ramazan
ramazan

آخرین عکس دردناک تنها زن و شوهر غول سانچی + فیلم

آخرین عکس دردناک تنها زن و شوهر غول سانچی + فیلم

آخرین عکس دردناک تنها زن و شوهر غول سانچی + فیلم

 

دوشنبه 25 دی ماه 96 در ایران عزای عمومی اعلام شد . ایران در غم از دست دادن ملوان های کشتی سانچی عزادار شد .

 

آخرین عکس تنها زن و شوهر حاضر در غول سانچی در حالی منتشر شد که خبر مرگ همه خدمه این کشتی تایید شد.
آخرین عکس از تنها زوج حاضر در نفتکش سانچی / فقط 3 ماه از نامزدیشان می گذشت

به گزارش گروه حوادث Accidents نازوب، افسردوم حسین جهانی هل آباد به همراه همسرش خانم ساقی فعال هل آباد تنها زوجی بودند که در حادثه Incident نفتکش سانچی آسمانی شدند. تنها سه ماه از نامزدی این زوج می گذشت.

 

آخرین عکس دردناک تنها زن و شوهر غول سانچی + فیلم

 

و همه آنچه بر کشتی سانچی گذشت …

 

سمفونی آب و آتش ادامه دارد، یک هفته از تراژدی حریق سانچی گذشت و دست‌های دعا بالاتر از دود سیاه تمام نشدنی این نفتکش رو به آسمان کشیده شده‌اند.

تا کنون سه پیکر از 32 پرسنل مفقود شده این نفتکش پیدا شده‌اند که هویت آن‌ها همچنان مجهول است. گفته‌ها حاکی از آن است که 80 درصد مسائل تا ساعت 2.30 بامداد مشخص خواهد شد.

 

آخرین عکس دردناک تنها زن و شوهر غول سانچی + فیلم

 

به گزارش ایسنا، یکی از نادرترین اتفاقات دریایی شنبه، 16 دی ماه، ساعت 20 به وقت محلی در آب های ساحل شرق چین با برخورد یک نفتکش ایرانی به نام سانچی و کشتی فله بر چینی که حریق نفتکش و مفقود شدن 32 پرسنل آن را در پی داشت رقم خورد، حریقی که همچنان شعله می کشد و 32 پرسنلی که 30 ایرانی و دو بنگلادشی بودند و به جز سه پیکر بی جان، همچنان سرنوشت نامعلومی دارند.

 

سانچی حامل 136 هزار تن معیانات گازی متعلق به شرکت ملی نفت ایران(معادل حدود یک میلیون بشکه به ارزش حدود ۶۰ میلیون دلار بر مبنای قیمت‌های کنونی نفت خام در بازار جهانی) است و درحال حرکت به سمت کره جنوبی بوده است اما هرگز با پای خود به مقصد نرسید و آخرین اخبار حاکی از آن است که وزش باد باعث حرکت این نفتکش به سمت مرزهای آبی ژاپن شده است.

 

 

آغاز ماجرای نجات دریانوردان

پس از وقوع این حادثه، کمیته ویژه اضطراری با حضور مدیران ارشد شرکت ملی نفتکش ایران در محل این شرکت در تهران تشکیل و اطلاع‌رسانی‌های لازم به سازمان‌های ذیربط دریانوردی و امداد و نجات بین‌المللی انجام شد.

مقامات دفتر شرکت ملی نفتکش در چین با حضور در سازمان امداد و نجات شانگهای و شرکت‌های Salvage، هماهنگی‌های لازم را به منظور اعزام سریع کشتی‌های تجسس و نجات و عملیات امداد از طریق دریا و هوا انجام دادند.

 

از سوی دیگر نماینده شرکت ملی نفتکش در چین همراه با سرکنسول ایران به ماجرا ورود کرده و هماهنگی‌های لازم را برای نجات ۳۲ پرسنل نفتکش انجام دادند.

 

 

در همان ساعات نخست گمان هایی مبنی بر اینکه پرسنل کشتی فرار کرده اند سر زبان ها افتاد که با نبود یکی از قایق های نجات پررنگ تر می شد.

دو روز بعد از حادثه پیکر بی جان یکی از پرسنل پیدا و به بندر شانگهایی منتقل شد. لباس نجاتی که تن پیکر بود حاکی از وقت کافی برای فرار پرسنل بوده و کورسوی امید برای زنده بودن سایر خدمه را زنده نگه داشت.

 

به طوری که محسن بهرامی، سخنگوی شرکت ملی نفتکش اعلام کرد احتمال دارد پرسنل کشتی در موتورخانه محبوس شده باشند.

 

 

این چشم بادامی های کارشکن

درحالی که در روزهای اول مسئولان بر همکاری چین در اطفای حریق تاکید می کردند، عدم همکاری چینی ها پنهان نماند و اختلاف نظر ایران و چین در اطفای حریق نمایان شد.

ایران که احتمال محبوس شدن پرسنل در موتورخانه نفتکش را می‌داد بر تسریع عملیات اطفای حریق تاکید داشت اما چینی ها که به بهانه های مختلف اعم از تاریکی هوا، نامساعد بودن آب و هوا و حریق های کوچکی که روی عرشه نفتکش رخ میداد از انجام عملیات به صورت مداوم خودداری می کردند.

 

البته کارشکنی چینی ها به همینجا ختم نشد و با اینکه قرار بود تحقیق و مصاحبه با پرسنل کشتی فله بر چینی پس از رسیدن به ساحل آغاز شود، مسئولان ایرانی اعلام کردند از آنجایی که بحث بیمه و مقصر تصادف مطرح است ممکن است چینی ها اطلاعات خود و همچنین جعبه سیاه کشتی خود را در اختیار ایران قرار ندهند.

 

 

اقدامات ایران برای تسریع عملیات اطفای حریق

مقامات ایرانی که با کم توجهی چینی ها مواجه شدند، از آنجایی که اعزام نیروی دریایی به محل حادثه به 22 روز زمان نیاز داشت، مذاکره با ژاپنی ها را برای مشارکت در اطفای حریق آغاز کردند.

البته چینی ها عملیات را آغاز و بعد از چند ساعت متوقف کردند، روندی که در چند روز گذشته بارها و بارها تکرار شده است.

 

 

از سوی دیگر در پی دستور رئیس جمهوری به سه وزارتخانه خارجه، نفت و راه به منظور رسیدگی به وضعیت کارکنان نفتکش ایرانی و خانواده آنان، کمیته ویژه‌ای متشکل از نمایندگان این سه وزارتخانه و شرکت ملی نفتکش تشکیل شد.

مجلس نشینان نیز تقاضای خود را از مقامات دولت برای تاکید بر تسریع عملیات و درخواست کمک از کشورهای نزدیک به آتش سوزی مطرح کردند.

 

همچنین علی ربیعی از سوی حسن روحانی به عنوان مسئول کمیته ویژه رسیدگی حادثه نفتکش سانچی برگزیده شد.

 

 

هنوز وقت طلایی تمام نشده است

درحالی که همچنان امیدواری برای یافتن پرسنل نفتکش وجود دارد، جریان باد نفتکش را به سمت مرزهای آبی ژاپن سوق داده است.

در این راستا تیم عملیاتی ژاپن نیز به محل حادثه رفته و مشارکت خود را در عملیات آغاز کرد.از سوی دیگر 12 تکاور ایرانی به چین اعزام شدند تا در عملیات اطفای حریق و یافتن پرسنل نفتکش مشارکت داشته باشند.

 

علی ربیعی که شب گذشته برای بررسی مستقیم عملیات اطفای حریق به چین سفر کرد، بعد از گفت‌وگویی که در ایران با سفیر ژاپن اعلام کرد وقت طلایی هنوز تمام نشده و با کاهش دمای نفتکش عملیات تجسس آغاز می‌شود.

در این میان سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران از درخواست همکاری از ارتش کشورهای چین و ژاپن برای نجات جان ملوانان نفتکش ایرانی سانحه دیده در دریای چین خبر داد.

 

 

هویت پیکرهای پیدا شده همچنان مجهول است

تیم چینی که صبح امروز موفق شدند به مدت نیم ساعت به سانچی وارد شوند، دو پیکر دیگر و جعبه سیاه کشتی را پیدا کردند. از سوی دیگر فرآیند اخذ DNA از خانواده‌های مفقودین با هدف تشخیص هویت پیکر پیدا شده آغاز شده است.

جعبه سیاه سانچی با توجه به قوانین ثبت شده در کنوانسیون‌های بین‌المللی مبنی بر اینکه جعبه سیاه موجود در کشتی‌ها و شناورهای موجود در فضای بین‌المللی به کشوری که کشتی در آن به طور رسمی ثبت شده تحویل داده شود،با توجه به اینکه شناور مذکور در یکی از بنادر پاناما به ثبت رسیده است باید به این کشور تحویل داده شود.

البته مسئولان پاناما طبق قوانین موظفند که اطلاعات ثبت شده در این جعبه را به طور کامل به ایران ارائه کنند و در این زمینه تردیدی وجود ندارد.

 

 

ربیعی ساعتی پیش در آخرین گزارش خود از وضعیت سانچی اعلام کرد نیروهای ایرانی ساعت ۲:۳۰ بامداد به محل حریق نفتکش خواهند رسید و احتمالا ۸۰ درصد مسائل فردا روشن می‌شود.

کارشناسان معتقدند نمی‌توان هیچ پیش‌بینی دقیقی از وضعیت پرسنل ارائه کرد. مشخص نیست فردا با چه وضعی روبرو خواهیم شد.

 

 

همچنین حسن روحانی در مکالمه تلفنی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اخذ گزارش وی از آخرین وضعیت مهار آتش سوزی نفتکش سانچی تاکید کرد:

تمام اقدامات و امکانات لازم برای اطلاع سریعتر از وضعیت و دسترسی به خدمه ایرانی نفتکش بسیج شود.

 

مشاهده کلیپ سوختن هولناک 32 خدمه ملوان و مهماندار ایرانی کشتی سانچی در آبهای چین


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان