ramazan
ramazan

بازی شیطانی و کشنده نهنگ آبی + جزئیات بازی

بازی شیطانی و کشنده نهنگ آبی + جزئیات بازی

بازی شیطانی و کشنده نهنگ آبی + جزئیات تکان دهنده

 

 

هشدار به تمامی جوانان ایران، به دام چالش بازی کشنده نهنگ آبی (Blue Whale) نیافتید.

 

 

چالش نهنگ آبی یک بازی جدید نیست و ظهور آن به سال 2013 برمی‌گردد، اما در این چهار سال هیچ‌وقت همچون چند هفته گذشته به موضوعی داغ تبدیل نشده بود.

 

افزایش تعداد قربانیان در چند کشور همچون هند سبب شد زنگ خطر امکان گسترش آن به سایر کشورها به صدا در بیاید. خوشبختانه در کشور ما، آگاهی کاربران سبب شد هیچ‌کس به دام بازی نهنگ آبی نیفتد.

 

بازی شیطانی و کشنده نهنگ آبی + جزئیات بازی

 

 

متاسفانه برخی کاربران تاثیر ترفندهای روانشناسانه را شوخی گرفته و خود را از انسان‌هایی که به دام این بازی افتاده‌اند متفاوت می‌دانند، به همین دلیل با وجود اطلاع از خطرات چالش نهنگ آبی باز هم درصدد هستند به نحوی به آن دسترسی پیدا کنند.

 

کنجکاوی بی‌جا و حس خود برتر بینی بدون دلیل، سر خیلی از انسان‌ها را در طول تاریخ به باد داده است و هیچ‌کدام یک از ما نیز استثنا نیستیم.

 

 

از طرفی دیگر تلاش برای دانلود بازی نهنگ آبی توسط کاربران، زمینه را برای سوء استفاده برخی افراد و مخصوص هکرها باز گذاشته است.

 

بازی شیطانی و کشنده نهنگ آبی + جزئیات بازی

 

برخی افراد با ایجاد فایل‌های مخرب و دارای ویروس با پسوندهای apk و یا ipa آن را به عنوان بسته نصبی چالش نهنگ آبی برای سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس به خورد کاربران داده‌اند.

 

می‌توان پیش‌بینی کرد چنین برنامه‌هایی، دسترسی‌های زیادی را طلب می‌کنند.

 

 

کاربری که کنجکاوی درباره چالش نهنگ آبی چشم و گوشش را بسته است، بدون توجه به این موارد هر بسته نصبی دارای نام “Blue Whale” را دانلود کرده و حین نصب

 

تمامی دسترسی‌های طلب شده را به آن می‌دهد، بدون توجه به اینکه در حال وارد کردن هکرها به گوشی هوشمند و یا تبلت خود است.

 

 

هدف ما از انتشار چند مطلب درباره بازی نهنگ آبی افزایش سطح آگاهی است؛ بیشتر ضربه‌هایی که انسان در طول تاریخ خورده به خاطر نداشتن دانش کافی است و این موضوع در عصر اطلاعات اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 

بازی شیطانی و کشنده نهنگ آبی + جزئیات بازی

 

همچنین از آنجایی که بیشتر قربانیان چالش نهنگ آبی نوجوانان هستند، یکی از کاربران هدف ما برای آگاه‌سازی والدین است تا با کسب اطلاعات بیشتر درباره آن

 

با مشاهده کوچکترین حرکت، افتادن فرزند خود در دام بازی نهنگ آبی را متوجه شوند.

 

 

حقایقی درباره چالش نهنگ آبی

 

حقیقت #اول# نام «نهنگ آبی» به خاطر رفتار شبیه به خودکشی این حیوان عظیم‌الجثه به آن اطلاق شده است.

 

یکی از اتفاقات بسیار اعجاب‌آور طبیعت که هنوز پرسش‌های بی‌جوابی درباره آن وجود دارند، پدیده به خشکی نشستن نهنگ‌های آبی است که نشان از خودکشی آن‌ها دارد.

 

 

حقیقت #دوم# بر اساس گزاش‌ها، شروع بازی در سال 2013 و از روسیه بوده است. عبارت “F57” که در برخی از بخش‌های بازی دیده می‌شود،

 

یکی از نام‌های گروهی با نام «گروه مرگ» در شبکه اجتماعی روسی زبان VKontakte است. اکنون این گروه در چندین کشور دیگر دنیا نیز پراکنده شده است.

 

 

حقیقت #سوم# چالش نهنگ آبی یک نرم افزار و اپلیکیشن قابل دانلود نیست. همانطور که از نام آن پیداست، با یک چالش رو به رو هستیم

 

که متاسفانه افراد دارای مشکلات روحی و روانی همچون مازوخیسم (خودآزاری) و یا افسردگی حاد را درگیر خود می‌کند.

 

 

در واقع همانند چالش سطل آب یخ که چند سال قبل شدیدا محبوب شد، این بازی نیز به شبکه‌های اجتماعی وارد شده و افراد مستعد را به چالش فرا می‌خواند.

 

به همین دلیل اغلب نوجوانان که دوست دارند خودشان را به دیگران و مخصوصا خودشان ثابت کنند، برای اثبات نترس بودن وارد آن می‌شوند.

 

 

حقیقت #چهارم# در چالش نهنگ آبی طی 50 روز، 50 وظیفه به کاربر محول می‌شوند. اگر کاربر بعد از اتمام هر مورد، از نتیجه کار عکس نگرفته و برای اصطلاحا مدیر بازی ارسال نکند، مجوز دسترسی به سایر مراحل را پیدا نمی‌کند.

 

 

حقیقت #پنجم# در آخرین مرحله چالش نهنگ آبی کاربر مجبور به خودکشی می‌شود. تمامی مراحل توسط یک مدیر دنبال شده و از برآورده شدن آن‌ها اطمینان حاصل می‌شود.

 

اعمال بازی شامل دیدن فیلم‌های ترسناک، گوشی دادن به موسیقی‌های وحشتناک و لطمه زدن به اعضا و جوارح خود همچون بریدن لب و حک کردن یک شکل بر روی بازو است.

 

 

حقیقت #ششم# فیلیپ بوکین (Philipp Budeikin) یک دانشجوی روان‌شناسی بود که از دانشگاه اخراج شد. وی ادعای ساخت بازی چالش نهنگ آبی را مطرح کرده است.

 

بازی شیطانی و کشنده نهنگ آبی + جزئیات بازی

 

 

طبق اخبار، نخستین خودکشی به خاطر چالش نهنگ آبی در سال 2015 اتفاق افتاد.

 

 

حقیقت #هفتم# این فرد گفته هدفش از ایجاد بازی چالش نهنگ آبی، تمیز کردن جامعه با مجبور کردن افراد بدون فایده برای آن به خودکشی بوده است.

 

 

حقیقت #هشتم# در سال 2016 و در روسیه، بازی نهنگ آبی شدیدا بین نوجوانان به محبوبیت رسید و سبب شد چندین خودکشی غیر مرتبط با آن نیز گزارش شود.

 

البته این محبوبیت زمانی زیاد شد که یک خبرنگار، با تهیه یک مطلب جنجالی، چندین خودکشی‌ غیر مرتبط را به چالش نهنگ آبی ارتباط داد.

 

 

بازی‌های کامپیوتری زیادی وجود دارند که سبب ترشح آدرنالین در بدن می‌شوند. اجرای برخی از آن‌ها با استفاده از هدست واقعیت مجازی حتی تبدیل به تجربه‌ای وصف‌نشدنی می‌شود.

 

البته، خوشبختانه چالش نهنگ آبی در ایران در دسترس نیست، اما توصیه ما برای بیرون آوردن شما از فکر دستیابی به آن است.

 

منبع: نازوب – www.nazweb.ir

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان