ramazan
ramazan

راه های از بین بردن منافذ باز پوست در خانه

راه های از بین بردن منافذ باز پوست در خانه

راه های از بین بردن منافذ باز پوست در خانه

 

مهم ترین دغدغه های زیبایی عدم داشتن یک پوست صاف و شفاف است بسیاری از افراد پوستشان با وجود صاف بودن و کک و مک نداشتن منافذ بسیار باز پوست زیبایی آنها را زیر سوال می برد ناز وب در این بخش ساده و مهمترین راه های از بین بردن منافذ پوست صورت را برای شما عزیزان گردآوری کرده است با ما زیبا و زیباتر شوید.

 

اطمینان از پاکیزگی پوست

تمیز نگه داشتن پوست در طول روز باعث کاهش سایز منافذ پوست تان می شود. به همین دلیل باید در روز دو بار صورت تان را بشویید. همچنین باید از لوازم آرایشی که دارای ترکیبات مضری مانند چربی های معدنی هستند، اجتناب کنید.

 

حتی محصولات آرایشی که دارای برچسب non-comedigenic و مرطوب کننده هستند نیز مضر می باشند. بنابراین هر شب قبل از خواب آرایش تان را بطور کامل و با استفاده از محصولات پاک کننده ی مناسب پاک کنید.

با این کار به منافذ پوست تان اجازه ی بزرگ شدن و باز شدن را نمی دهید.

 

راه های از بین بردن منافذ باز پوست در خانه

لایه برداری پوست

حد اقل دو الی سه بار در هفته پوست خود را لایه برداری کنید. فراموش نکنید که پیش از لایه برداری ابتدا یک پارچه ی خیس و گرم را به مدت دو دقیقه روی پوست تان نگه دارید ، این کار باعث می شود تا منافذ پوستتان باز شوند.

سپس با ملایمت پوستتان را لایه برداری کنید؛ سعی کنید بیشتر بر روی قسمت هایی از پوست تمرکز کنید که دارای جوش و آکنه می باشند. پس از اتمام کار صورت تان را با آب ولرم بشویید.

 

همیشه پوستتان را مرطوب نگه دارید

مرطوب کردن پوست یکی از مهم ترین کارهایی است که باعث از بین بردن منافذ پوست می شود. اگر پوست خشک باشد، هورمون های چربی بطور مفرط ترشح می شوند و باعث می شوند منافذ پوست تان بزرگ تر به نظر برسند.

هر روز پس از شستن صورت تان، از مرطوب کننده ای متناسب با پوست تان استفاده کنید.

 

از ماسک های مخصوص صورت استفاده کنید

استفاده از ماسک های مخصوص صورت را باید بطور مرتب در برنامه ی هفتگی تان قرار دهید؛ زیرا این ماسک ها باعث تمیز شدن عمقی منافذ پوست تان می شوند. پیش از استفاده از ماسک، ابتدا باید یک پارچه ی خیس و گرم را روی پوستتان بگذارید؛ زیرا این کار به باز شدن منافذ پوست تان کمک می کند.

 

از ویتامین A موضعی استفاده کنید.

حتما در مورد فواید ویتامین A برای سلامتی پوست چیزی هایی شنیده اید. کرم ها و دیگر محصولات ویتامین A، باعث افزایش تولید کلاژن و کاهش سایز منافذ پوست می شوند. ویتامین A همچنین باعث درخشش و لطافت پوست می شود که خود به خود در کوچک دیده شدن منافذ پوست موثر می باشد.

 

 

از دیگر مزایای ویتامین A می توان به رفع جوش های سر سیاه اشاره کرد؛ این جوش ها باعث می شوند منافذ پوست بزرگ تر به نظر برسند. محصولات موضعی ویتامین A، باعث می شوند حتی از فاصله ی نزدیک نیز پوست تان تمیز و پاکیزه تر به نظر برسد.

 

 

از بین بردن منافذ پوست
روش های خانگی برای از بین بردن منافذ پوست

چگونه می توان منافذ پوست را کوچک تر کرد؟ در این قسمت چندین روش خانگی را برای کوچک کردن سایز منافذ پوست پیشنهاد می دهیم:

 

یخ

اگر می خواهید پوستی درخشان و سالم داشته باشید، چند تکه یخ را در کیسه ای گذاشته و هر دو ثانیه روی پوست خود بمالید.

این کار را به مدت دو بار در روز تکرار کنید؛ این روش باعث جمع شدن و از بین بردن منافذ پوست می شود. اگر نمی خواهید از یخ استفاده کنید، می توانید صورت خود را با آب خنک بشویید.

 

ماسک ماست

برای از بین بردن منافذ پوست تان می توانید ماسک ماست تهیه کرده و روی صورت تان بگذارید. ابتدا ماست را خوب بهم بزنید و روی صورت تان بگذارید.

اجازه دهید ماسک دو دقیقه روی پوست تان بماند و سپس با آب سرد بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

 

سرکه ی سیب

سرکه ی سیب به دلیل فوایدی که دارد، بسیار شناخته شده می باشد. یکی از کارهایی که می توانید با سرکه ی سیب انجام دهید، این است که آن را مانند ماسک روی پوست تان بگذارید.

ابتدا سرکه ی سیب را با آب مخلوط کرده و با یک تکه پنبه روی پوست تان بمالید. دو دقیقه بگذارید بماند و سپس صورت تان را با آب سرد بشویید.

 

آب خیار

خیار دارای خواصی می باشد که منافذ پوست را کوچک کرده و از بین می برد و باعث شفاف به نظر رسیدن پوست تان می شود. در ابتدا باید آب خیار را گرفته و با یک تکه پنبه روی صورت تان بمالید. دو دقیقه بگذارید بماند و سپس صورت تان را با آب سرد بشویید.

 

سفیده تخم مرغ و آب لیمو

برای استفاه از این ماسک ابتدا باید آب نصف یک لیمو را گرفته و با دو سفیده ی تخم مرغ مخلوط کنید. آن را روی پوست تان بمالید و بگذارید دو دقیقه بماند و سپس صورت تان را با آب سرد بشویید.

از این ماسک می توانید دو بار در هفته استفاده کنید. سفیده ی تخم مرغ از شل شدن پوست جلوگیری کرده و چربی های اضافی را از سطح پوست پاک می کند.

آب لیمو هم یک آنتی باکتریال قوی می باشد و ترکیب این دو برای پوست بسیار مفید هستند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان