ramazan
ramazan

بدترین زمان ها برای وزن کردن بدن

بدترین زمان ها برای وزن کردن بدن

بدترین زمان ها برای وزن کردن بدن

 

اندازه گیری وزن بدن در هر زمان یک عددی را به شما نشان می دهد و همین تفاوت وزن می تواند به راحتی رژیم و تناسب اندام شما را به هم بزند. پس:

توصیه می شود در ۷ زمان، برای پی بردن به وزن دقیق تان روی ترازو نروید!

 

انجام ورزش های شدید: وزن کردن بعد از انجام یک جلسه ورزش شدید همراه با تعریق، وزن ما را کمتر از حد معمول نشان می دهد زیرا مایعات زیادی را از دست داده ایم. وزن واقعی در این هنگام نیم تا یک کیلوگرم بیشتر از وزنی است که ترازو نشان می دهد.

 

 

مصرف بیش از حد کربوهیدرات یا نمک: مصرف غذاهای شور، باعث احتباس آب در بدن می شود و وزن را به طور موقت افزایش می دهد. کربوهیدرات ها نیز همین خاصیت را دارند.

مقادیر اضافی آنها به شکل گلیکوژن در کبد ذخیره می شود. کلیکوژن آب را جذب می کند. بنابراین بعد از مصرف این دو گروه غذایی، خود را وزن نکنید.

 

 

ابتلا به یبوست: عدم اجابت مزاج بین دو تا سه روز، در حدود نیم تا دو کیلوگرم وزن کاذب به شما اضافه می کند. با اجابت مزاج وزن شما به حالت طبیعی بر می گردد.

 

روزهای خاصی از هفته: در مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه کورنل انجام شد، مشخص گردید وزن افراد در روزهای خاصی از هفته و بخصوص در روزهای آخر هفته دچار نوسانات زیادی می شود و ترازوها افزایش وزن را نشان می دهند.

به عنوان مثال وزن شرکت کنندگان در این مطالعه، در روز دوشنبه بسیار بیشتر از روز جمعه بوده است.

محققان توصیه می کنند که یک روز مشخص را برای وزن کردن خود با ترازو انتخاب کنید و از وزن کردن خود در روزهای مختلف هفته بپرهیزید.

 

 

عدم در نظر گرفتن لباس ها: به گفته محققان، لباس مردان باعث می شود که به طور متوسط، ۱,۱ کیلوگرم به وزن واقعی آنها اضافه گردد. وزن زنان نیز با محاسبه لباس، ۰.۹ گرم بیشتر از میزان واقعی است.

 

 

عدم محاسبه عضلات: وزن ماهیچه ها از چربی ها بیشتر است اما چربی ها حجم بیشتری را نسبت به ماهیچه ها در بدن اشغال می کنند.

به همین دلیل افرادی که چربی بیشتری دارند، نسبت به کسانی که دارای ماهیچه هستند، چاقتر نشان می دهند. انجام ورزش های استقامتی باعث عضله سازی می شود و ترازو عددی بیش از حد انتظار را به ما نشان می دهد.

 

با این که این عدد بالا رفته، سایز بدن در حال کاهش است و فرد فاصله کمتری با رسیدن به تناسب اندام دارد.

 

 

نوشیدن آب زیاد: نوشیدن ۴۷۵ میلی لیتر آب در روز، وزن را تا نیم کیلوگرم افزایش می دهد بنابراین هیچگاه بعد از نوشیدن آب، خود را وزن نکنید.

 

برترین مطالب مرتبط

 

لیست کامل از انواع غذا برای لاغر شدن و کاهش وزن

راه های درست و سالم وزن اضافه کردن

رژیم شوک! دستور لاغری در 10 روز ویژه مانکن شدن تا عید

رازهای کاهش وزن از 25 تا 175 کیلو !!!

بهترین کار برای شروع کاهش وزن


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان