ramazan
ramazan

سیاه ترین فصل ممکن در انتظار بارسلونا

مجموعه : اخبار ورزشی
سیاه ترین فصل ممکن در انتظار بارسلونا

سیاه ترین فصل ممکن در انتظار بارسلونا

 

 

نازوب، چند هفته ای می شود که نیمار برزیلی دیگر ستاره بارسلونا نیست، این مهاجم اکنون با 198 میلیون پوند گران ترین بازیکن تاریخ و ستاره اول فوتبال فرانسه و باشگاه پاری سن ژرمن فرانسه است.

 

اما روزهای تیره و تار بارسلونا فقط به خاطر جدایی نیمار است؟ مگر پیش از این بازیکنانی مثل رونالدو، رونالدینیو و ریوالدو از بارسلونا جدا نشدند؟ مگر آنها بزرگ تر از نیمار نبودند؟ مشکل جای دیگری است.

 

بارسلونا بر خلاف گذشته حالا کاملا متکی به ستاره هاست، ستاره هایی که اگر بروند یک تیم از هم می پاشند. نیمار هرگز بزرگ تر از مسی و سوارز نبود. اما جدایی او به عنوان یک ستاره اوضاع را تا حدودی به هم ریخت.

 

باخت به رئال مادرید در هر دو مسابقه رفت و برگشت سوپرجام اسپانیا نخستین نشانه های منفی جدایی نیمار بود. اما بحران بزرگ بارسلونا فقط به خاطر جدایی نیمار نیست.

 

 

لاماسیا کجاست؟

لاماسیا به عنوان آکادمی بارسلونا و مرکزی برای پرورش بازیکنان جوان اکنون دیگر نقش کمرنگی دارد. این آکادمی که زمینه ساز تشکیل ترکیب اصلی تیم بارسلونا بود اکنون کارایی گذشته را ندارد.

 

حالا که خرید پائولینو مورد انتقاد هواداران قرار دارد اکنون همه سوال می کنند پس نقش لاماسیا چه می شود؟

 

سیاه ترین فصل ممکن در انتظار بارسلونا

 

چرا بر خلاف گذشته کمتر بازیکنی از این آکادمی راهی تیم اصلی بارسلونا می شود و چرا بارسا به جای گرفتن بازیکن از آکادمی خود بازیکن گران قیمتی مثل پائولینو را از تیم های دیگر میخرد؟

 

لاماسیا به دلیل برخی اقدامات غیر قانونی و تخلفات مالی به شدت زیر ذره بین قرار گرفت و همین باعث شد در زمینه پرورش بازیکن دچار ضعف های زیادی شود.

 

لاماسیا اکنون دوران رکود خود را سپری می کند. نه استعداد چشمگیری به چشم می خورد نه تلاشی برای شناسایی بزرگ ترین استعدادها انجام می شود.

 

 

مسی بی انگیزه و خسته

لیونل مسی بت بارسلونا است، او آنچنان در بارسلونا بزرگی دارد که نیمار برای فرار از سایه او نفرت و لقب خیانت را به جان می خرد و به یک لیگ سطح پایین تر مثل پاری سن ژرمن می رود.

 

لیونل مسی اما این روزها بی انگیزه و خسته است، چیزی که در دو مسابقه رفت و برگشت ال کلاسیکو به وضوح دیدیم. مسی وقتی خسته و بی انگیزه باشد بارسلونا از هم می پاشد.

 

حالا چنین وضعیتی پیش آمده و البته غیبت نیمار هم این شرایط را تشدید می کند. مسی واقعی چه زمانی برمیگردد؟

 

 

مصدومیت بد موقع

فکر کنید مسی دیگر آن مسی سابق نیست، نیمار هم دیگر در ترکیب تیم نباشد آن وقت سوارز هم مصدوم شود. از این بدتر هم می شود؟

 

پزشکی بارسلونا تایید کرد که سوارز از ناحیه زانو مصدوم شده است و TV3 نیز دقایقی پیش اعلام کرد که مهاجم اروگوئه ای 4 تا 5 هفته قادر به همراهی آبی اناری ها نخواهد بود.

 

 

مصدومیت سوارز و فقدان حضور او در ترکیب بارسا یعنی از دست رفتن نیمی از قدرت هجومی. سوارز فعلا نیست. به نظر می رسد اوضاع بارسلونا بدتر هم خواهد شد.

 

مثلث MSN کاملا به هم ریخته است. بارسلونا این مثلث طلایی را در اختیار نخواهد داشت. اوضاع وقتی خوب می شود که مسی مثل سابق شود و سوارز مصدومیت را پشت سر بگذارد تا خط آتشین حمله بارسلونا اینبار با دو نفر شکل بگیرد.

 

ولی آن چیزی که واضح به نظر می رسد این است که خط حمله بارسلونا تضعیف شده است.

 

 

والورده اخراج می شود؟

والورده از همین ابتدا نشان داد کارش بسیار سخت تر از آن چیزی است که فکرش را می کند. او به عنوان جانشین لوییس انریکه تا امروز شرایط بسیار سختی داشت است.

 

دو باخت مقابل رئال مادرید بدترین شروع برای این مربی به شمار می رود.

 

 

بسیاری پیش بینی می کنند والورده پیش از پایان فصل اخراج شود. او انتخاب نادرستی برای بارسلونا بود؟ زمان این موضوع را نشان می دهد.

 

 

دیگر ناآماده ها

بد نیست نگاهی به دیگر بازیکنان ناآماده بارسلونا بیندازیم که حداقل در مدت اخیر نشان دادند ناآماده هستند. جرارد پیکه مهم ترین است.

 

 

این مدافع در ال کلاسیکو دروازه خودی را باز کرد و دیگر مثل سابق باطراوت نشان نمی دهد. اینیستا نیز چنین شرایطی دارد با این توضیح اضافه که او هم مصدوم است.

 

تراشتگن نیز ثابت کرده با این روند نمی تواند دروازه بان مطمئنی برای بارسلونا باشد. همه چیز به هم ریخته است.

 

 

سیاه ترین فصل ممکن؟

روزهای سخت تری در انتظار بارسلونا است. لالیگا و لیگ قهرمانان در راه است. آنها باید به سرعت همه این اتفاقات را پشت سر بگذارند و نشان دهند بحران زده نیستند.

 

اما با اوصافی که گفته شد به نظر می رسد ممکن است بارسلونا یکی از بدترین فصول خود را پیش رو داشته باشد. فعلا همه چیز نگران کننده است. کاتالان حسابی به هم ریخته است…

 

 

منبع: نازوب – www.nazweb.ir

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان