ramazan
ramazan

سریال های جنجالی و دردسرساز تاریخ تلوزیون + تصاویر

سریال های جنجالی و دردسرساز تاریخ تلوزیون + تصاویر

سریال های جنجالی و دردسرساز تاریخ تلوزیون + تصاویر

 

گروه وب ناز در این بخش جنجالی ترین سریال های دردسر ساز تاریخ تلوزیون را گردآوری کرده است با ما همراه باشید. 

این روزها سریال های تلویزیونی متعدد حتی بسیار بیشتر از فیلم های سینمایی طرفدار دارند به همین دلیل این برهه زمانی را بدون شک باید عصر طلایی تلویزیون نامید.

 

در این میان سریال های تلویزیونی به دلیل نداشتن محدودیت زمانی و داستان های دنباله دار خود می توانند ماجراهایی را با جزییات و زیبایی بیشتری در مدت زمان قابل توجهی به تصویر بکشند و با پایان دادن به هر اپیزود یا فصل در نقطه ای حساس، تماشاگر را برای تماشای اپیزود بعدی تا هفته آینده معلق نگه دارند.

 

 

امروزه سریال های متفاوت و متعددی ساخته می شود که اگر چه بسیاری داستان هایی تکراری و کلیشه ای دارند اما گاهاً دیده می شود که یک سریال به دلیلی مانند پرداختن به یک موضوع حساس یا بالا بودن سطح خشونت یا هر دلیل دیگری جنجال آفرین می شود.

اگر چه برخی از این سریال ها در همان ابتدا از ادامه پخش منصرف می شوند اما برخی دیگر حتی برای چند فصل متوالی ادامه پیدا می کنند. در ادامه می خواهیم شما را با ۹ سریال تلویزیونی بحث برانگیز و جنجالی تمام دوران آشنا کنیم.

 

 

۹- باک وایلد

 

سریال های جنجالی و دردسرساز تاریخ تلوزیون + تصاویر

سریال ریالیتی شو «باک وایلد» (Buckwild ) داستان گروهی نوجوان اهل ویرجینیای غربی را روایت می کرد که علاقه زیادی به مهمانی Party های شلوغ داشتند.

این سریال حتی قبل از آن که پخش شود نیز جنجال آفرین شد. بر اساس گزارش ها، جو مانچین، سناتور آن دوران ویرجینیای غربی در نامه ای به مسئولان شبکه ام تی وی (MTV ) از آنان خواسته بود که این سریال را پخش نکنند با این ادعا که این سریال با کلیشه هایی نامناسب در مورد مردم این ایالت شوخی می کند که دردسرساز خواهد شد.

 

اما مسئولان این شبکه بر پخش سریال خود اصرار داشته و آن را پخش کردند. مدتی پس از پخش این سریال ناگهان خبر رسید که دو تن از بازیگران این سریال به نام های سالوا امین و مایکل برفورد به ترتیب به دلیل حمل مواد مخدر Drugs و رانندگی در حین مستی بازداشت شده اند.

 

پس از پخش فصل اول این سریال و در حالی که فصل دوم در حال فیلم برداری بود یکی دیگر از بازیگران به نام شین گاندی به دلیل مسمومیت ناشی از استنشاق مونوکسید کربن در حالی که خودرو او در داخل باتلاق غوطه ور شده بود درگذشت.

بدین ترتیب مسئولان شبکه ادامه این سریال را به طور ناگهانی کنسل کردند.

 

 

۸- ۱۳ دلیل برای اینکه

 

سریال های جنجالی و دردسرساز تاریخ تلوزیون + تصاویر

وقتی که سرویس نت فلیکس سریال واقعاً جذاب اما جنجالی «۱۳ دلیل برای اینکه» (۱۳ Reasons Why) را منتشر کرد با اعتراضات و انتقادات بی سابقه ای روبرو شد.

این سریال داستان یک نوجوان دبیرستانی را روایت می کند که به دلایلی نامعلوم دست به خودکشی می زند و سپس در نوارهای کاستی که از خود به جای می گذارد دلیل خودکشی و مقصران واقعه را بازگو می کند.

 

کارشناسان سلامت روانی، والدین و معلمان نگرانی خود را از این که ممکن است تماشای این فیلم نوجوانانی که شرایط مشابهی مانند شخصیت اصلی داستان سریال دارند را تشویق به خودکشی نماید اعلام کردند.

بر اساس ادعاها بعد از پخش این سریال جستجوها در مورد خودکشی و روش های آن در اینترنت افزایش چشمگیری یافت و دو دانش آموز اهل کالیفرنیا نیز پس از تماشای این سریال دست به خودکشی زدند.

 

 

علی رغم تمامی مخالفت ها و انتقادات، اما ساخت فصل دوم این سریال نیز در برنامه قرار گرفته و سرویس نت فلیکس در بیانیه ای اعلام کرده که تمامی تهمیدات لازم برای کاهش تاثیر این سریال بر روی افراد مورد آزار و اذیت قرار گرفته در مدارس را اندیشیده است و ادعا کرد

که این سریال باعث شده روابط بین والدین، معلمان و روانشناسان از یک طرف و نوجوانان از طرف دیگر بیشتر شده و نوجوانان راحتتر مشکلات خود در مدارس را با این افراد در میان بگذارند.

 

 

۷- مرد خانواده

 

سریال های جنجالی و دردسرساز تاریخ تلوزیون + تصاویر

از زمان پخش اولین اپیزود، سریال «مرد خانواده» (Family Guy ) به خاطر بی نزاکتی بازیگران و دیالوگ ها و محتوای خشن فیلم با انتقاد شدید روبرو شد.

بدین ترتیب والدین کودکان حاضر در انجمن تلویزیون دست به کار شده و مخالفت خود با پخش این سریال را اعلام کردند.

 

همچنین کمپینی برای جمع آوری امضا در جهت وادار کردن شبکه فاکس به کنسل کردن این سریال انجام گرفت اما به نتیجه مورد نطر خود دست نیافتند.

اما بعد از شکایات والدین، این سریال اسپانسرهای تبلیغاتی خود را که متوجه نامناسب بودن محتوای این سریال شده بودند از دست دادند.

 

 

۶- بیویس و بات هد

 

سریال های جنجالی و دردسرساز تاریخ تلوزیون + تصاویر

سریال انیمیشن «بیویس و بات هد» داستان دو نوجوان نادان، بی منطق و عاشق موسیقی متال را روایت می کرد که هیچ حس همدردی و اخلاق مداری در آن ها دیده نشده و تمام وقت خود را به صحبت کردن در مورد موزیک ویدیوها و سوزاندن و تخریب اشیا می گذراندند.

وقتی که یک پسربچه ۵ ساله در شهر مورین ایالت اوهایو آتشی روشن کرد که باعث سوختن و ویران شدن خانه متحرک خانواده اش و مرگ خواهر دو ساله اش شد، مادرش این سریال را مسبب تشویق کودکان به یک بازی مفرح دانست. این تنها مورد آتش سوزی نبود که به این انیمیشن سریال نسبت داده می شد.

 

 

گزارش دیگری ادعا می کرد که سه دختر در غرب اوهایو با تقلید از این سریال آتشی را روشن کرده بودند که حادثه Incident ساز شد.

همچنین این سریال به دلیل بدرفتاری با حیوانات و مرگ یک گربه در آتش بازی های سال ۱۹۹۳ مورد انتقاد قرار گرفته که باعث شد یک کمپین جمع آوری امضا برای لغو پخش این سریال شکل بگیرد.

 

 

۵- سلام عزیزم، من خونه ام!

 

سریال های جنجالی و دردسرساز تاریخ تلوزیون + تصاویر

سریال بریتانیایی «سلام عزیزم، من خونه ام!» (Heil Honey I’m Home! ) سریالی بود که تنها یک اپیزود از آن در سال ۱۹۹۰ پخش شد.

تم اصلی فیلم مبتنی بر دوران حکومت و عقاید نازی ها بوده و در واقع از شخصیت های هیتلر و اوا براون به صورت نمادین استفاده کرده بود.

در سریال این دو در همسایگی یک زوج یهودی به نام های آرنی و رزا گلدشتاین زندگی می کردند. طبیعتاً این سریال جنجالی بی مزه ترین کمدی موقعیت جهان شناخته شده و تنها پس از پخش اپیزود آزمایشی و علی رغم این که ۱۱ اپیزود کامل آن فیلم برداری شده و آماده پخش بود، شبکه سازنده از پخش آن منصرف شد.

 

 

۴- ساوث پارک

 

سریال های جنجالی و دردسرساز تاریخ تلوزیون + تصاویر

سریال «ساوث پارک» (South Park) در تمامی ۲۰ و چند فصل خود با جنجال های فراوانی مرتبط بود. زیرا مسایل سیاسی را به نادرستی به تصویر کشیده و شخصیت ها و گروه های حساس را بدون هیچ گونه خویشتنداری به تمسخر می گرفت.

این سریال حتی گاهی شخصیت های مورد احترام مردم را با تمسخر به تصویر می کشید. حتی در یکی از اپیزودها و تنها دو ماه پس از مرگ استیو اروین به دلیل گیر کردن یک ماهی در گلویش، این صحنه را به شیوه ای تمسخر آمیز به تصویر کشید.

 

همچنین مضمون بی ادبانه و رکیک فیلم انتقادات بسیاری را برانگیخت اما تاکنون ۲۱ فصل از این سریال جنجالی ساخته و پخش شده است.

 

 

۳- متاهل… دارای فرزند

 

سریال های جنجالی و دردسرساز تاریخ تلوزیون + تصاویر

در سال ۱۹۸۹، یک زن اهل میشیگان به نام تری راکولتا در نامه ای از تبلیغ کنندگان خواست سریال «متاهل… دارای فرزند» (Married…with Children,) را بایکوت کنند و بدین شکل کمپینی بزرگ برای کنسل کردن پخش این سریال به راه افتاد.

در ادامه راکولتا تلاش های خود را وسعت بخشیده و در نتیجه بسیاری از شرکت های تبلیغاتی با این سریال قطع همکاری کردند. به گفته والدین این سریال دارای مفاهیم اخلاقی بسیار نامناسب و ضد ارزشی بود و تاثیر بدی بر روی کودکان و نوجوانان می گذاشت.

 

 

۲- برنامه جری اسپرینگر

 

سریال های جنجالی و دردسرساز تاریخ تلوزیون + تصاویر

 

تاکنون ۲۶ فصل جنجالی از شوی سریالی «برنامه جری اسپرینگر» (The Jerry Springer Show) پخش شده است و شهرت این برنامه باعث شده که ساخت و پخش آن همچنان ادامه داشته باشد.

در طول دهه ۹۰ این برنامه الهام بخش تاک شوهای دیگری مانند جنی جونز، مائوری پوویچ، بیل کانینگام و ریکی لیک شد که از روش های این برنامه برای بالا بردن تماشاگران خود استفاده می کردند.

اما در حالی که این برنامه ها پس از مدتی به پایان رسیدند اما برنامه جری اسپرینگر همچنان به موفقیت خود ادامه می دهد.

 

 

این برنامه به خاطر درگیری های سر صحنه، پرت کردن صندلی ها، موضوعات جنجالی و مهمانان عجیب و غریب خود خبرساز شده بود.

در طی این سال ها، برخی از مهمانان، تهیه کنندگان این برنامه را به برنامه ریزی برای شروع درگیری و جنجال در بین مهمانان به منظور بالا بردن تعداد بینندگان خود متهم کرده اند اما مردم همچنان به تماشای آن ادامه می دهند.

 

 

۱- چه کسی می خواهد با یک میلیونر ازدواج کند؟

 

سریال های جنجالی و دردسرساز تاریخ تلوزیون + تصاویر

برنامه ریالیتی شو شبکه فاکس با نام «چه کسی می خواهد با یک میلیونر ازدواج کند؟» (Who Wants to Marry a Millionaire?) بینندگان زیادی را به خود جلب کرد اما همواره به دلیل سوء استفاده از مهمانان خود مورد انتقاد قرار گرفته است.

حتی برخی بر این باورند که مهمان ظاهراً میلیونر این برنامه میلیونر نبوده است. میلیونر اصلی این برنامه ریک راکول نام داشت که بعدها مشخص شد اسم خانوادگی واقعی او بالکی است و همسر سابقش به دلیل خشونت خانوادگی و همچنین کتک زدن، تعقیب و تهدید او به دادگاه شکایت کرده و بر علیه او حکم صادر شده است.

 

 

بعد از این که برنده این مسابقه و راکول با هم به ماه عسل رفتند بین آن ها درگیری پیش آمده و داروا کونگر، برنده مسابقه درخواست طلاق داد. به دلیل این جنجال ها شبکه فاکس ادامه چنین برنامه هایی را از طرح های خود حذف کرده و از ادامه یافتن این برنامه جلوگیری کرد.

 

برترین مطالب مرتبط

 

دختر فیلم های جنسی با اقدام عجیب و شوکه کننده ! تصاویر

جنجال نمایش علنی تن فروشی دختری در سریال شبکه 1

ماجرای جنجالی خودکشی با سریال 5 کیلومتر تا بهشت ادامه دارد

بهترین سریال های روز جهان معرفی شد

قاتلان سریالی همجنسگرایان (عکس ۱۸+)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان