کیفر خواست قاتلین بنیتا صادر شد

کیفر خواست قاتلین بنیتا صادر شد

کیفر خواست قاتلین بنیتا صادر شد

 

قتل عمد اتهامی است که بازپرس به متهم ردیف اول این پرونده تفهیم کرده است.

 

این پرونده که بعد از پیداشدن پیکر بنیتا پیگیری آن به بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران محول شد، پس از ١١روز و با طی مراحل قضائی رسیدگی آن در دادسرا به پایان رسیده و آماده ارسال به دادگاه کیفری است.

 

 

صبح دیروز بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه ٢٧ تهران از اتمام بررسی پرونده مرگ بنیتا دختربچه ٨ماهه خبر داد.

 

پرونده‌ای که در اواخر تیرماه با سرقت خودرو پدر این دختر از سوی دو سارق معتاد به جریان افتاد و در نهایت با کشف پیکر بی‌جان این دختربچه در همان خودرو و دستگیری متهمان این پرونده با موضوع قتل عمد در دادسرای جنایی تهران پیگیری شد.

 

بنیتای ٨ماهه ٢٩ تیر امسال، زمانی که درصندلی عقب خودروی پراید پدرش مقابل خانه‌شان در منطقه مشیریه قرار داشت، از سوی دو مرد معتاد همراه خودرو ربوده شد.

 

سارقان ساعاتی بعد خودرو را در حوالی پاکدشت رها کردند که همین رفتار متهمان باعث شد دختربچه داخل خودرو بماند و از شدت گرما و گرسنگی فوت کند.

 

هر دو متهم ٦ روز پس از این حادثه دستگیر شدند، یکی از متهمان اعتراف کرد که در سرقت نقش داشته و دیگری مدعی بود خودرو را با بچه رها کرده که منجر به مرگ او شده است. این دو پس از بازسازی صحنه سرقت روانه بازداشتگاه پلیس شدند.

 

حالا با گذشت کمتر از دوهفته از دستگیری متهمان و پیداشدن جسد بنیتا، بازپرس رسیدگی‌کننده با توجه به محتویات این پرونده به متهم به دلیل مرگ بنیتا اتهام قتل عمد را تفهیم کرده و قرار مجرمیت و کیفرخواست هم بر پایه همین اتهام صادر کرده است.

 

 

قصاص درخواست والدین بنیتا
این درحالی است که پدر و مادر بنیتا خواستار رسیدگی سریع این پرونده و صدور حکم قصاص عامل قتل فرزند خردسالشان هستند.

 

درخواستی که والدین بنیتا از همان روز پیداشدن دخترشان بارها و بارها آن را تکرار کرده‌اند. آنها روز یکشنبه یعنی یک روز قبل از صدور کیفرخواست هم در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و بار دیگر خواهان قصاص متهم اصلی این پرونده شدند.

 

والدین این کودک که در ادامه روند تحقیقات به دادسرای جنایی تهران فراخوانده شدند، بار دیگر در برابر بازپرس پرونده به تشریح ماجرای سرقت خودرو، وسایل داخل آن و نحوه ربوده‌شدن دخترشان پرداختند و برای سارقان که در اقدامی هولناک باعث مرگ فرزندشان شده بودند، درخواست قصاص کردند.

 

پدر و مادر بنیتا از بازپرس پرونده خواستند تا هرچه سریع‌تر متهمان قصاص شوند.

 

 

مشارکت ٢ متهم در قتل بنیتا
اتهام قتل عمد برای متهمان با توجه به شرایط موجود در این پرونده منطبق قوانین است.

 

علم آگاهی این دو سارق به شرایط کودک ٨ماهه و نیازهای او برای زنده‌ماندن، اتهام قتل عمد را اثبات می‌کند. این موضوع در ماده ٢٩١ تا ٢٩٥ قاتون مجازات اسلامی تصریح شده است. اینها را احمدی نیاز وکیل دادگستری به «شهروند» می‌گوید.

 

او معتقد است: «در پرونده بنیتا بحث قتل مطرح است، زیرا آنها بچه‌ را رها کردند و می‌دانستند که اگر این کودک این‌چنین در یک فضای بسته رها بشود، منتج به فوت و مرگ او خواهد شد.

 

متهمان این پرونده به این موضوع هم آگاهی داشتند که این کودک نیاز به شیر، آب و شرایط مساعد برای حیات دارد و مهیانبودن این شرایط برای این کودک در خودرو برای هر دو متهم این پرونده، واضح بوده است. بنابراین مسبب این عامل بودند و با کار خودشان قتل این کودک را رقم زدند.»

 

 

به گفته این کارشناس حقوقی، قتل عمد فقط استفاده از آلت قتاله مطرح نیست، بنابر متن صریح قانون هر رفتار و فعلی که با آگاهی باعث ایجاد یا قرارگیری فردی در شرایط پدیداری مرگ شود، قتل عمد محسوب شده و لذا همه این شرایط برای هر دو متهم این پرونده مطرح است.

 

 

احمدی‌نیاز با تأکید بر مشارکت دو متهم در قتل بنیتا دراین‌باره توضیح می‌دهد: «در این پرونده نه بحث معاونت مطرح است و نه می‌توان به مباشرت به قتل استناد کرد، چون هردو متهم این پرونده با اتفاق هم به جرم مبادرت کردند.

 

من در چند مصاحبه خواندم که یکی از متهمان مدعی شده که موضوع را به پلیس اطلاع داده و در اعترافاتش از اکراه، مخالفت با کودک‌ربایی و رفتار متهم دیگر این پرونده اشاره کرده است، اما هیچ‌کدام از اینها نمی‌تواند دلایل محکمه‌پسندی باشد، حتی اگر ادعای او درخصوص اطلاع‌دادن به پلیس در همان شب حادثه هم صحت داشته باشد، باز در اصل موضوع تفاوت چندانی نمی‌کند.

 

اگر کودک را به شهروند دیگری تحویل می‌دادند یا در یک مکان عمومی او را رها می‌کردند، امکان نجات کودک وجود داشت، ولی با وجود این‌که می‌دانستند با رهاکردن کودک در خودرو جان او به خطر می‌افتد یا در معرض خطر قرار می‌گیرد، باز هم او را در همان حال رها کردند. با توجه به این شرایط، در این پرونده بحث مشارکت در قتل عمد مطرح است.»

 

 

این وکیل دادگستری در پاسخ به این پرسش که چه حکمی در انتظار متهمان این پرونده است، می‌گوید: «چند موضوع در این پرونده حایز اهمیت است.

 

نخست سرقت. دوم ربایش کودک که ربایندگان از حضور کودک در خودرو اطلاع ‌داشتند و درنهایت رهاکردن خودرو که سبب قتل کودک شده است.

 

با این وجود، جنبه کودک‌ربایی و رهاکردن او بیشتر از سرقت در این پرونده اهمیت دارد. در حقیقت ربایش یک کودک و مرگ شکل مهمتری در این پرونده دارد. از طرف دیگر، این حرکت سارقان به تعبیری گستاخی به جامعه، قانون و شرافت انسانی است که جنبه عمومی جرم را در برمی‌گیرد.

 

با توجه به همه این موارد، باید منتظر صدور حکم قصاص برای هر دو متهم این پرونده بود.»

 

#بنیتا # مرگ بنیتا # قتل بنیتا # قاتل بنیتا # پدر بنیتا # #مادر بنیتا #اعدام قاتل بنیتا # حکم فاتل بنیتا # قتل عمد # قتل عمد بنیتا # جزئیات پرونده بنیتا # جزئیات پرونده قتل بنیتا # دفاعیات قاتل بنیتا # چرا قتل بنیتا عمد است

 

 

منبع: نازوب – www.nazweb.ir

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان