ramazan
ramazan

سمی ترین مواد روی زمین مقاله و تحقیق + تصاویر

مجموعه : مقاله و تحقیق
سمی ترین مواد روی زمین مقاله و تحقیق + تصاویر

سمی ترین مواد روی زمین مقاله و تحقیق + تصاویر

 

معرفی و شناخت سمی ترین مواد روی زمین مقاله و تحقیق جامع و کامل برای دانش آموختگان

 

موادی که در صورت استفاده، استنشاق، خورده شدن یا لمس شدن در مقادیر بسیار کم نیز درکمترین زمان ممکن باعث مرگ یا بیماری های سخت می شوند را مواد سمی می نامند.

برای مشخص کردن میزان سمی بودن مواد از یک معیار دقیق به نامLD50 استفاده می شود. در واقع LD50 مقداری از ماده ای است که نیمی از یک گروه آزمایشی مشخص از حیوانات که معمولاً موش ها هستند را خواهد کشت.

 

 

در واقع میزان سمی بودن یک ماده تنها به مقدار سمی که در آن وجود دارد بستگی نداشته و به میزان جذب پذیری و کیفیت متابولیسم آن در ارگان های بدن نیز وابسته خواهد بود.

همچنین تاثیر یک ماده بر روی ارگان های اصلی و حیاتی نیز در رده بندی آن ها موثر است. بر همین اساس در ادامه ی این مطلب سمی ترین موادی که در این کره خاکی وجود دارند را رده بندی کرده ایم.

 

 

۱۰- مونوکسید کربن
مونوکسید کربن از احتراق ناقص منابع انرژی طبیعی مانند گاز، زغال سنگ و چوب بوجود می آید. در واقع در خانه های قدیمی که از اجاق گازهای قدیمی استفاده می شد استفاده از سوخت هایی مانند:

زغال سنگ و چوب باعث می شود که در اثر احتراق ناقص مقدار کمی مونوکسید کربن تولید شود که در طول زمان آسیب خود را وارد خواهد کرد.

اتم های مونوکسید کربن به هموگلوبین خون که مسئول رساندن اکسیژن به بافت های بدن است می چسبد. از این رو مونوکسید کربن مانع از رسیدن اکسیژن به سلول ها از طریق جریان خون خواهد شد.

 

سمی ترین مواد روی زمین مقاله و تحقیق + تصاویر

 

۹- جیوه
خطر مرگبار بودن جیوه کمی پیچیده بوده و به نوعی از این ماده که مورد استفاده قرار گیرد وابسته است. ترکیبات نقره طبیعی و غیرارگانیک تاثیرات متفاوتی دارند و به همین دلیل جیوه خالص کمترین میزان سمی بودن را دارد.

در واقع بخار جیوه در صورت استنشاق می تواند برای سلامتی خطرناک باشد. این ماده به اعصاب و ریه ها حمله می کند و ترکیب عصب ها را به طرز خطرناکی به هم می ریزد.

 

سمی ترین مواد روی زمین مقاله و تحقیق + تصاویر

۸- باتراکوتوکسین
باتراکوتوکسین نوعی سم است که در ترشحات بدن یک وزغ سمی وجود دارد.

در واقع این وزغ ها خود سم نمی سازند بلکه با خوردن حشرات خزنده دارای سم می توانند در بدن خود ترکیبی از این سموم را تولید کنند که می تواند به سرعت قربانی را بکشد.

این سم کانال های مربوط به سلول های عصبی را برای همیشه باز کرده و خاصیت الکتریکی آن ها را از بین می برد. عضلات قلب بیش از هر قسمت دیگری به این سم حساس هستند که در نهایت به سکته قلبی منتهی خواهد شد.

 

 

سمی ترین مواد روی زمین مقاله و تحقیق + تصاویر

۷- سیانید
در واقع سیانید یکی از سموم کشنده ای است که به سرعت قربانی را از پای درآورده و برای جهانیان شناخته شده است.

این ماده سمی از طریق پیوند سه گانه کربن و نیتروژن تشکیل می شود و در صورت خورده شدن و یا استنشاق باعث مرگ در دقایقی کوتاه گردد.

از این ماده سمی به صورت گاز در اتاق های گاز استفاده می شده است. گاز سیانید هیدروژن و سیانید پتاسیم بسیار سمی بوده و مانع از استفاده سلول های بدن از اکسیژن شده و بدین ترتیب قلب و مغز به دلیل نرسیدن اکسیژن از کار خواهند افتاد.

 

 

سمی ترین مواد روی زمین مقاله و تحقیق + تصاویر

۶- گاز سارین
گاز سارین گازی بی رنگ و بدون مزه است که نمی توان به راحتی حضور آن را متوجه شد. این گاز سمی باعث می شود که آنزیم های بدن نتوانند انتقال دهنده عصبی موسوم به استیل کولین را جداسازی نمایند.

این موضوع باعث می شود که ماهیچه ها به سرعت منقبض شوند و پس از مدتی احساس سنگینی سینه و آبریزش بینی و مشکل در تنفس، شخص دچار خفگی خواهد شد. از این گاز به طور گسترده در برخی جنگ ها و حملات تروریستی استفاده شده است.

 

سمی ترین مواد روی زمین مقاله و تحقیق + تصاویر

 

۵- عامل سیاه زخم
بدترین حالتی که این ماده کشنده وارد بدن می شود از طریق استنشاق است.در صورت ورود عامل این ماده به بدن شخص خیلی زود به آنفلوانزا مبتلا شده و احساس سرمای شدید خواهد کرد.

عامل این بیماری تا روزها در بدن باقی خواهد ماند و در نهایت سیستم تنفسی را از کار خواهد انداخت. در واقع این عامل بیماری زا امکان تنفس را از فرد گرفته و خیلی زود باعث مرگ وی خواهد شد.

در واقع تنها یک هفته پس از استنشاق این ماده سمی مرگ به سراغ فرد خواهد آمد.

 

 

سمی ترین مواد روی زمین مقاله و تحقیق + تصاویر

۴- آماتوکسین
قارج ها معمولاً به عنوان منابع غذایی در نظر گرفته می شوند و بسیار نیز سالم و مغذی هستند. اما باید بدانید که تمامی قارچ ها را نمی توان قارچ هایی سالم و خوراکی دانست.

برخی از انواع قارچ ها حاوی ماده ای سمی به نام آماتوکسین هستند که به صورت مستقیم کبد و کلیه ها را تحت تاثیر قرار داده و خیلی زود فرد را به کما فرو می برد. بعد از چند روز در کما، قربانی در نهایت جانش را از دست خواهد داد.

 

سمی ترین مواد روی زمین مقاله و تحقیق + تصاویر

 

۳- ریسین
ریسین ماده ای سمی است که در دانه گیاه کرچک یافت شده و یکی از مرگبارترین مواد در سراسر جهان شناخته می شود به طوری که تنها مقدار کمی از آن نیز مرگ را در پی خواهد داشت.

ریسین سنتز پروتئین را در بدن متوقف کرده که نقش مهمی در زنده ماندن انسان دارد. بدین ترتیب فرد در شوک فرو می رود. ساخت این ماده بسیار آسان بوده و در بسیاری از کشورها برای کشتن مخالفان استفاده شده است.

 

سمی ترین مواد روی زمین مقاله و تحقیق + تصاویر

۲- وی ایکس
وی ایکس (VX) یکی از گازهای اعصاب بسیار خطرناک تاکنون کشف شده است که در ابتدا برای از بین بردن حشرات موذی مورد استفاده قرار گرفت.

وقتی که اثرات مرگبار این ماده روی بدن انسان مشخص شد استفاده از آن نیز ممنوع گردید. تنها یک قطره از این ماده روی پوست انسان می تواند باعث مرگ شود

به همین دلیل استفاده از آن به عنوان یک حشره کش نیز ممنوع شد اما از آن نیز در مواردی در جنگ ها استفاده شده است.

 

سمی ترین مواد روی زمین مقاله و تحقیق + تصاویر

 

۱-بوتولینوم
بوتولینوم مرگبارترین و سمی ترین ماده روی کره زمین است. این ماده در صورت تماس با بدن انسان خیلی سریع وارد سلول های عصبی شده و سیستم عصبی بدن را تخریب می کند.

بدین ترتیب قربانی خیلی زود و با زجری غیرقابل تصور جان خواهد داد. تنها یک قاشق از این ماده برای کشتن هزاران نفر کافی است.

بر اساس محاسبات صورت گرفته تنها یک گرم بوتولینوم برای کشتن ۱۴.۰۰۰ نفر یا ۲۰۰.۰۰۰ موش کافی است.

 

سمی ترین مواد روی زمین مقاله و تحقیق + تصاویر

 

برترین مطالب مرتبط

 

شناخت گل های زیبا اما سمی

نشانه های کبد سمی و سرطان زا

کشنده ترین حیوانات زمین را بشناسید + عکس

گورستان وحشتناک و سمی لوازم الکتریکی (عکس)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان