ramazan
ramazan

علائمی که نشان میدهد آمادگی ازدواج ندارید

مجموعه : عشق و ازدواج
علائمی که نشان میدهد آمادگی ازدواج ندارید

علائمی که نشان میدهد ازدواج شما زود است

 

با معرفی 10 ویژگی، خصلت، رفتار یا افکار که نشان میدهد شما هنوز آمادگی برای ازدواج ندارید. بخش بسیار کاربردی و مهم در زندگی که با مطالعه این بخش به خوبی می توانید تصمیم گیری کنید.

 

ازدواج یکی از بزرگ‌ترین تعهدات در زندگی است. ناز وب، طبیعی است که با تصور اینکه قرار است باقی عمرتان را با یک نفر دیگر سپری کنید، کمی مضطرب شوید و حتی بترسید، اما این احساسات در چه حدی نشاندهنده‌ی چیزی فراتر از اینها هستند؟

 

از ازدواج کردن وحشت دارید

اگر فکر اینکه بقیه زندگی‌تان، یا دست کم 10 تا 20 سال آینده را با تنها یا یک نفر دیگر شریک شوید، شما را پُر از احساس ترس و وحشت می‌کند پس هنوز آمادگی ازدواج کردن را ندارید.

 

 

از طرف مقابل‌ خوش‌تان می‌آید اما عاشقش نیستید

اگر قرار است با کسی ازدواج کنید تنها به این دلیل که فکر می‌کنید همسر خوبی برای‌ شما و مادر یا پدر خوبی برای فرزندتان خواهد بود، اما عاشقش نیستید و واقعا او را دوست ندارید، پس باید به طور جدی تجدید نظر کنید تا ببینید آیا واقعا آماده‌ی ازدواج، مخصوصا با این فرد هستید.

 

چیزهایی را از همدیگر پنهان می‌کنید

یکی از علامت‌هایی که نشان می‌دهد هنوز آمادگی ازدواج کردن را ندارید این است که رازهایی دارید که از طرف مقابل‌تان پنهان می‌کنید. این رازها می‌تواند شامل این باشد که با چه کسی بیشتر وقت می‌گذرانید، وضعیت مالی‌تان چطور است یا گهگاه مواد مصرف می‌کنید.

 

 

فکر می‌کنید طلاق، چیز بدی نیست

اگر با این نگرش در حال ازدواج کردن هستید که؛ اگر اوضاع خوب نبود، مسئله‌ای نیست، طلاق می‌گیریم، پس این علامت خوبی نیست، یعنی شما هنوز برای متعهد شدن و قبول مسئولیت آماده نیستید.

 

 

باورها و عقاید شما هیچ تناسبی با هم ندارند

اگر در باورها و عقایدتان، تفاوت‌های اساسی با هم دارید، زندگی مشترک‌تان با دردسرهایی روبرو خواهد شد که احتمالا به راحتی نخواهید توانست آنها را رفع و رجوع کنید. یک نمونه‌ی بارز می‌تواند تفاوت در شیوه‌ی تربیت و پرورش بچه‌ها باشد.

 

 

تنها برای مدت کوتاهی است که طرف مقابل‌تان را می‌شناسید

اگر مدت کوتاهی که با طرف مقابل‌تان آشنا شده‌اید، پس هنوز آماده نیستید که تصمیم جدی برای ازدواج بگیرید، و فرقی هم نمی‌کند چند سال دارید.

برای شناختی نسبتا دقیق از همدیگر و گرفتن تصمیم قطعی برای ازدواج، حداقل بیشتر از یک سال زمان لازم دارید.

 

 

به طور مکرر در مورد موضوعاتی خاص با هم مشاجره می‌کنید

اگر هنوز نتوانسته‌اید در مورد موضوعاتی که بین شما به بحث کشیده می‌شوند جوری به توافق برسید که هر دوی شما راضی باشید و احساس کنید طرف مقابل درک‌تان کرده و مسئله برطرف شده باشد ، پس به احتمال زیاد آماده‌ی ازدواج کردن نیستید.

اتفاقا فرصت خوبی است که بسنجید آیا می‌توانید بین خودتان یا با کمکی از بیرون، مشکلات خود را حل کنید یا نه، به هر حال مهارت حل مسئله، مهارتی بسیار مهم و ضروری در زندگی مشترک است.

 

 

به خاطر احساس گناه، ترس یا خشنود کردن یک نفر دیگر ازدواج می‌کنید

ممکن است به خاطر فرار از احساس گناه یا اینکه نمی‌خواهید احساسات یک نفر دیگر را جریحه دار کنید یا زیر قول‌تان بزنید تن به ازدواج بدهید.

گاهی زن یا مرد ازدواج می‌کنند چون به اشتباه فکر می‌کنند این، تنها فرصت دوست داشتن است یا عشق و علاقه‌ای که هم اکنون دارند، بهترین عشق‌شان است.

ازدواج کردن به منظور راضی و خوشنود کردن هر کس دیگری غیر از خودتان، کاری کاملا غیرعاقلانه و نادرست است.

 

 

شما در واقع عاشق کسی هستید که فکر می‌کنید طرف مقابل‌تان خواهد شد، نه آن کسی که الان هست

اگر امیدوارید که بعد از ازدواج چیزهایی در طرف مقابل‌تان تغییر کند، پس آماده‌ ازدواج با او نیستید. مثلا ممکن است فکر کنید بعد از ازدواج نظر نامزدتان در مورد بچه دار شدن تغییر کند و دیگر از بچه دار شدن فراری نباشد.

یا شاید هم فکر کنید بعد از ازدواج، دیگر مواد مصرف نخواهد کرد. واقعیت این است که آدم‌ها ندرتا تغییر می‌کنند و این خیالات که ازدواج کردن، فرد مورد علاقه‌تا را تغییر می‌دهد، معمولا علامت این است که آمادگی ازدواج کردن را ندارید.

 

 

تعهدات ازدواج و زندگی مشترک را قبول ندارید اما در این مورد به طرف مقابل‌تان چیزی نگفته‌اید

اگر خواهان زندگی مشترک بدون اصول و تعهدات هستید، پس چرا می‌خواهید ازدواج کنید؟ اگر واقعا به روابط آزاد و بدون قید و شرط عقیده دارید بهتر است زندگی مجردی را انتخاب کنید.

قبل از هر گونه اقدامی حتما در این مورد با طرف مقابل‌تان مفصلا صحبت کرده و همه‌ی عقایدتان را رو کنید.

 

برترین مطالب مرتبط

 

راه کارهای فوق العاده برای افزایش خواستگاران!

دختر یا زنی که آمادگی ازدواج دارد

رکورد بالاترین ازدواج در تاریخ مشهد

ازدواج باعث چاقی خانم ها می شود یا آقایان


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان