ramazan
ramazan

میزان ادراری که در استخرها وجود دارد ؟!

مجموعه : دانستنی ها
میزان ادراری که در استخرها وجود دارد ؟!

میزان ادراری که در استخرها وجود دارد ؟!

 

بی شک همه شما استخر در فصول سال به ویژه فصل گرم سال در برنامه هفتگی خود می گنجانید. آیا تا به حال فکر کرده اید که در استخری که با ظاهری تمیز و آب شفاف و زلال قدم می گذارید چقدر می تواند ادرار افراد مختلف در آن وجود داشته باشد؟!

 

اندازه گیری میزان ادرار موجود در استخرها

به گزارش بخش دانستنی های وب سایت نازوب محققین دانشگاهی در کانادا به تازگی توانسته اند میزان ادرار در استخرهای عمومی را تخمین بزنند, نتایج به دست آمده از این تحقیق اصلا جالب نیست!

 

 

محققین میزان آسه سولفام پتاسیم (ACE) را به عنوان نشانه ادراری انتخاب کرده‌اند چرا که مصرف این شیرین کننده مصنوعی بسیار شایع بوده و تنها راه دفع آن ادرار است. در اینجا میزان ACE در استخرها و جکوزی های عمومی بررسی می‌شود.

 

محققین متوجه شدند که طی سه هفته در استخرهای کوچک با ظرفیت ۱۱۰۰۰۰ گالن آب نزدیک به ۷٫۹۲ گالن ادرار وجود دارد که این میزان در استخرهای بزرگتر با گنجایش ۲۲۰۰۰۰ به ۱۹٫۸ گالن ادرار می‌رسد.

 

میزان ادراری که در استخرها وجود دارد ؟!

 

محققین ۲۵ نمونه ی دیگر از ۳۱ جکوزی و استخر شنا را بررسی کردند ,میزان ACE یافت شده در این نمونه ها ۵۷۰ بار بیشتر از شیرهای آب است.

 

به گفته محققین بوی شدید کلر در استخرهای عمومی نشان دهنده ی میزان بالای ادرار در آن است اما جالب است بدانید علت قرمزی چشمان شما حین شنا کلر نیست.

 

 

خبرگزاری Today به نقل از Michele Hlavsa (رییس مرکز کنترل بیماری) گفت: زمانی که شما از قرمزی چشمانتان شکایت دارید باید بدانید که علت این قرمزی وجود ادرار در آب است.

 

نیتروژن موجود در آب استخر با کلر ترکیب شده و ماده ای به نام کلرامین می‌سازند که در واقع علت اصلی قرمزی چشمان‌تان است.

 

و در پایان سوال ما از شما این است که آیا با وجود تمام دانشی که درباره میزان ادرار موجود در استخرها و آلودگی آن‌ها به دست آوردید باز هم به شنا در این مکان‌ها تمایلی دارید؟

 

برترین مطالب مرتبط

 

عکس هایی از شنای مختلط دختر پسرها در تهران

تصویری از شلوغ ترین استخر مختلط در جهان

بیماری هایی که از استخر به کودکان منتقل می شود

جنجال شنا کردن در استخر خانه این زن تنها(عکس)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان