آموزش کاشت و نگهداری گل زیبای مینا

آموزش کاشت و نگهداری گل زیبای مینا

آموزش کاشت و نگهداری گل زیبای مینا

 

وب سایت نازوب به دلیل درخواست شما کاربران عزیز آموزش کامل کاشت و نگهداری گل زیبای مینا ویژه آپارتمان نشینی را در این بخش آماده کرده ایم با آگاهی از این بخش با رشد زیبا و رنگارنگ این گل های زیبا آپارتمان خود را زینت دهید.

 

 

گل مینا (Chrysanthemum leucanthemum L)، گیاه چندساله‌ای از خانوادهٔ پاناسه آ و از تیره مینا است.گل مینا در شمال ایران رویش فراوانی دارد. طول گیاه ۳ تا ۶۶ اینچ، با گل‌های زرد لیمویی که میوه‌ای با روپوش مودار می‌باشد.

 

 

آموزش کاشت و نگهداری گل زیبای مینا

 

نحوه کاشت گل مینا و رشد گل مینا

 

ویژگی و شناخت گل مینا

گل مینا (Aster) یا گل ستاره ای مانند گل آفتابگردان یک گل چندساله است و گلبرگ های درخشان و ستاره ای شکل دارد. شکل زیبای گل های مینا به باغ جلوه بسیار زیبایی می دهد.

 

 

گل مینا در رنگ های قرمز، صورتی، بنفش، سفید و آبی می باشد. در اواخر تابستان و پاییز که بسیاری از گل ها از بین می روند، گل های مینا زنده هستندبرخی از انواعِ این گیاه بومی می توانند تا ارتفاعِ 180 سانتی متر رشد کنند.

 

اما معمولاً این گل ها در دو نوع، پاکوتاه (20 تا 30 سانتی متر) و پا بلند (60 سانتی متر تا یک متر) رایج هستند. گل های این گیاه به رنگ هایِ سفید، صورتی، و همچنین بنفش پر رنگ هستند.

 

تمام گونه های مینا در پاییز گل نمی دهند بلکه برخی در تابستان گل دهی می کنند. برخی از انواع این گل بلند اند و بیش از 60 سانتی متر رشد می کنند؛ شما می توانید در تیر ماه به میزان یک سوم از ارتفاعِ این گیاه را کوتاه کنید، تا گیاه جمع و جور و پر پشت باقی بماند.

 

این گیاه باید در معرض نور خورشید قرار بگیرد، چند ساله است و 30 تا 120 سانتی متر عرض دارد. مینا می تواند هم در گلدان و هم در حاشیه باغ گاشته شود. از مزایای این گیاه باغچه ای گل های زیبای آن، جذب پروانه ها، تحمل بالای گیاه در برابر خشکی، و آسان بودن رشد و پرورش آن است.

 

 

آموزش کاشت و نگهداری گل زیبای مینا

 

زمان مناسب برای کاشت گل مینا

بهترین زمان برای کاشت گل مینا اوایل بهار است، و مناسب ترین راه برای کاشت از طریق بذر گیاه است. بذر ها باید در عمق 3 سانتیمتری از خاک کاشته شده و دانه ها حداقل 24 سانتی متر از هم فاصله داشته باشند.

 

این گیاه برای رشد نیازمند قرار گرفتن و به مدت حداقل چهار ساعت در روز در برابر نور خورشید است. گل ها را دو تا سه بار در هفته، آبیاری کرده و قبل از هر بار آبیاری دقت کنید، خاک آن ها خشک باشد. این گیاه از انواع گیاهان سه ساله است و حدود سه یا چهار سال پس از کاشت اولیه گل می دهد.

 

 

منبع: نازوب – www.nazweb.ir

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان