این ویزای اقامتی از روش های پرطرفدار در میان ویزاهای سرمایه گذاری انگلستان است.داشتن نقدینگی 200.000 پوند یا معادل ریالی آن در بانک های انگلستان یا بانک های مورد تایید این کشور برای مدت زمان خاص از ملزومات دریافت این ویزاست.ابتدا شخص باید یک طرح اقتصادی برای چگونگی این سرمایه گذاری در انگلستان ارایه دهد و در نهایت این مبلغ باید در یک کسب و کار در انگلستان سرمایه گذاری شود.

 

 

از طرف دیگر شما برای دریافت این ویزا نیازمند داشتن مدرکی دال بر دانش زبان انگلیسی هستید. همچنین شما میتوانید برای دریافت این ویزا اقدام کنید اگر کمتر از 12 ماه پیش در یک کسب و کار در انگلستان سرمایه گذاری کرده اید. شما با دریافت این ویزا میتوانید همسر و فرزندان خود را همراه داشته باشید.

 

 

شرایط اقامت و مهاجرت به انگلستان

 

این ویزا از شاخه های ویزای سرمایه گذاری انگلستان است و مناسب اشخاصی است که در انگلستان تحصیل کرده اند و یا درحال تحصیل هستند.اگر شما برمبنای ویزای tier4 در خاک انگلستان حضور دارید میتوانید با سرمایه گذاری 50.000 پوند در یک کسب وکار در کشور انگلستان در مدت زمان کوتاه تری به اقامت دایم این کشور دست پیدا کنید.

 

ویزای Tier 2 یا ویزای کار انگلستان

از دیگر شرایط مهاجرت به انگلستان ، دریافت ویزای کار می باشد، برای دریافت ویزای کار انگلستان باید احراز شود که شما از شرایط لازم برای دریافت این ویزا برخوردارید.در قدم اول فرد بایستی دعوت نامه کاری معتبر ازیک شرکت انگلیسی یا چند ملیتی که مجوز صدور این دعوت نامه را دارد داشته باشد.همچنین ورزشکاران نخبه, مربیان بین المللی و رهبران مذهبی می توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند.

 

 

دیگر مدارک لازم برای دریافت ویزای کار انگلستان عبارتند از:

فرم تقاضا نامه
داشتن گذرنامه معتبر
یک قطعه عکس
پرینت بانکی موجودی حساب متقاضی یا اسپانسر او که باید به مدت حداقل 90 روز در حساب بانکی قرار بگیرد

 

مدارک لازم دال بر اثبات دانش زبان انگلیسی

لازم به ذکر است ازآنجایی که ویزای کار انگلستان برمبنای نظام point based system است شما به کسب 70 امتیاز برای دریافت این ویزا نیازمندید که با داشتن پیشنهاد شغلی, ساپورت مالی مناسب و دانش زبان میتوانید به این امتیاز دست بیابید.

 

شرایط اقامت و مهاجرت به انگلستان

 

شخص با دریافت ویزای کار انگلستان میتواند به همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال خود وارد کشور انگلستان شود. درعین حال اگردارای فرزند بالای 18 سالی است که در خاک انگلستان تحصیل میکند او نیز میتواند تحت پوشش این ویزا قرار بگیرد. شما با دریافت ویزای کار انگلستان و ورود به خاک انگلستان پس از طی کردن مراحلی مانند اقامت حداقل 5 ساله در خاک انگلستان و کسب در آمد حداقل 35.000 پوند در سال میتوانید اقامت دایم کشور انگلستان را کسب کنید.

 

ویزای Tier 4 یا ویزای تحصیلی انگلستان

از دیگر شرایط مهاجرت به انگلستان تحصیل در این کشور است. کشور انگلستان همواره به دلایل متعددی مقصد انتخابی بسیاری از افراد برای تحصیل است. نظام آموزشی پیشرفته و امکانات خاص این کشور برای محصلان و دانشجویان , این کشور را به گزینه ای درخور توجه بدل کرده است. از طرف دیگر قوانین اقامتی مناسبی که کشور انگلستان برای دانشجویان در این کشور قایل شده است موجب شده تا دانشجویان در مدت زمان کوتاه تری بتوانند به اقامت دایم این کشور دست پیدا کنند.

 

 

موسسه حقوقی توسعه گران مهر برای تحصیل شما یا فرزندتان دربهترین مدارس, کالج ها و دانشگاه های انگلستان خدمات فوق العاده ای را ارایه میدهد. شما می توانید با موسسه تماس بگیرید تا از مشاوره وکلای حقوق بین الملل ما در خصوص مهاجرت تحصیلی به انگلستان بهره مند شوید.

 

 

به طور کلی ویزا های تحصیلی انگلستان به دو دسته کلی تقسیم میشوند:

student visitor visa.1 : ویزای تحصیلی کوتاه مدتی است که به دلیل آنکه نظر شخصی افسر ویزا در دریافت آن دخیل است شانس زیادی برای دریافت آن وجود ندارد.

 

 

tier4.2 : این ویزا به مقاطع تحصیلی مانند دبیرستان,لیسانس,فوق لیسانس و دکتری تعلق میگیرد و شانس دریافت آن بسیار زیاد است.

 

 

کشور انگلستان اولین گزینه برای اشخاصی است که قصد تحصیل در رشته پزشکی,دندان پزشکی و داروسازی را دارند. این افراد با گذراندن یک دوره Foundation یک ساله و یا A LEVEL دو ساله میتوانند تحصیلات خود را دررشته پزشکی در کشور انگلستان آغاز کنند.از طرف دیگر شما میتوانید با گذراندن درس های متفاوت در همین دوره ها به بهترین دانشگاه های انگلستان در زمینه رشته های فنی مهندسی و دیگر رشته های مورد علاقه خود راه یابید.

 

 

موسسه حقوقی توسعه گران مهر با داشتن نمایندگی از بهترین دبیرستان ها , کالج ها و دانشگاه های انگلستان میتواند شرایطی را فراهم آورد تا شما بتوانید به ویزای تحصیل در انگلستان دست پیدا کنید و از این طریق راه خود را برای کار و دریافت ویزای کار در انگلستان,آمریکا و کانادا در آینده افزایش دهید.

 

 

معمولاً با توجه به شرایط مختلف؛ اقدام از طریق ویزای تحصیلی از نوع ویزای Tier 4 بهترین روش در بین شرایط مهاجرت به انگلستان است، سالانه افراد زیادی از همین طریق جهت مهاجرت به انگلستان استفاده می نمایند.

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص هریک از ویزاهای فوق و شرایط مهاجرت به انگلستان با ما تماس بگیرید. موسسه حقوقی توسعه گران مهر با بهره گیری از کادر وکلای مجرب حقوق بین الملل به سوالات شما در خصوص ویزاهای مختلف انگلستان پاسخ میدهد و راه ورود و اقامت شما را به این کشور هموار می نماید. وب سایت ukba نیز اطلاعاتی راجع به ویزاهای انگلستان در اختیار قرار میدهد.

 

 

منبع: نازوب – www.nazweb.ir

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان