عضویت در کانال تلگرام

عضویت در کانال تلگرام

خوراکی هایی که شما را بی خواب می کند

مجموعه : تغذیه مناسب
خوراکی هایی که شما را بی خواب می کند

خوراکی هایی که شما را بی خواب می کند

 

 

همه ما می دانیم عدم خواب منظم چه عوارضی بر سلامت جسم و روح ما دارد

ما در این بخش به معرفی خوراکی هایی که باعث کم شدن خواب یا بی خواب شدن شما می شود می پردازیم.

 

 

از آنجا که افراد مختلف به میزان متفاوتی از خواب در شبانه روز نیاز دارند ،

بیخوابی کیفیت خواب و احساس شما بعد از بیدار شدن معنی می شود و صرفا تعداد ساعات خواب را در بر نمی گیرد.

 

به گفته محققان، می توان با اجتناب از مصرف برخی نوشیدنی ها با بی خوابی مقابله کرد.

 

بنیاد ملی خواب آمریکا به منظور پرهیز از بیخوابی حذف برخی نوشیدنی ها را از رژیم غذایی توصیه می کند:

 

نوشیدنی هایی که بیخوابی می آورند

کافئین :

یک فنجان قهوه می تواند بلافاصله بعد از 15 دقیقه نوشیدن تاثیری محرک ایجاد کند.

و می تواند در حدود شش ساعت بعد بر الگوی خواب شما تاثیر گذارد.

از اینرو توقع نداشته باشید با نوشیدن قهوه ساعت 4 بعدازظهر، ساعت 9 شب خواب تان ببرد.

 

نوشابه گازدار:

کربنات سدیم می تواند موجب نفخ و فشار معده شده و در نهایت سوزش دل ایجاد شود.

این نوشیدنی ها موجب بیدار ماندن شما در طول شب مب شود.

 

 

منبع: نازوب – www.nazweb.ir

عضویت در کانال تلگرام

پربیننده ترین