برترین دمنوش ها برای رفع نفخ

برترین دمنوش ها برای رفع نفخ

برترین دمنوش ها برای رفع نفخ

 

با معرفی بهترین دمنوش های خوش عطر نفخ معده را به راحتی درمان کنید.

 

نفخ چیست؟

نفخ یکی از دشواری های متعارف معده و روده ها هست, برای درمان آن می‌توان از دمنوش ها بهره گیری نمود که برترین تاثیرات را دارند. احساس میکنید که باد کرده‌اید؟

نفخ برای شمار زیادی از افراد مبتلا به آن, یک شرایط آزاردهنده هست که ممکن هست بر فعالیت هاي کاری و اجتماعی افراد هم تاثیر منفی بگذارد.

 

علت نفخ میتواند گاز معده, یبوست یا نگه داشتن آب باشد. اما از آنجا که برای هر دردی راه حلی وجود دارد, می‌توانید این دستورکار ها را برای شکست دادن نفخ به کار بگیرید.

 

 

آلبوم اي از نوشیدنی ها و دم نوش ها میباشند که میتوانند بعنوان عامل جلوگیری در کاهش نفخ به شما کمک می‌کنند.

 

 

سنا

سنا غنی از آنتراکینون ها هست, ترکیبی که ضد یبوست هست و میزان آب و الکترولیت ها را در روده افزایش میدهد و همینطور حرکات حلقوی آن را چندان میکند «انقباض عضله روده», فرایندی دوبخشی که خروج مدفوع را تسریع میکند و برعکس مسهل هاي متعارف باعث تقویت عضلات دیواری روده میشود.

 

سنا همین طور فرآوری صفرا را تحریک میکند, زهر زدایی را افزایش می‌دهد و در طول سه تا نه ساعت فعال هست. گیاه سنا با خواص چندان در درمان یبوست و هم‌چنین لاغری بومی آفریقا و هندوستان هست اما در جنوب ایران هم یافت می‌شود.

 

احتیاط: این را هم در نظر داشته باشید که هیچ ملین گیاهی نباید بیش از هفت روز متوالی بهره گیری شود.

 

 

رازیانه

دانه هاي این گیاه یک بادشکن قوی هست. به این معنا که این گیاه میتواند بادها را بیرون بکشد, برای خلاص شدن از نفخ و همین طور رها شدن از درد شکم و گرفتگی هاي مربوط به اکثر دشواری های گوارشی شدید مثل سندروم روده تحریک پذیر یک انتخاب بینظیر هست.

 

روغن سبک رازیانه خاصیت ضدالتهاب و ضداسپاسم قوی دارد و کارش آرام کردن دیواره هاي روده هست و می‌تواند بادهای گیرافتاده در روده را رها کند و گردهمایی ترکیبات گاز سمی را به نقطه اي که باعث شرمساری و همین طور نفخ شکم دردناک میشود کاهش دهد.

 

در طب سنتی ایران, از رازیانه به گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می‌شود. همین طور از آنجا که رازیانه گیاه بسیار گرمی هست اگر بخواهید از خاصیت مسهل بودن آن بهره مند شوید, آن را با ماده اي مصرف کنید که حرارت گیاه را کم کند مثل سکنجبین و عسل.

 

 

چای بعد از ناهار
دو قاشق چایخوری دانه رازیانه, یک قاشق چایخوری نعناع و یک قاشق بابونه را همراه دو قطع زنجبیل تازه خردشده را در قوری بریزید. دو فنجان آب جوش رویش بریزید و پنج دقیقه بگذارید بماند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید آن را با عسل شیرین کنید.

 

 

بابونه

بابونه؛ ارام بخش, ضدالتهاب و ضداسپاسم هست و برای دشواری های هضم به ویژه آن هایي که به علت استرس به وجود می‌آیند یا بدتر می‌شوند به شما کمک خواهدکرد.

 

این نوع دشواری های هضم حالت هایي از قبیل تهوع, مریضی حرکت, سوزش سردل, معده عصبی یا سندرم روده تحریک پذیر میباشند و بابونه برای رویارویی با آنها یکی از گزینه هاي فوق العاده هست.

 

بابونه برای رویارویی با انها یکی از گزینه هاي فوق العاده هست. بابونه با نعناع ترکیب بسیار خوبی هست و هر دو برای آرام کردن ماهیچه هاي دستگاه گوارش مفیدند, همین طور این دو؛ بادی راکه باعث نفخ معده شده, رها میکنند. یک فنجان از چای بابونه بعد از یک وعده خوراکی سنگین, پادزهری فوق العاده برای رودل هست.

 

 

گل سپاسی
برای افزایش فرآوری ترشحات گوارشی که تعدادی از دشواری های روده از سوزش سر دل گرفته تا تهوع, اسهال و یبوست را باعث می‌شود از گیاهان مقوی تلخی مثل گل سپاسی بهره گیری میشود.

برای هضم و نفخ آلرژی هاي احتمالی و عدم بردباری غذا خوب هست و باعث افزایش گنجایش بدن برای تجزیه غذا و همین طور جذب درست آن میشود.

 

به صورت ایده آل مصرف گیاهان تلخی مثل گل سپاسی گذشته از غذا باعث افزایش ساخت آب دهن, اسیدهای معده و صفرا می‌شود. نوشیدنی این گل 30 دقیقه گذشته از غذا پیشنهاد می‌شود.

 

 

خارمریم

خار مریم یک آنتی اکسیدان قوی هست که بدن را در مقابل تاثیرات زیان آور رادیکال هاي آزاد و پراکسیددار شدن لیپید محافظت میکند.

خارمریم هم‌چنین فرآوری گلوتاتیون بدن را- که یک ترکیب آنتی اکسیدان مورد نیاز برای زهر زدایی هست افزایش میدهد و فرآوری صفرا راکه به نوبه خود زهر ها را از کبد پاک میکند چندان می‌کند.

این گیاه هم‌چنین تشکیل آنزیم هضم را هم زمان با کاهش التهاب روده و تسکین مخاط غشای دستگاه گوارشی افزایش می‌دهد.

 

برترین مطالب مرتبط

 

دمنوش هایی برای لاغر شدن شکم

خواص 7 دمنوش گیاهی، طرز تهیه

دم نوش های مفید برای رفع بی خوابی

دمنوش های مفید برای درمان انواع بیماری ها


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان